Litografia, papier welinowy o wysokiej gramaturze Fabriano Cotton Privilege, 70 x 50 cm (arkusz).
Edycja limitowana, numerowany ołówkiem 80/150, sygnowany odręcznie ołówkiem pod
kompozycją, suche pieczęcie wydawcy: p.d.” P.O.W. PRINTMAKING”, l.d. znak
graficzny, na odwrocie hologram „verification of authenticity”.
Oryginalny certyfikat: edytor Gafiart UK, ( pieczatka), potwierdza na podstawie umowy z1971 r. posiadanie matryc dla edycji limitowanej 150 , potwierdza podpis autora, i pieczęci suchych .
Banksy to brytyjski artysta uliczny, który zyskał międzynarodową sławę dzięki swoim prowokacyjnym i często politycznie zaangażowanym dziełom. Jego prace, wykonane głównie w technice szablonowej, można znaleźć na ulicach miast na całym świecie. Banksy jest znany z tego, że pozostaje anonimowy, a jego tożsamość do dziś jest przedmiotem spekulacji. Jego sztuka często zawiera humorystyczne grafiki i symbole, które są połączone ze sloganami. Ogólny przekaz jego dzieł jest antywojenny, antykapitalistyczny i pacyfistyczny. Wśród jego najbardziej znanych prac znajdują się "Dziewczynka z balonikiem", "Bomb Hugger", "Police Kids", "Pulp Fiction" oraz "Flower Thrower" czy „Rat Love”
Praca Banksy’ego, którą opisujesz, przedstawia szczura z "radarem" i jest jednym z jego charakterystycznych dzieł, w którym łączy satyrę z komentarzem społecznym. Szczur w twórczości Banksy’ego pojawia się często i ma głęboką symbolikę – jako stworzenie wytrwałe i odporne, szczur jest symbolem buntu przeciwko systemowi i tym, co przytłacza jednostki w społeczeństwie. Banksy używa tego zwierzęcia, by pokazać, że choć traktowane jest jako szkodnik, jest jednocześnie zdolne do przetrwania w niemal każdych warunkach – podobnie jak ludzie.
W tej pracy szczur trzyma urządzenie przypominające radar lub miernik, co można interpretować jako próbę wykrycia lub namierzenia czegoś niewidzialnego lub trudnego do zauważenia. Może to być aluzja do kontroli społeczeństwa, inwigilacji i manipulacji, jakie współczesne technologie stosują wobec ludzi. Banksy unika przypisywania swojej twórczości jedynie estetycznych wartości – prace mają przekaz, który dotyka realnych problemów społecznych i politycznych.
Banksy’ego często pociągała także ironia i krytyka współczesnego świata, który niejednokrotnie śledzi lub ogranicza obywateli, nawet bez ich wiedzy. Namierzający radar można więc także odczytywać jako przestrogę lub refleksję nad obecnym stanem społeczeństwa.