Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane

Światło i cień

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcji odbywających się lub kończących w nadchodzącym tygodniu.

Subtelne gry kontrastów wpływają na percepcję dzieła przez odbiorcę, dodając mu tajemniczości, realizmu lub napięcia. Poniżej przedstawiamy wybór pozycji, które mogą Państwa zainteresować.  


Julia KEILOWA (1902-1943) - projekt, NORBLIN & Co (firma czynna 1819-1944), Cukiernica - kula w stylu art déco
Środa, 13 listopada, Rempex

Prace Julii Keilowej były prezentowane na wystawach światowych w Paryżu i Nowym Jorku. Projektując, operowała najprostszymi bryłami geometrycznymi, jak na przykład kulą. Analogiczna cukiernica była prezentowana na wystawie platerów z kolekcji rodziny Sosenków „Wyprawa w dwudziestolecie” w Muzeum Narodowym w Warszawie w 2008 roku. Dołączona dobierana, niesygnowana łyżeczka z siedmiobocznym czerpaczkiem i trzonkiem zdobionym wicią akantową.

Julia KEILOWA (1902-1943) - projekt, NORBLIN & Co (firma czynna 1819-1944), Cukiernica - kula w stylu art déco

Adolf Abram MILICH (1884-1964), Panorama Paryża
Środa, 13 listopada, Rempex

Obrazy z tego okresu często charakteryzują się nastrojową kolorystyką oraz wyraźnym wpływem impresjonizmu, co możemy dostrzec w subtelnych pociągnięciach pędzla i palecie barw obrazu. Sam obraz jest umieszczony w bogato zdobionej, dekoracyjnej ramie, która dodaje mu klasy i elegancji. Przedstawienie Paryża Milicha może stanowić wartościowy obraz dla każdego, kto ceni francuską kulturę i sztukę, a także widok na miasto, które stanowiło inspirację dla wielu wybitnych artystów.

Adolf Abram MILICH (1884-1964), Panorama Paryża

WITOLD-K (UR. 1932)Z cyklu Ludzie, 1973, olej, płótno; 48,5 x 56 cm
Czwartek, 14 listopada, Rempex

Postacie i kształty są przedstawione za pomocą prostych form geometrycznych, co nadaje dziełu abstrakcyjny, a jednocześnie sugestywny charakter. Każdy element – od ludzkich sylwetek po krzyż w tle – może być interpretowany na wiele sposobów, co pozwala odbiorcy na głębsze refleksje nad naturą człowieka, duchowością czy samotnością. Tego typu dzieło będzie idealnym wyborem dla osób, które cenią sztukę skłaniającą do refleksji nad kondycją człowieka i znaczeniem symboli w codziennym życiu.

WITOLD-K (UR. 1932)Z cyklu Ludzie, 1973, olej, płótno; 48,5 x 56 cm

Kamila Szadaj (Natasza Mirak), Bursztynowy szlak, 2024
Piątek, 15 listopada, Art In House

Obraz wydaje się łączyć elementy surrealizmu z realizmem, tworząc intrygującą opowieść wizualną. Detale sukni kobiety i jej wyrazista postać kontrastują z minimalistycznym, złotym tłem oraz tajemniczymi, mechanicznymi ptakami. Ta szczególna technika oraz umiejętność oddania detali świadczą o dużym talencie artystki. Obraz stanowi fascynującą interpretację relacji między tradycją a nowoczesnością.

Kamila Szadaj (Natasza Mirak), Bursztynowy szlak, 2024

Magdalena Połacik, Pieszczoch
Sobota, 16 listopada, Rynek Sztuki

Magdalena Połacik prezentuje charakterystyczny, ekspresyjny styl, który łączy w sobie elementy realizmu i abstrakcji. Zastosowanie wielowarstwowych tonów dodaje obrazowi trójwymiarowości. Postać kobiety tulącej zwierzę może symbolizować opiekę, bliskość i czułość. Właściciel obrazu zyska niepowtarzalny element wystroju wnętrza.

Magdalena Połacik, Pieszczoch

Bartosz Stępiński, Naarrasi
Sobota, 16 listopada, Stowarzyszenie Dog Rescue

Motyw przedstawienia osoby w masce przypominającej głowę smoka lub innego mitycznego stworzenia może być interpretowany jako symbol siły, odwagi oraz tajemniczości. Elementy te sugerują głębsze znaczenia, mogące być związane z tożsamością, potęgą wewnętrzną lub duchową transformacją. Obrazy o głębokiej symbolice, nietuzinkowym stylu oraz starannym wykonaniu zyskują na wartości w miarę upływu czasu.

Bartosz Stępiński, Naarrasi

Wassily Kandinsky(1866-1944), Studium koloru, (1913)
Niedziela, 17 listopada, Galeria Akwarium

Obraz Wassilego Kandinskiego pod tytułem „Studium koloru” (niem. Farbige Studien), na którym widoczne są wielokolorowe koła, to jedno z jego najbardziej rozpoznawalnych dzieł. Jest często nazywane również „Koła w kole” lub „Studium kolorów: kwadraty z koncentrycznymi kołami”. Dla Wassily’ego Kandinsky’ego muzyka i kolor były nierozerwalnie ze sobą powiązane. Ta relacja była tak wyraźna, że ​​Kandinsky skojarzył każdą nutę z konkretnym odcieniem.

Wassily Kandinsky(1866-1944), Studium koloru, (1913)


keyboard_arrow_up