Litografia barwna, papier welinowy Arches (znak wodny Arches France) 52 x 38 cm w świetle passe – partout o wym. 64 x 50 cm
Numerowana ołówkiem 77/100
Sygn. pod kompozycją „Andy Warhol”, sucha pieczęć wydawcy „Georges Israel Editeur”, na odwrociu niebieskie pieczęcie: „Art. Gallery New York,530 West 25th Street,New York NY 10001” oraz “Leo Castelli NEW YORK” oraz “drzewko życia” I hologram “verification of authenticity”.
"Bycie dobrym w interesach to najciekawsza forma
sztuki," to słynne zdanie Warhola oddaje jego fascynację komercyjnymi
aspektami życia.
Dolary jako symbol bogactwa, sukcesu i konsumpcji, idealnie pasowały do jego
artystycznej wizji. Warhol dostrzegał, że pieniądze są nie tylko środkiem
wymiany, ale również ikonicznym symbolem, który oddziaływał na masową
wyobraźnię. W jego twórczości dolary stają się czymś więcej niż tylko walutą –
są metaforą współczesnego społeczeństwa. Pieniądze i ich ikoniczny wizerunek
były naturalnym przedłużeniem jego wcześniejszych prac, które badały inne
produkty konsumpcyjne, takie jak puszki zupy Campbell's czy butelki Coca-Coli.W
kompozycjach "Dollar Sign" (Znak Dolara), Warhol używał różnych
technik, takich jak sitodruk, aby stworzyć powtarzalne obrazy symbolu dolara w
różnych kolorach i rozmiarach. Jego podejście do tego motywu było podobne do
innych jego prac.
Cykl "Dollars" wpisuje się w szerszy kontekst pop-artu, który miał na
celu zatarcie granic między sztuką wysoką a niską, oraz między sztuką a życiem
codziennym. Warhol, podobnie jak inni artyści pop-artu, czerpał inspiracje z
otaczającej go rzeczywistości, przekształcając przedmioty codziennego użytku w
dzieła sztuki.
Oprawy widoczne na wizualizacjach mają charakter poglądowy i nie stanowią oferty handlowej.