Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane
27

Andrzej Wróblewski (1927 Wilno - 1957 Tatry), Zestaw 16 szkiców z "III Zlotu Młodzieży w Berlinie", 1951

add Twoja notatka 
Opis pozycji
Estymacje: 276 378 - 340 158 EUR
Dodatkowe opłaty: +5% / 3% Droit de suite
tusz/papier
Wymiary: 1. 31,5 x 22,8 cm
2. 31,8 x 22,5 cm
3. 22,6 x 31,7 cm
4. 31,6 x 22,8 cm
5. 22,8 x 31,4 cm
6. 31,5 x 22,5 cm
7. 31,5 x 22,5 cm
8. 31,2 x 22,7 cm
9. 22,7 x 31,5 cm
10. 31,4 x 22,7 cm
11. 22,7 x 31,5 cm
12. 31,3 x 22,8 cm
13. 26 x 20,7 cm
14. 26 x 20,7 cm
15. 20,7 x 26 cm
16. 26 x 20,7 cm
1. "Wspólne zdjęcie"
opisany p.g.: '191' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
sygnowany i opisany tuszem na odwrociu: '"Wspólne zdjęcie" AWróblewski' oraz datowany i opisany ołówkiem: 'wspólne zdjęcie | 1951'
nalepka CBWA Kraków z odwrocia przeniesiona pod passe-partout

2. "Na wieczornym występie, Oglądamy występ zespołu radzieckiego"
opisany p.g.: '190' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
sygnowany i opisany tuszem na odwrociu: '"Oglądamy występ zespołu radzieckiego" AWróblewski' oraz datowany i opisany ołówkiem: 'wieczorny występ | 1951'
nalepka CBWA Kraków z odwrocia przeniesiona pod passe-partout

3. "Pożegnalna defilada, Pożegnalna defilada przez Berlin"
opisany l.d.: '192' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
sygnowany i opisany tuszem na odwrociu: '"pożegnalna defilada przez Berlin" AWróblewski' oraz datowany i opisany: 'pożegnanie z Berlinem | 1951'
opisany numerem depozytowym Muzeum Narodowego w Warszawie
nalepka CBWA Kraków oraz nalepka z tytułem i numerem zgłoszenia z odwrocia przeniesiona pod passe-partout

4. "Prośba o autograf, Bitte'ne Adresse!"
opisany p.g.: '189' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
sygnowany i opisany tuszem na odwrociu: '"Bitte’ne Adresse!" AWróblewski' oraz datowany i opisany ołówkiem: 'Bitte'ne Adresse! | 1951’
nalepka CBWA Kraków oraz nalepka z tytułem i numerem zgłoszenia z odwrocia przeniesiona pod passe-partout

5. "W wolnej chwili, W oczekiwaniu na autobus"
opisany p.g.: '193' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
sygnowany, datowany i opisany tuszem na odwrociu: '"W oczekiwaniu na autobus" AWróblewski 51' oraz opisany ołówkiem: 'czekamy na autobus'
nalepka CBWA Kraków oraz nalepka z tytułem i numerem zgłoszenia z odwrocia przeniesiona pod passe-partout

6. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja figuralna nr 423]"
opisany p.g.: '423' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: 'Zlot Młodzieży w Berlinie 1951 | A. Wróblewski'

7. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja figuralna nr 425]"
opisany p.g.: '425' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: '1951 | Zlot Młodzieży w Berlinie | A. Wróblewski’

8. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja figuralna nr 426]” – praca dwustronna
opisany p.g.: '426' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: 'A. Wróblewski | 1951 | Zlot młodzieży w Berlinie'
na odwrociu szkic postaci

9. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja nr 422]"
opisany p.g.: '422' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: 'Zlot Młodzieży w Berlinie 1951 | A. Wróblewski'

10. "Przywitanie we Frankfurcie" – praca dwustronna na odwrociu [Szkic]
opisany p.g.: '489' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
i opisany tuszem na odwrociu: '"Przywitanie | we Frankfurcie" | AWróblewski'

11. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja nr 420]"
opisany p.g: '420' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: 'Zlot Młodzieży w Berlinie 1951 | A. Wróblewski'

12. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja figuralna nr 424]"
opisany p.g.: '424' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: 'Zlot młodzieży w Berlinie 1951 | A. Wróblewski'

13. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja figuralna nr 430]"
opisany p.g.: '430' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: ‘Berlin 1951 | A Wróblewski’

14. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja figuralna nr 431]"
opisany p.g.: '431' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: 'Berlin 1951 | A. Wróblewski'

15. "Towarzysz z Meksyku"
opisany p.g.: '433' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
i opisany tuszem na odwrociu: '"Towarzysz z Meksyku" (ręką artysty) A. Wróblewski’ oraz opisany i datowany ołówkiem: 'A. Wróblewski | Berlin 1951'

16. "[Szkice z III Zlotu Młodzieży w Berlinie, Kompozycja figuralna nr 432"
opisany p.g.: '432' ręką matki artysty, odnosi się do pośmiertnej inwentaryzacji
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: 'Berlin 1951 | A. Wróblewski'
na odwrociu szkice

Pochodzenie
Teresa Wróblewska, Kraków
spadkobiercy artysty, Kraków
kolekcja prywatna, Polska

Literatura
Unikanie stanów pośrednich. Andrzej Wróblewski (1927-1957), [red.] Magdalena Ziółkowska i Wojciech Grzybała, Warszawa 2014, ss. 352-357
Wystawa w Muzeum Narodowym w Warszawie w 50. rocznicę śmierci Andrzeja Wróblewskiego, katalog wystawy, Warszawa 2007, s. 108
Andrzej Wróblewski. Wystawa pośmiertna, katalog wystawy, Pałac Sztuki, Kraków 1958, spis prac niewystawionych, poz. 489-502

Biogram
W latach 1945-52 studiował malarstwo na ASP w Krakowie oraz historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od roku 1946 brał udział w wystawach, od 1948 zajmował się także publicystyką, głównie z dziedziny sztuki. W latach 1950-54 pełnił funkcję asystenta w krakowskiej ASP w pracowniach m.in. prof. Radnickiego i prof. Rudzkiej-Cybisowej. Zmarł 23 marca 1957 na samotnej wycieczce w Tatrach. W swoich pracach, posługując się oryginalnym, fascynującym językiem malarskim, w sposób niezwykle sugestywny wypowiedział tragiczne doświadczenia pokolenia dorastającego w okresie wojny i wkraczającego w dojrzałość w czasach stalinowskich. Uważany za prekursora nowej figuracji, współczesnego realizmu, także nowej ekspresji, należy do największych polskich malarzy XX w.

Aukcja
Sztuka Współczesna. Klasycy Awangardy po 1945
gavel
Data
01 grudnia 2022 CET/Warsaw
date_range
Cena wywoławcza
-
Cena sprzedaży
-
Wyświetleń: 141 | Ulubione: 0
Aukcja

DESA Unicum

Sztuka Współczesna. Klasycy Awangardy po 1945
Data
01 grudnia 2022 CET/Warsaw
Przebieg licytacji

Licytowane będą wszystkie pozycje

Opłata aukcyjna
20.00%
OneBid nie pobiera dodatkowych opłat za licytację.
Podbicia
  1
  > 100
  2 000
  > 200
  3 200
  > 300
  3 500
  > 300
  3 800
  > 200
  4 200
  > 300
  4 500
  > 300
  4 800
  > 200
  5 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
  20 000
  > 2 000
  32 000
  > 3 000
  35 000
  > 3 000
  38 000
  > 2 000
  42 000
  > 3 000
  45 000
  > 3 000
  48 000
  > 2 000
  50 000
  > 5 000
  100 000
  > 10 000
  300 000
  > 20 000
  700 000
  > 50 000
  1 500 000
  > 100 000
  3 000 000
  > 200 000
 
Regulamin
O aukcji
FAQ
O sprzedawcy
DESA Unicum
Kontakt
DESA Unicum (sztuka współczesna)
room
ul. Piękna 1A
00-477 Warszawa
phone
+48514446892
Godziny otwarcia
Poniedziałek
11:00 - 19:00
Wtorek
11:00 - 19:00
Środa
11:00 - 19:00
Czwartek
11:00 - 19:00
Piątek
11:00 - 19:00
Sobota
11:00 - 16:00
Niedziela
Zamknięte
keyboard_arrow_up