55

Damian RENISZYN (ur. 1989), Obiekt do ręki, 2013

add Jūsų užrašas 

Pozicijos aprašymas
Sąmatos: 1 069 - 1 306 EUR | 4 500 - 5 500 PLN
aluminium; 7 x 20 x 7 cm;

Wystawiany:
- Królicza nora, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 2017, (solo show)
Literatura:
- Magazyn SZUM, nr 16, str. 190-191, Daga Ochendowska, Damian Reniszyn, Królicza nora.


W 2014 roku uzyskał dyplom na Wydziale Rzeźby i Działań Przestrzennych Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W tym samym roku otrzymał Główną Nagrodę podczas 34. edycji Konkursu im. Marii Dokowicz - Najlepsze Dyplomy
UAP. Obecnie jest doktorantem na macierzystej uczelni (Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie na Wydziale Komunikacji Multimedialnej). Wykładał w School of Form w Poznaniu. Mieszka i pracuje w Poznaniu i Warszawie.
Rzeźbiarz, tworzy obiekty, fotografie, instalacje multimedialne i wideoperformanse. W swoich realizacjach zwraca uwagę na odbiór sztuki zmysłem dotyku. Podejmuje krytykę funkcjonowania instytucji sztuki oraz praktyk wystawienniczych.
Analizuje sytuacje z pozoru bezsensowne i niepotrzebne, czyniąc z nich punkt wyjścia do budowania obiektów.
Laureat nagród i wyróżnień: 2016 - Finalista WOOF WOOF ARF ARF; 2014 - Finalista WOOF WOOF ARF ARF; 2014 - Finalista NIE/SAMOWITE, Galeria STARTER, Warszawa; 2014 - Finalista 10. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki
Wizualnej inSPIRACJE; 2013 - I Nagroda w konkursie na projekt i realizacje statuetki Nagrody Publiczności, Teatr Polski w Poznaniu; 2013 - Wyróżnienie Jury w kategorii portfolio, Festiwal Artystyczny MARKET ART; 2012 - Wyróżnienie
Specjalne Jury w konkursie UNTOUCHABLE, Mediations Biennale.
Wybrane wystawy indywidualne: 2017 - Królicza nora, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń; 2014 - NOWY INTERAKCJONIZM, Salon wystawienniczy Rarytas, Poznań (z Justyną Olszewską); 2013 - (NIE)AKTYWNIE, Teatr Polski w Poznaniu.
Wybrane wystawy zbiorowe: 2017 - Przesilenia, BWA Katowice ; 2017 - Poznań Design Festiwal, Nowa Gazownia, Poznań; 2017 - Interplay, Schafhof - European House of Art, Freising, DE; 2016 - Dotyk, BWA Bydgoszcz; 2016 - Instytucja
sztuki, Galeria Miejska Arsenał, Poznań; 2016 - Dotyk, BWA Kielce; 2016 - Sprawdzam!, BWA Jelenia Góra ; 2015 - Rewitalizacja, Centrum Rzeźby Polskiej Orońsko; 2015 - Przejścia Graniczne, Galeria Biała, Lublin; 2015 - Klasycy i adepci
polskiej sztuki performance, ASP, Katowice; 2015 - ‘’.’’, Galerii Szara Kamienica, Cracow Gallery Weekend KRAKERS; 2015 - (Nie) dotykaj!, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, Toruń; 2014 - 34. Konkurs im. Marii Dokowicz, Galeria
Miejska Arsenał, Poznań; 2014 - NIE/SAMOWITE, Galeria STARTER, Warszawa; 2014 - EKSTREMA, inSPIRACJE, Miejska Galeria Sztuki 13 MUZ, Szczecin; 2014 - Mdłości, Miejska Galeria Sztuki 13 MUZ, Szczecin; 2014 - Mdłości, Galeria
Sztuki Wozownia, Toruń; 2013 - Market ART, Galeria SŁODOWNIA+1, Poznań; 2013 - Festiwal Wiosna Młodych, Centrum Kultury Zamek, Poznań; 2012 - UNTOUCHABLE, Mediations Biennale Poznań.

O Autoportrecie II z cyklu LIMITED EDITION Natalia Cieślak pisze:
"(…) Performerskie wcielenie Reniszyna stoi przede wszystkim w centrum jego ostatnich realizacji, w których zaczął flirtować z nowymi technologiami. Cykl Limited Edition (2015) składa się z szeregu prac stworzonych przy użyciu skanowania
i druku 3D.
(…) W Autoportrecie II dochodzi do całkowitego spłaszczenia wizerunku jego ciała, które zostaje rozczłonkowane, rozbite na fragmenty i wciśnięte w czarne tło. Kształty i kontury twarzy, rąk, nóg czy korpusu stają się zdeformowane, co
przeczy idei (auto)portretu, mającego zachować pamięć o wyglądzie danej osoby. Obrazy te na pierwszy rzut oka zdają się być bliskie pracom Aliny Szapocznikow, składającym się na Zielnik (1972) -cykl odlewów sylwetki Piotra, syna
rzeźbiarki. Poliestrowe odciski, mimo „sprasowania”, zachowywały jednak reliefowe jakości, których u Reniszyna brak z racji zastosowanego przez niego medium. W autoportretach artysty próżno szukać również obecnej u Szapocznikow
biologicznej metafory: zamiast unifikować się z naturą, odwołał się on do aspektu płynnego przechodzenia między fizyczną realnością a wirtualnością przestrzeni cyfrowej. (…)"
Natalia Cieślak
(fragment tekstu z katalogu do wystawy Instytucja sztuki, Galeria Miejska Arsenał, Poznań)

O Obiektach do ręki, projekcie, który wygrał w konkursie na projekt i realizacje statuetki Nagrody Publiczności, dla Teatru Polskiego w Poznaniu w 2013 roku Daga Ochendowska na łamach Magazynu SZUM pisze:
"(…) Wykonane z brązu i aluminium Obiekty do ręki (2013) to proste formy o fallicznym kształcie, ustawione na niewielkich półkach, przypominają kamery monitoringu wizyjnego. Dzięki swojej uproszczonej formie i niewielkim otworom
poprowadzonym wzdłuż obiektu są również minitunelami. Być może przypominają te z książki Carrolla (Alicja w Krainie Czarów): ,,Nora była początkowo prosta niby tunel, po czym skręcała w dół tak nagle, że Alicja nie mogła się zatrzymać
i runęła w otwór przypominający wylot głębokiej studni". Patrzymy zatem z ciekawością w światło otworu niczym przez teleskop. Perspektywa się zmienia, świat nieco zakrzywia, a my przechodzimy na drugą stronę. (…)"
Daga Ochendowska
(fragment recenzji wystawy Królicza nora w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu dla Magazyn SZUM)
Aukcionas
5 Aukcja Teraz Nowoczesne - Sztuka XXI w.
gavel
Data
18 Balandis 2018
date_range
Pradinė kaina
903 EUR
Sąmatos
1 069 - 1 306 EUR
4 500 - 5 500 PLN
Pardavimo kaina
-
Pozicija jau neprieinama
Rodyta: 61 | Mėgstami: 0
Aukcionas

Rempex

5 Aukcja Teraz Nowoczesne - Sztuka XXI w.
Data
18 Balandis 2018
Aukciono eiga

Bus siūlomos tik pasirinktos pozicijos, apie kurias buvo anksčiau pranešta. Norėdami siūlyti poziciją, paspauskite prie pasirinktos pozicijos mygtuką SIŪLYTI AUKCIONUI

Aukciono mokestis
18.00%
OneBid skaičiuoja papildomus mokesčius už siūlymus.
Viršijimai
  1
  > 100
  5 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
  100 000
  > 2 000
  200 000
  > 5 000
  500 000
  > 10 000
 
Reglamentas

REGULAMIN AUKCJI WYPRZEDAŻOWEJ


I

1. Przedmiotem aukcji są dzieła sztuki i obiekty rzemiosła artystycznego powierzone przez klienta.

2. Obiekt wystawiony na aukcję posiada cenę wywoławczą podaną w katalogu.

3. Opisy obiektów zawarte w katalogu mogą być zmienione przed rozpoczęciem licytacji.

4. Do wylicytowanej ceny doliczana jest opłata organizacyjna w wysokości 18%.


II

1. Do udziału w licytacji upoważnione są osoby, które wpłaciły zwrotne vadium w wysokości 100 zł (zadatku).

2. Osoby zainteresowane licytacją, które nie mogą przybyć na aukcję, mają możliwość wpłaty vadium i złożenia oferty kupna (z oferowanym limitem ceny) w dniach poprzedzających aukcję. W ich imieniu w licytacji wezmą udział pracownicy Domu Aukcyjnego (wysokość oferowanej najwyższej ceny jest informacją poufną). W przypadku gdy oferowany limit cenowy w momencie zgłoszenia jest już przekroczony przez dwóch innych oferentów, Dom Aukcyjny ma prawo odmówić przyjęcia takiego zlecenia.

3. W dniu aukcji zlecenia  z podanym limitem ceny przyjmowane są do godz. 17.00. Po godz. 17.00 oraz w trakcie aukcji można licytować za pośrednictwem www.artinfo.pl (0-693 108 148) oraz za pośrednictwem rempex.onebid.pl.

4. Dom Aukcyjny nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości połączenia telefonicznego z klientem w czasie aukcji.


III

1. Aukcja prowadzona jest przez upoważnioną osobę - aukcjonera.

2. Postąpienie w licytacji (podwyższenie stawki) ustala aukcjoner.

3. Nabywcą staje się osoba oferująca najwyższą cenę. Zakończenie licytacji następuje w momencie uderzenia młotkiem przez aukcjonera. W przypadku, gdy zakończenie licytacji następuje w sytuacji sporu, aukcjoner ma prawo rozstrzygnąć spór lub ponownie przeprowadzić licytację.

4. Gdy zakończenie licytacji następuje na poziomie lub powyżej ceny wywoławczej oznacza to, że umowa kupna-sprzedaży jest zawarta.

5. Cena zamieszczona w katalogu pod opisem obiektu jest ceną wywoławczą i jest zarazem ceną minimalną. Obiekty licytowane są tylko w górę, tzn. licytacja może zakończyć się na kwocie wyższej niż cena wywoławcza lub równej tej kwocie. W szczególnych przypadkach Aukcjoner może zmienić cenę wywoławczą i rozpocząć licytację od innej kwoty niż wymieniona w katalogu.


IV

1. Nabywca zobowiązany jest wykupić obiekt w ciągu 5 dni po zakończeniu aukcji.

2. Prawo własności zakupionego obiektu przechodzi na kupującego w momencie dokonania całej wpłaty.


V

1. Dom Aukcyjny daje gwarancję autorstwa i innych cech obiektu opisanych w katalogu. Gdyby jednak opis okazał się niezgodny ze stanem rzeczywistym, nabywca może w ciągu 14 dni od daty aukcji zwrócić obiekt do Domu Aukcyjnego, który w takim wypadku zwróci całą wpłaconą kwotę.

2. Na prośbę nabywcy Dom Aukcyjny może wystawić certyfikat autentyczności dla obiektów o cenie wywoławczej 1000 zł.

3. Dom Aukcyjny nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne i prawne zakupionych obiektów.

Dom Aukcyjny przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami wywóz obiektów starszych niż 55 lat oraz o wartościach przekraczających limity określone w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami poza granice kraju wymaga zgody odpowiednich władz.


Przypominamy również, że zgodnie z obowiązującymi przepisami Dom Aukcyjny jest zobowiązany do zbierania danych osobowych klientów dokonujących transakcji w kwocie powyżej 15 000 Euro.

Apie aukcioną


FAQ
Apie pardavėją
Rempex
Kontaktas
Dom Aukcyjny Rempex (Sztuka dawna)
room
ul. Karowa 31
00-324 Warszawa
phone
+48 607 722 744
Darbo valandos
Pirmadienis
11:00 - 19:00
Antradienis
11:00 - 19:00
Trečiadienis
11:00 - 19:00
Ketvirtadienis
11:00 - 19:00
Penktadienis
11:00 - 19:00
Šeštadienis
Uždaryta
Sekmadienis
Uždaryta
Damian Reniszyn
keyboard_arrow_up
add