REGULAMIN AUKCJI
WIN
DESA UNICUM
Niniejszy Regulamin Aukcyjny DESA
Unicum stanowi integralną część umów sprzedaży win, oferowanych do sprzedaży w
ramach aukcji publicznych. Akceptacja niniejszego regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna
w celu rejestracji na aukcję, świadczenia usług drogą elektroniczną i/lub w
celu zawarcia umowy sprzedaży.
§ 1 ORGANIZATOR AUKCJI
1.
Organizatorem aukcji jest DESA Unicum
S.A. z siedzibą w Warszawie (00-477) przy ul. Pięknej 1A, wpisana do rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m. st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod nr KRS 0000718495, REGON: 142733824, NIP: 5272644731, o kapitale 13.314.000
zł – kapitał wpłacony w całości (dalej „DESA”); adres poczty
elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: +48 22 163 66 00 (opłata jak
za połączenie standardowe – wg. cennika właściwego operatora).
2.
DESA Unicum S.A. na organizowanych
aukcjach występuje jako zastępca pośredni działający w imieniu własnym, lecz na
rachunek komitenta uprawnionego do rozporządzenia Obiektem.
3.
Aukcje organizowane przez DESA Unicum
S.A. mają charakter aukcji publicznych, zdefiniowanych w art. 2 pkt 6 ustawy o
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287).
§ 2 DEFINICJE
Poniższe terminy pisane wielką literą
otrzymują następujące znaczenie:
1.
APLIKACJA – prowadzona i administrowana
przez DESA elektroniczna platforma umożliwiająca udział online w Aukcji przez
Klienta oraz świadczenie usług udostępnianych przez DESA, stanowiąca zespół
połączonych ze sobą stron internetowych oraz aplikację mobilną, dostępną pod
adresem internetowym: https://bid.desa.pl/.
2.
AUKCJA – publiczna sprzedaż Obiektów,
zorganizowana w wyznaczonym czasie i miejscu przez DESA.
3.
AUKCJA ONLINE – Aukcja prowadzona
przez system teleinformatyczny Aplikacji. Do Aukcji Online mają zastosowanie postanowienia
Regulaminu dotyczące Aukcji, chyba że Regulamin zastrzega odmienne
postanowienia dotyczące Aukcji Online.
4. BOK – Biuro Obsługi Klienta zajmuje się obsługą Klientów oraz
udzielaniem informacji dotyczących wszelkich aspektów działalności DESA – kontakt
z BOK jest możliwy pod wskazanymi numerami telefonów +48 22 163 66 00, adresami e-mail [email protected],
za pośrednictwem chatu oraz formularza kontaktowego (koszt połączenia z Biurem
Obsługi Klienta – opłata jak za połączenie standardowe – wg cennika właściwego
operatora).
5.
CENA WYLICYTOWANA – cena sprzedaży
Obiektu określona w złotych polskich lub w innej walucie, będąca zwycięską Ofertą podczas Licytacji lub Obiektu,
zawierająca podatek od towarów i usług według właściwej stawki VAT – Cena
Wylicytowana nie zawiera kosztów dostawy.
6.
CENA GWARANCYJNA – poufna kwota
zastrzeżona przez właściciela Obiektu, poniżej której DESA nie jest upoważniona
do sprzedaży Obiektu. Każdy Obiekt może, ale nie musi posiadać Ceny
Gwarancyjnej.
7.
ESTYMACJA – szacunkowa wartość przedstawiona w Katalogu
przez DESA, stanowiąca orientacyjną wartość danego Obiektu. Estymacja nie
stanowi gwarancji, ani zapewnienia co do faktycznej wartości Obiektu. Estymacje
w katalogu aukcyjnym mogą być podawane również w euro lub dolarach
amerykańskich. Kurs walut w dniu Aukcji może się różnić od tego w dniu druku
katalogu.
8. HASŁO – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny dla
dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta. Hasło jest
ustalane samodzielnie podczas tworzenia Konta i wymaga dwukrotnego powtórzenia
Hasła. Klient jest uprawniony do nielimitowanej zmiany Hasła. W celu
zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z Konta, Klient jest zobowiązany do
nieudostępniania go osobom trzecim.
9.
KATALOG – dokument przygotowany przez DESA na potrzeby
oznaczonej Aukcji, zawierający opis Obiektów, czas i miejsce Aukcji lub inne
informacje związane z Aukcją, w szczególności Estymacje lub Regulamin dostępny
w formie elektronicznej na stronie internetowej www.desa.pl lub wydawany w formie papierowej.
10. KLIENT- osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, która ukończyła 18 rok życia; osoba prawna; albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną; z którą została zawarta Umowa Sprzedaży lub korzystający z
Usług Elektronicznych lub biorąca udział w Aukcji.
11. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
r. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.).
12. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą
(Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym DESA,
w ramach którego Klient może korzystać z wybranych funkcjonalności
Aplikacji wskazanych w Regulaminie.
13. LICYTACJA – zorganizowany sposób
zawarcia Umowy Sprzedaży polegający na składaniu przez Licytujących, w sposób
określony w Regulaminie, ofert nabycia Obiektu w trakcie Aukcji.
14. LICYTUJĄCY – osoba fizyczna biorąca udział
w Licytacji działająca w imieniu własnym albo działająca jako przedstawiciel
osoby trzeciej.
15. LOGIN – adres e-mail Klienta podany w ramach Aplikacji
podczas tworzenia Konta.
16. OBIEKT – indywidualnie oznaczona rzecz ruchoma lub zestaw
indywidualnie oznaczonych rzeczy ruchomych, w postaci butelkowanego wina
(produktu spożywczego), oferowana do sprzedaży na Aukcji, będąca przedmiotem
Umowy Sprzedaży między Klientem a DESA.
17. OFERTA – wyrażona w złotych polskich wartość
pieniężna, stanowiąca ofertę nabycia przez Licytującego Obiektu w ramach
Licytacji, w przypadku przyjęcia jej przez Aukcjonera
i zwycięstwa w Licytacji stanowiąca
Cenę, niezawierającą innych opłat, do których zapłaty zobowiązany jest Klient
wygrywający Licytację.
18. OPŁATA AUKCYJNA –wynagrodzenie DESA z tytułu usługi
pośrednictwa i organizacji Umowy Sprzedaży, wynosząca 20% Ceny Wylicytowanej,
zawierająca w sobie podatek od towarów i usług według właściwej stawki. Do
zapłaty Opłaty Aukcyjnej zobowiązany jest Klient wygrywający Licytację. Opłata
Aukcyjna obowiązuje wyłącznie w relacji DESA – Klient.
19. PRELICYTACJA – możliwość składnia Ofert
za pośrednictwem Aplikacji przed rozpoczęciem Aukcji. Oferta złożona w ramach
Prelicytacji przestaje wiązać, gdy inny Licytujący złoży wyższą Ofertę. Możliwość
składania Ofert w ramach Prelicytacji jest zastrzeżona wyłącznie dla wybranych
Aukcji.
20. REGULAMIN/UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – niniejszy dokument
określający zasady uczestnictwa w Aukcji, zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady
świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez DESA za pośrednictwem
Aplikacji na rzecz Klientów,
w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy
Regulamin wraz z załącznikami jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z
dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z
2020 r. poz. 344).
21. TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne
(np. informacje o Obiektach, zdjęcia Obiektów, filmy promocyjne, opisy) w tym
utwory w rozumieniu Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.). oraz wizerunki osób
fizycznych, jakie są rozpowszechniane w ramach Katalogu, Aplikacji oraz strony
internetowej www.desa.pl przez DESA. Wszelkie prawa własności intelektualnej do Treści
przysługują DESA, zabrania się ich kopiowania ani rozpowszechniania w całości
lub części bez uprzedniej zgody DESA.
22. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa zawierana w toku Licytacji pomiędzy DESA
i Licytującym (Klientem), której przedmiotem jest sprzedaż przez DESA Obiektu
za zapłatą Ceny Wylicytowanej oraz Opłaty Aukcyjnej, na zasadach określonych w
Regulaminie. Każdy Obiekt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży.
23. USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w
rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), przez DESA na rzecz Klienta za
pośrednictwem strony internetowej www.desa.pl oraz Aplikacji, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. W
zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące z DESA,
odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się
w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.
24. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287).
25. WYMAGANIA TECHNICZNE – minimalne wymagania techniczne, których
spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym
posługuje się DESA, w tym zawarcia Umowy o Świadczenie Usług lub zawarcia Umowy
Sprzedaży, tj.: urządzenie multimedialne zapewniające możliwość wprowadzenia
tekstu z dostępem do Internetu o przepustowości co najmniej 256 kbit/s; dostęp
do aktywnego konta poczty elektronicznej; przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji
11.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 66.0. i wyższej, Mozilla Firefox w wersji 60.0
i wyższej, Opera w wersji 53.0 i wyższej lub Safari w wersji 5.0 i wyższej;
przeglądarki wymagają włączonej obsługi języka Javascript oraz możliwości
zapisu plików Cookies; Aplikacja jest zoptymalizowana dla minimalnej
rozdzielczości ekranu 360 x 640 pikseli.
§ 3 PRZED LICYTACJĄ
1. Każdy Obiekt oferowany na Aukcji posiada opis zamieszczony w Katalogu – na
życzenie zainteresowanych, DESA może sporządzić szczegółowy opis Obiektu.
2.
Każdy Obiekt posiada numer pozycji
katalogowej określony w Katalogu (nr lot).
3.
DESA zapewnia możliwość osobistych
oględzin każdego Obiektu.
4. DESA organizuje wystawy przedaukcyjne, na których prezentowane są Obiekty
stanowiące ofertę Aukcji – wstęp na wystawy jest bezpłatny i nieograniczony w
godzinach otwarcia galerii DESA.
§ 4 ZASADY UDZIAŁU W LICYTACJI,
1.
Warunkiem
udziału w Aukcji oraz Licytacji jest zaakceptowanie przez Licytującego
Regulaminu w pełni i bez zastrzeżeń oraz, w przypadku nowych Klientów, dokonanie
rejestracji.
2.
Rejestracja Licytującego obejmuje dostarczenie wymaganych informacji
poprzez wypełnienie formularza rejestracji udostępnionego przez DESA oraz
okazanie ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość i wiek. W formularzu
niezbędne jest podanie przez Licytującego następujących danych:
2.1.
imię i nazwisko,
2.2.
adres, na który składa się ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, kraj,
2.3.
adres poczty elektronicznej,
2.4.
numer telefonu kontaktowego,
2.5.
w wypadku żądania wystawienia faktury VAT marża niezbędne jest także
podanie firmy oraz numeru NIP,
2.6.
numeru PESEL lub serii i numeru ważnego dokumentu tożsamości np. dowodu
osobistego, bądź paszportu, wraz z datą urodzenia,
2.7.
kraju rezydencji podatkowej
3.
DESA zastrzega sobie prawo odmowy rejestracji dowolnej osoby, zgodnie z
własnym uznaniem, w szczególności w przypadku nieuregulowanych należności z
poprzednich aukcji, jak również uzależnienia rejestracji od dostarczenia innych
dokumentów, mogących poświadczyć tożsamość, wiek lub wypłacalność osoby
ubiegającej się o rejestrację.
4.
W Aukcji oraz Licytacji można uczestniczyć:
4.1.
Osobiście – Licytujący osobiście w siedzibie DESA, rejestrują swój udział w
Aukcji przed rozpoczęciem pierwszej Licytacji oraz otrzymują tabliczkę z
indywidualnym numerem aukcyjnym oraz osobiście składają Oferty w ramach
Licytacji poprzez zasygnalizowanie tego za pomocą tabliczki z numerem
aukcyjnym. Po zakończeniu Aukcji, Licytujący zobowiązany jest niezwłocznie
zwrócić tabliczkę z numerem aukcyjnym. W przypadku zagubienia tabliczki,
Licytujący są zobowiązani niezwłocznie zgłosić ten fakt pracownikowi DESA.
4.2.
Telefonicznie – Licytujący uczestniczą w Aukcji oraz Licytacji za pośrednictwem
połączenia telefonicznego nawiązanego z pracownikiem DESA obecnym na Aukcji.
Licytujący zainteresowani taką usługą powinni przesłać wypełniony formularz
zlecenia najpóźniej 24 godziny przed rozpoczęciem Aukcji. DESA zastrzega
możliwość nie przyjęcia do realizacji zleceń dostarczonych później. Formularz
zlecenia dostępny jest na ostatnich stronach Katalogu, w siedzibie DESA oraz na
stronie internetowej www.desa.pl. Formularz należy przesłać drogą
elektroniczną, pocztą lub dostarczyć osobiście. Wraz z formularzem prosimy o
przesłanie fotokopii jednej ze stron dokumentu tożsamości w celu weryfikacji
danych. Nasz pracownik połączy się z Licytującym przed rozpoczęciem Licytacji
wybranych Obiektów. DESA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości
wzięcia udziału w licytacji telefonicznej w przypadku problemów z uzyskaniem
połączenia z podanym przez Licytującego numerem telefonu. Rekomendujemy
wskazanie maksymalnej kwoty (bez opłaty aukcyjnej), do której będziemy mogli
licytować w Państwa imieniu – do takiego zlecenia stosuje się odpowiednio 4.3
poniżej. W przypadku problemów z uzyskaniem połączenia, jeżeli Licytujący w
zleceniu nie określił limitu, zlecenie licytacji telefonicznej nie będzie
realizowane. Zastrzegamy prawo do nagrywania i archiwizowania rozmów
telefonicznych, o których mowa powyżej. Opisana usługa jest darmowa i poufna.
4.3.
Składając zlecenie licytacji z limitem – Licytujący zainteresowani taką usługą powinni
przesłać wypełniony formularz najpóźniej 24 godziny przed rozpoczęciem Aukcji.
DESA zastrzega
możliwość nieprzyjęcia do realizacji zleceń dostarczonych później Obowiązuje
ten sam formularz i zasady, co w przypadku zlecenia licytacji telefonicznej
(patrz pkt. 4.2 powyżej). Zawarte w formularzu kwoty nie powinny uwzględniać
opłaty aukcyjnej, powinny być wyrażone w polskich złotych oraz zgodne z tabelą
postąpień przedstawioną w dalszej części Regulaminu. Jeżeli podana kwota nie
jest zgodna z kwotami w tabeli postąpień zostanie ona obniżona. DESA dołoży
starań, aby Licytujący zakupił wybrany Obiekt w możliwie jak najniższej Cenie
Wylicytowanej, nie niższej jednak niż Cena Gwarancyjna. Jeśli limit podany
przez Licytującego jest niższy niż Cena Gwarancyjna, a stanowi jednocześnie
najwyższą Ofertę, wówczas dochodzi do transakcji warunkowej. Opisana usługa
jest darmowa i poufna.
4.4.
Internetowo – We wszystkich aukcjach DESA można brać udział za pośrednictwem
Aplikacji. Aby wziąć udział w Aukcji należy założyć darmowe Konto w Aplikacji,
a następnie zarejestrować się do konkretnej Aukcji – z uwagi na proces
weryfikacji i dopuszczenia do aukcji prosimy o rejestrowanie się na Aukcję nie
później niż 12 godzin przed rozpoczęciem Licytacji lub 12 godzin przed
zakończeniem Licytacji Aukcji Online. Na każdą aukcję należy rejestrować się
oddzielnie. Klient otrzymuje mailem informację o dopuszczeniu do aukcji wraz z
numerem uczestnika Aukcji. Licytujący zarejestrowani później mogą zostać
niedopuszczeni do Licytacji. Po pierwszym pozytywnym procesie weryfikacji,
Licytujący może zostać dodany do listy klientów weryfikowanych automatycznie,
co oznacza, że przy rejestracji na kolejną aukcję, informację o dopuszczeniu do
aukcji Licytujący otrzyma automatycznie, bezpośrednio po zarejestrowaniu się.
Uczestniczyć w Aukcji można zarówno składając Oferty na Obiekty z Aukcji przed
rozpoczęciem Licytacji jak i składając Oferty w tracie trwania Licytacji,
obserwując relację online w serwisie.
Opisana usługa jest darmowa i poufna. Ponadto, istnieje możliwość
oglądania relacji audio-video z Sali Aukcyjnej. DESA zastrzega sobie prawo do
ustawiania Licytującym przez Aplikację limitów transakcyjnych.
5.
Niezależnie od formy udziału w Licytacji, Licytujący bierze pełną i
osobistą odpowiedzialność za zapłatę Ceny i Opłaty Aukcyjnej, chyba że przed
rozpoczęciem Aukcji doręczył DESA dokument potwierdzający umocowanie do licytowania
w imieniu osoby trzeciej, zaakceptowany przez DESA.
§ 5 PRZEBIEG AUKCJI I
LICYTACJI
1.
Aukcja odbywa się w miejscu i o czasie wskazanym przez DESA w Katalogu
lub na stronie internetowej lub w inny sposób umożliwiający zapoznanie się z taką
informacją. Aukcja składa się z poszczególnych Licytacji. Szacunkowe tempo
prowadzenia kolejnych Licytacji podczas Aukcji wynosi pomiędzy 60 a 100
obiektów na godzinę.
2.
Postąpienia są wskazane przez Aukcjonera przed Aukcją lub dostępne na
stronie internetowej www.desa.pl lub w Katalogu. Aukcjoner ma prawo, zgodnie ze
swoim uznaniem, odstąpić od tabeli postąpień w trakcie danej Licytacji, w
szczególności przyjąć Ofertę w wysokości innej niż wynikająca z tabeli
postąpień. Poniżej, najczęściej stosowana tabela postąpień:
Cena Postąpienie
0 – 2 000 100
2 000 – 3 000 200
3 000 – 5 000 200/500/800 (np. 3200, 3 500, 3
800)
5 000 – 10 000 500
10 000 – 20 000 1000
20 000 – 30 000 2000
30 000 – 50 000 2000/5000/8000 (np. 32 000, 35
000, 38 000)
50 000 – 100 000 5000
100 000 – 300
000 10000
300 000 – 700 000 20000
700 000 – 1 500 000 50000
1 500 000 – 3 000 00 100000
3 000 000 – 8 000 000 200000
powyżej 8 000 000 wg uznania aukcjonera
3.
Aukcję prowadzi aukcjoner, który wyczytuje kolejne Obiekty i
postąpienia, wskazuje Licytujących oraz ogłasza zakończenie Licytacji. Jeżeli
dla danej Aukcji odbyła się Prelicytacja, Aukcjoner rozpoczyna Licytację od Oferty
ustalonej w Prelicytacji. Zakończenie Licytacji następuje z chwilą uderzenia
młotkiem przez aukcjonera, co jest równoznaczne z przyjęciem aktualnej Oferty
jako Ceny Wylicytowanej i zawarciem Umowy Sprzedaży licytowanego Obiektu między
DESA a zwycięskim Licytującym (Klientem).
4.
Jeśli nie zastrzeżono inaczej, Obiekt poddany Licytacji posiada
zastrzeżoną i poufną Cenę Gwarancyjną. Jeśli najwyższa złożona podczas
Licytacji Oferta jest niższa niż Cena Gwarancyjna, Licytacja zostaje przez
Aukcjonera zakończona słowem „pass”. W takim przypadku nie dochodzi do zawarcia
Umowy Sprzedaży z Licytującym składającym najwyższą Ofertę.
5.
W przypadku nieosiągnięcia Ceny Gwarancyjnej, Aukcjoner może ogłosić
możliwość zawierania transakcji warunkowej. W takim wypadku Licytujący może
złożyć Ofertę, jednak zawarcie umowy sprzedaży Obiektu uzależnione jest od
uzyskania zgody komitenta. DESA zobowiązuje się do podjęcia w tym celu
negocjacji z komitentem, nie gwarantuje jednak osiągnięcia porozumienia. Jeśli
w ciągu pięciu dni roboczych od dnia Aukcji, nie uda się uzyskać zgody
komitenta na sprzedaż za cenę niższą niż Cena Gwarancyjna lub zgody
Licytującego na podwyższenie Oferty do wysokości Ceny Gwarancyjnej, transakcja
nie zostaje zawarta.
6.
W okresie, o którym mowa w ust. 5 powyżej, powyżej DESA zastrzega sobie
prawo przyjmowania innych ofert kupna Obiektu. Jeśli oferta taka osiągnie
poziom Ceny Gwarancyjnej, Licytujący, który wylicytował Obiekt warunkowo,
zostanie o tym poinformowany i przysługuje mu wówczas prawo podniesienia Oferty
do wysokości Ceny Gwarancyjnej wraz z pierwszeństwem nabycia Obiektu. W
przeciwnym razie transakcja nie dochodzi do skutku, a DESA może sprzedać Obiekt
innemu oferentowi.
7.
Aukcjoner ma prawo do rozstrzygnięcia wszelkich sporów wynikłych
podczas Licytacji, włącznie z uprawnieniem do wznowienia albo ponownego
przeprowadzenia Licytacji Obiektu. Decyzja o ponownej Licytacji Obiektu może
zostać ogłoszona najpóźniej niezwłocznie po uderzeniu młotkiem kończącym
Licytację.
8.
Aukcjoner ma prawo do dowolnego łącznia lub dzielenia Obiektów, a także
ich wycofania z Aukcji lub Licytacji bez podania przyczyn.
9.
Opisy zawarte w Katalogu mogą być zmieniane lub uzupełniane przez aukcjonera
lub osoby przez niego upoważnione przed rozpoczęciem Licytacji.
10.
Aukcja jest prowadzona w języku polskim, jednak na specjalne życzenie
Licytującego, niektóre Licytacje mogą być równolegle prowadzone w języku
angielskim. Prośby takie powinny być złożone przed Aukcją i zawierać oznaczenie
Obiektów, których dotyczą.
11.
Przebieg Aukcji może być rejestrowany za pomocą urządzeń rejestrujących
obraz lub dźwięk.
12.
W przypadku Aukcji Online, wszystkie Obiekty są licytowane jednocześnie
– DESA zastrzega możliwość zakończenia Licytacji poszczególnych Obiektów o
różnych godzinach.
13.
Podczas Aukcji Online istnieje możliwość osobistej licytacji w
siedzibie DESA, polegająca na możliwości złożenia Oferty za pośrednictwem wyznaczonych
pracowników DESA.
14.
Jeśli na Aukcji Online najwyższa złożona podczas Licytacji Oferta jest
niższa niż Cena Gwarancyjna, Licytacja zostaje zakończona wyświetleniem w
Aplikacji komunikatu „pominięte” W takim przypadku nie dochodzi do zawarcia
Umowy Sprzedaży z Licytującym składającym najwyższą Ofertę.
§ 6 WARUNKI UMÓW SPRZEDAŻY
1.
Zwycięzca Licytacji (Klient) jest zobowiązany
do uiszczenia Ceny oraz Opłaty Aukcyjnej w pełnej wysokości, w terminie 7 dni
od daty Aukcji. W przypadku opóźnienia w zapłacie Ceny, DESA zastrzega
możliwość naliczenia odsetek ustawowych za opóźnienie.
2.
Płatność Ceny i Opłat powinna być
dokonana w polskich złotych i może być uiszczona:
2.1.
gotówką, jeśli płatność nie
przekracza równowartości 10.000 euro, obliczonej według średniego kursu NBP z
dnia zapłaty lub;
2.2.
przelewem bankowym na konto mBank
S.A. 27 1140 2062 0000 2380 1100 1002, Swift: BREXPLPWWA3. W tytule przelewu
należy wskazać nazwę i datę Aukcji oraz numer Obiektu.
2.3.
kartą płatniczą VISA lub
MasterCard – z wyłączeniem płatności przez internet (bez fizycznej obecności
Klienta)
3.
Na specjalne życzenie Klienta, za
zgodą DESA, możliwa jest zapłata Ceny i Opłat w walutach euro lub dolarze
amerykańskim. Wartość takiej transakcji będzie powiększona o opłatę
manipulacyjną w wysokości 1%. Przeliczenie waluty następuje na podstawie
dziennego kursu kupna waluty mBank S.A. z dnia poprzedzającego Aukcję, a w
przypadku Aukcji Online z dnia poprzedzającego zakończenie Aukcji Online.
4.
Własność Obiektu będącego
przedmiotem Umowy Sprzedaży nie przejdzie na Klienta, do czasu otrzymania przez
DESA zapłaty pełnej kwoty Ceny i Opłaty Aukcyjnej.
5.
DESA nie jest zobowiązana do
przekazania Obiektu Klientowi do chwili przeniesienia prawa własności Obiektu
na Klienta. Wcześniejsze przekazanie Obiektu Klientowi nie jest równoznaczne z
przeniesieniem prawa własności Obiektu na Klienta ani zwolnieniem z obowiązku
zapłaty Ceny i Opłaty Aukcyjnej.
6.
W razie opóźnienia Klienta w
zapłacie Ceny i Opłat, DESA może odstąpić od Umowy Sprzedaży po bezskutecznym
upływie dodatkowego terminu wyznaczonego na zapłatę. W przypadku skorzystania
przez DESA z prawa odstąpienia, DESA może dochodzić od nabywcy odszkodowania tytułem
utraconych korzyści, które obejmują m. in. szkodę spowodowaną brakiem zapłaty
wynagrodzenia DESA z tytułu usług pośrednictwa przy zawarciu Umowy Sprzedaży,
tj. Opłaty Aukcyjnej jak i braku uzyskania prowizji komisowej.
7.
W przypadku braku zapłaty Ceny oraz
Opłaty Aukcyjnej przez Klienta w terminie określonym w ust. 1 powyżej, Klient
upoważnia DESA do potrącenia jego wymagalnych wierzytelności względem DESA np.
z tytułu umowy komisu, z wierzytelnością DESA wobec tego Klienta z tytułu Umowy
Sprzedaży Obiektu (kompensata) – oświadczenie o potrąceniu wymaga formy
dokumentowej pod rygorem nieważności.
8.
DESA zastrzega również prawo
odstąpienia od Umowy Sprzedaży w przypadku niezłożenia przez Klienta oświadczeń
wymaganych celem rejestracji na Aukcję lub podejrzenia, że informacje te są
nieprawdziwe, po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu na usunięciu nieprawidłowości.
9.
Wszelkie zmiany Umowy Sprzedaży wymagają
formy pisemnej pod rygorem nieważności, za wyjątkiem rozwiązania Umowy
Sprzedaży za porozumieniem stron, które wymaga formy dokumentowej pod rygorem
nieważności.
10. DESA niezwłocznie po Aukcji wysyła drogą elektroniczną na wskazany przez
Klienta adres e-mail potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży, na co niniejszym
Klienci wyrażają zgodę.
11. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży wymaga formy dokumentowej lub pisemnej pod
rygorem nieważności.
12. W ramach Umowy Sprzedaży, DESA udziela Klientowi gwarancji autentyczności
Obiektu, rozumianej jako certyfikat autentyczności producenta (chyba że Obiekt
takiego nie posiada). DESA wedle swojej najlepszej wiedzy udostępnia informacje
o nazwie producenta, roczniku wina i jego nazwie, ilości butelek i rozmiaru per
lot, regionie i kraju pochodzenia, oraz klasyfikacji jeśli wino taką posiada.
Ponadto DESA udostępnia informację o ogólnej kondycji Obiektu, stanie etykiety,
kapsułki i korka. Jednocześnie DESA zastrzega, że nie istnieją nieinwazyjne
metody sprawdzenia stanu wina znajdującego się w zakorkowanej butelce, tym
samym jego kondycja może być różna, zwłaszcza w przypadku starych roczników. DESA
nie ponosi odpowiedzialności za pogorszenie jakości wina w zakresie w jakim
jest to zwyczajnym następstwem upływu czasu, przy zastrzeżeniu jego
prawidłowego przechowywania. Klient przyjmuje do wiadomości, iż jakość i
właściwości wina, zależne od naturalnych procesów związanych z jego prawidłowym
przechowywaniem, pozostają niezależne od DESA i zakup Obiektu w tym zakresie
odbywa się na odpowiedzialność Klienta, który powinien uwzględnić całość
udostępnionych przez DESA informacji o Obiekcie.
13. Niezależnie od formy udziału w Aukcji, do zawarcia umowy dochodzi w
siedzibie przedsiębiorstwa DESA (ul. Piękna 1A, 00-477 Warszawa), a narzędzia przeznaczone
do składania ofert (Aplikacja, połączenie telefoniczne, inne formy kontaktu) umożliwiają
Klientowi skontaktowanie się z DESA celem zawarcia umowy.
§ 7 ODBIÓR OBIEKTÓW
1. Odbiór Obiektu przez Kupującego możliwy jest po uiszczeniu
pełnej Ceny, Opłaty Aukcyjnej oraz opłat za przechowanie, jeśli są one należne
i wymagalne.
2. Odbiór Obiektu odbywa się w siedzibie przedsiębiorstwa DESA: ul. Piękna 1A,
00-477 Warszawa, po uprzednim kontakcie z BOK. Wydanie Obiektu wymaga okazania dokumentu
potwierdzającego tożsamość Klienta, a w przypadku odbioru przez osobę trzecią,
pisemnego upoważnienia od Klienta przez osobę upoważnioną do odbioru. Wydanie
Obiektu następuje wyłącznie osobie pełnoletniej, po potwierdzeniu jej wieku.
3.
Klient zobowiązany jest do odbioru
Obiektu w terminie 30 dni od dnia Aukcji, na której Obiekt został wylicytowany.
Niedopełnienie obowiązku zapłaty Ceny, nie uchybia obowiązkowi wskazanemu w
niniejszym paragrafie ani konsekwencjom wynikającym z jego niedopełnienia.
4.
Klient upoważnia DESA do przekazania
Obiektu na przechowanie wyspecjalizowanej firmie, na koszt i ryzyko Klienta, po
upływie terminu określonego w ust. 3 powyżej – od momentu przekazania Obiektu,
ryzyko zniszczenia bądź przypadkowej utraty Obiektu przechodzi na Klienta.
5.
Przechowanie opisane w ust. 4 powyżej,
odbywa się na poniższych zasadach:
5.1.
Przechowanie rozlicza się w
miesiącach kalendarzowych, w przypadku depozytu obejmującego okres lub okresy
krótsze niż jeden miesiąc kalendarzowy, opłata za magazynowanie zostanie
naliczona w wysokości należnej za jeden miesiąc kalendarzowy za każdy taki
okres.
5.2.
Opłata za usługi przechowania wynosi
odpowiednio 100 zł netto od każdej butelki wina, za każdy rozpoczęty miesiąc
kalendarzowy przechowania.
6.
DESA, po wydaniu Obiektu na przechowanie,
niezwłocznie przekaże zawiadomienie o tym zdarzeniu Klientowi wraz z
niezbędnymi informacjami dotyczącymi praw i obowiązków Klienta.
§ 8 REKLAMACJA OBIEKTU I
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
1.
Podstawa i zakres odpowiedzialności DESA
względem Klienta, jeżeli sprzedany Obiekt ma wadę fizyczną lub prawną
(rękojmia) są określone w przepisach Kodeksu Cywilnego,
w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego, przy czym DESA
zastrzega, iż ze względu na specyfikę oferowanych Obiektów tj. indywidualnie
oznaczone butelki wina, wymiana wadliwej rzeczy na wolną od wad jest niemożliwa,
chyba że w konkretnym przypadku DESA oświadczy inaczej.
2.
DESA zapewnia rzetelny opis każdego
dostępnego Obiektu, wykonywane są one
w najlepszej wierze z wykorzystaniem doświadczenia i fachowej
wiedzy naszych pracowników oraz współpracujących z nami ekspertów. Mimo uwagi
poświęcanej każdemu z Obiektów w procesie opracowywania, przedstawione
informacje mogą nie być wyczerpujące lub nie wskazywać wszystkich informacji
dotyczących Obiektów – Obiekty, ze względu na swój indywidualny charakter, nie
przedstawiają jakości rzeczy fabrycznie nowych. Zachęcamy do osobistego
obejrzenia Obiektu przed udziałem w Aukcji jak również do kontaktu z naszymi
specjalistami w celu uzyskania szczegółowych informacji.
3. DESA odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona
przed upływem jednego roku od dnia wydania Obiektu Klientowi.
4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w dowolnej formie.
5. Dla ułatwienia Klienta i DESA, w celu możliwie jak najszybszego
terminu rozpatrzenia reklamacji, zaleca się:
5.1.
składanie reklamacji za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: [email protected];
5.2.
informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
5.3.
żądania sposobu doprowadzenia Obiektu
do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny alb o
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
5.4.
danych kontaktowych składającego
reklamację.
6.
Jeżeli Klient w reklamacji nie
zamieści informacji wymienionych w ust. 5 powyżej, nie będzie miało to wpływu
na skuteczność złożonej reklamacji.
7.
Jeżeli rozpatrzenie reklamacji nie
jest możliwe bez zbadania Obiektu przez DESA, BOK skontaktuje się z Klientem w
celu ustalenia sposobu dostarczenia przedmiotowego Obiektu do DESA – Klient
jest w takiej sytuacji zobowiązany do dostarczenia Obiektu do DESA na koszt własny,
chyba że DESA uzna reklamację. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady lub rodzaj Obiektu
dostarczenie Obiektu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie
utrudnione, Klient może zostać poproszony o udostępnienie DESA, po uprzednim
uzgodnieniu terminu, Obiektu w miejscu, w którym Obiekt się znajduje.
8.
Jeżeli sprzedany Obiekt ma wadę,
Klient, z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach
Kodeksu cywilnego, może:
8.1.
złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny i
Opłaty Aukcyjnej albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że DESA niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wadę taką usunie. Obniżona Cena
Licytacyjna oraz Opłat powinna pozostawać w takiej proporcji,
w jakiej wartość Obiektu z wadą pozostaje do wartości Obiektu bez wady. Klient
nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Obiektu jest nieistotna;
8.2.
żądać usunięcia wady – DESA jest
zobowiązana usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta. DESA zastrzega że z uwagi na charakter Obiektów usunięcie wady może
być niemożliwe.
9.
DESA ustosunkuje się do reklamacji
Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania,
a jeżeli w danym przypadku konieczne jest zbadanie Obiektu przez DESA, w
terminie 14 dni od daty dostarczenia tego Obiektu do DESA, przy czym informacja
o konieczności dostarczenia Obiektu do DESA zostanie przekazana Klientowi w
terminie 14 dni od daty złożenia reklamacji.
10. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter
informacyjny i nie stanowią zobowiązania DESA do skorzystania z pozasądowych
sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie DESA o zgodzie lub odmowie wzięcia
udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich składane jest przez DESA na papierze lub innym trwałym nośniku w
przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Klienta reklamacji spór nie został
rozwiązany.
11.
Szczegółowe informacje
dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne
są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych
należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz
pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
12. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu
rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004
i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich)
Usługodawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe
umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do
platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe
rozstrzyganie sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Adres poczty
elektronicznej Usługodawcy: [email protected]
13. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
13.1.
Klient uprawniony jest do zwrócenia
się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy
Sprzedaży.
13.2.
Klient uprawniony jest do zwrócenia
się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z
dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.),
z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporu między Klientem, a DESA .
13.3.
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w
sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a DESA, korzystając także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
13.4.
Klient może złożyć skargę za
pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form
pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i
Konsumentami.
14. DESA informuje, iż na podstawie art. 38 pkt 4, 5 i 11 Ustawy o
Prawach Konsumenta, Klientom nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy
Sprzedaży, zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, z uwagi na
publiczny charakter Aukcji oraz spożywczy charakter Obiektów.
15. DESA zwraca uwagę na spożywczy charakter Obiektów, wymagający
ich właściwego przechowywania przez Klienta. DESA nie ponosi odpowiedzialności
za wady powstałe w wyniku nieprawidłowego przechowywania Obiektów po ich
wydaniu Klientowi.
§ 9 ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG
ELEKTRONICZNYCH PRZEZ DESA
1.
DESA świadczy za pośrednictwem Aplikacji
nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Klientów:
1.1.
Konto,
1.2.
umożliwianie Klientom udziału w
Aukcji i Licytacji oraz zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w
niniejszym Regulaminie;
1.3.
umożliwienie przeglądania Treści
umieszczonych w ramach Aplikacji;
1.4.
Newsletter.
2.
Umowa o Świadczenie Usług
Elektronicznych zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia
zawarcia Umowy o Świadczenie Usług wysłanego przez DESA na adres email podany
przez Klienta w toku rejestracji. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunąć Konto
poprzez wysłanie żądania do DESA, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: biuro@desa.pl lub też pisemnie na adres DESA.
3.
Klient zobowiązany jest w
szczególności do korzystania z Aplikacji w sposób niezakłócający jej
funkcjonowania, m.in. poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
niepodejmowania czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji
nieprzeznaczonych dla Klienta, korzystania z Aplikacji zgodnie z zasadami
współżycia społecznego, przepisami prawa oraz Regulaminem, w tym
niedostarczania
i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy
obowiązującego prawa, korzystania
z Aplikacji w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz
dla DESA, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i
wszelkich przysługujących im praw, korzystania z Treści zamieszczonych w
Aplikacji, jedynie w zakresie własnego użytku osobistego – wykorzystywanie w
innym zakresie treści należących do DESA lub osób trzecich jest dopuszczalne
wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody DESA lub ich właściciela,
4.
DESA zaleca składanie reklamacji
związanych z świadczeniem Usług Elektronicznych:
4.1.
pisemnie na adres DESA;
4.2.
w formie elektronicznej za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
5.
Zaleca się podanie przez Klienta w
opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji,
w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; żądania Klienta
oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez DESA. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają
formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.
Ustosunkowanie się do reklamacji
przez DESA następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia
jej złożenia, chyba, że z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub
odrębnych regulaminów wynika inny termin rozpatrzenia danej reklamacji.
§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin stanowi wzorzec umowny w rozumieniu art. 384 § 1 Kodeksu cywilnego.
2. DESA nie zapewnia jakichkolwiek pozwoleń na wywóz Obiektów
poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, ani ich transport innego rodzaju. Klient
we własnym zakresie powinien uzyskać informacje o wymaganych w tym celu
pozwoleniach lub opłatach oraz samodzielnie wykonać ciążące na nim obowiązki. DESA
nie bierze odpowiedzialności za inne obowiązki ciążące na Klientach, a
wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
3. Wszelkie zawiadomienia kierowane do DESA powinny mieć
formę pisemną lub dokumentową.
4. Zmiana Regulaminu wymaga zachowania formy dokumentowej pod
rygorem nieważności.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.);
przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz.
827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez DESA jako
administratora danych osobowych. Podanie danych osobowych przez Klienta jest
dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta, korzystania z określonych
Usług Elektronicznych lub zawarcia Umowy Sprzedaży. Szczegółowe informacje
dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności”
dostępnej na stronie www.desa.pl.
7. Niniejszy Regulamin, Umowy o Świadczenie Usług
Elektronicznych oraz Umowy Sprzedaży oraz wszystkie zobowiązania pozaumowne z nich
wynikające lub z nimi związane podlegają prawu polskiemu.
8. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień
zawieranej Umowy o Świadczenie Usług Drogą Elektroniczną następuje poprzez
przesłanie wiadomości e-mail na adres e-mail podany przez Klienta.
9.
Utrwalenie, zabezpieczenie,
udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień zawieranej
Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z
potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży.
10. DESA informuje, iż korzystanie z Usług Elektronicznych wiąże się
z typowymi zagrożeniami dotyczącymi przekazywania danych poprzez Internet,
takimi jak ich rozpowszechnienie, utrata lub uzyskiwanie do nich dostępu przez
osoby nieuprawnione.
11. DESA zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do
stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych funkcjonalności lub usług na
podstawie Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych.
12. Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie pod
następującym adresem https://desa.pl/pl/regulaminy/regulamin-aukcji/, skąd
Klienci mogą w każdym czasie przeglądać, a także sporządzić jego wydruk.
13. DESA informuje, że korzystanie z Aplikacji za pośrednictwem
przeglądarki internetowej, w tym udział w Licytacji, a także nawiązywanie
połączenia telefonicznego z BOK, może być związane z koniecznością poniesienia
kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych) lub kosztów
połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z
którego korzysta Klient.
14. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Klienta, będącego konsumentem
w rozumieniu przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta, niż postanowienia Ustawy o
Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o
Prawach Konsumenta.