Ostatnio oglądane
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Ulubione
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcyjną w nadchodzącym tygodniu
Oprócz kolorów i interesującej tematyki artysta posiada jeszcze wiele środków, którymi potrafi przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jednym z nich jest ciekawy kadr lub perspektywa, które wpływają zarówno na formę, jak i odbiór dzieła. W nadchodzącym tygodniu na aukcjach pojawi się wiele prac artystów czerpiących z siły odpowiedniego ujęcia. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcji odbywających się lub kończących w nadchodzącym tygodniu. Poniżej przedstawiamy wybór pozycji, które mogą Państwa zainteresować.
Na uwagę zasługuje zarówno koncepcja, jak i wykonanie obrazu. Interesującym pomysłem jest umieszczenie małej postaci, która układa swoją dłonią kompozycję obłędnie pięknych i głębokich odcieni niebieskiego. Artystka namalowała dynamiczną i przyciągającą uwagę taflę wody, ułożenie fal tworzy piękne wzory będące dopełnieniem każdego wnętrza.
Patrycja Kruszyńska-Mikulska, Dyrygent fal, 2020
Tadeusz Dominik był wybitnym kolorystą, o czym świadczy ten drzeworyt. Dzięki intensywnym kolorom stworzył abstrakcyjne wyobrażenie realistycznej sceny pejzażu, przekazując odbiorcom swoją wizję natury.
Tadeusz DOMINIK (1928-2014), Pejzaż, 1960
Kamocki uchodził za jednego z najzdolniejszych uczniów Stanisławskiego i kontynuatorów jego techniki malarstwa pejzażowego. Artysta ujął kompozycję w bardzo ciekawym i atrakcyjnym kadrze, który dzięki, co ciekawe niezbyt szerokiej gamie barwnej po części zlewa się z papierem i wychodzi poza.
Stanisław Kamocki (1875-1944), Szczyt domu wiejskiego
Bardzo ciekawa i skomplikowana w formie grafika. Również koncepcja pracy jest rozbudowana i nieco zagadkowa. Czerwony element centralny spaja różne monochromatyczne formy górując nad przyciągającym uwagę dołem, dającym duże pole do interpretacji.
Zbigniew Gorlak, Czarny las, 1987
Atrakcyjny pejzaż wykonany przez uznanego postimpresjonistę i kolorystę. Artysta prezentuje ciekawą technikę nakładania farby, w szczególności w przypadku małych elementów i postaci. Również niecodzienne połączenia kolorystyczne zasługują na uwagę.
Józef Wasiołek (1921 Smarglin - 2008 Łódź), Wigry, 1974 r.
Kolejny przykład ciekawego ujęcia postaci na obrazie, którą dodatkowo podkreśla złota plama koloru. Jest to portret, który będzie pasował do wielu wnętrz i wystrojów, a obecność ładnie wykonanego wizerunku kotka dodatkowo przyciągnie uwagę.
Dorota Mazurczyk (ur. 1982), Zauroczenie, 2020
W twórczości Józefa Wilkonia motyw koni pojawia się nader często. Artysta wypracował charakterystyczny dla siebie sposób wykonywania wizerunków tych zwierząt, a prezentowana akwarela ma dodatkowo bardzo ciekawą tematykę.
Józef Wilkoń, Projekt ilustracji do książki "O Księciu Ibrahimie i pięknej Sinedhur", 1965
Obraz o niesamowitych kolorach, które wręcz „świecą” dzięki swojej intensywności. Jest to przykład surrealistycznego, bajkowego podejścia do zagadnienia koni i zwierząt na obrazach. Niezwykle oryginalna kompozycja, która zwróci uwagę wielu odbiorców.
Anna Malinowska, Czarowiec, 2020
Kompozycja i wykonanie pokazujące zamiłowanie artystki do natury. Ujęta scena jest dopracowana w każdym szczególe, a niebo pięknie wymodelowane, w duchu fotorealizmu.
Ewelina Wasilewska, Zorza, 2020
Obraz utrzymany w pięknej, abstrakcyjnej kolorystyce, którą równoważy centralna postać psa, będącego punktem odniesienia namalowanej sceny. Wyraźnie widoczne pociągnięcia pędzla stworzyły dynamiczną kompozycję zmierzającą w ciekawym kierunku. Aż chciałoby się zobaczyć, co dzieje się poza kadrem.
Beata Szumińska, Porto Botte 1, 2020
Artur Kolnik był przedstawicielem tzw. ekspresjonizmu żydowskiego w sztuce polskiej. Malował bardzo realistyczne wizerunki i portrety, a także pejzaże i sceny z życia chasydów. W szczególności mimika twarzy postaci na obrazie modelowana kilkoma odcieniami oraz ułożenie i forma tkaniny świadczą o kunszcie artysty. Tytuł obrazu doskonale oddaje jego nastrój.
Artur Kolnik, Przemijanie
Artysta często malował pejzaże marynistyczne i architektoniczne oraz jak w tym przypadku obrazy inspirowane muzyką. Powstała interesująca kompozycja w odcieniach brązu, koloru niełatwego w obróbce. Warto przyjrzeć się postaciom muzyków, załamaniom budowanym w ich twarzach przez światłocień oraz perfekcyjnym kształtom instrumentów.
Kazimierz Śramkiewicz (1914 Poniec - 1998 Gdańsk), Kwintet smyczkowy, 1977
Artysta wykorzystuje kształty geometryczne, silnie nacechowane symboliką do zwizualizowania nowoczesnej formy tradycyjnej sztuki sakralnej. Rezultatem tego są bardzo ciekawe kompozycje pozbawione o zaskakującej sile oddziaływania.
Krzysztof Sokolovski, Abstrakcja sakralna 2019