Wymiary: 8 grafik:
28 x 38 cm
2 grafiki:
38 x 48 cm
1. "Wywózka dzieci", 1947, 23 x 31 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.śr.: '"Wywózka dzieci" 1947'
2 . "Wysiedlenie II", 1946, 32 x 22 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.d.: '"Wysiedlenie" II 1946', p.d.: 'Jonasz Stern''
3. "Getto lwowskie", 1945, 23,5 x 33 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.śr.: '"Getto lwowskie" 1945', p.d.: 'Stern Jonasz'
4. "Brama getta II", 1948, 26,5 x 21 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.d.: '"Brama getta" II 1948'
5. "Wysiedlenie I", 1946, 33 x 22 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.d.: '"Wysiedlenie" I 1946', p.d.: 'Stern Jonasz'
6. "Brama do getta I", 1948, 32,5 x 23 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.d.: '"Brama do getta" 1948', p.d.: 'Stern Jonasz'
7. "Uwięziona", 1949, 13,5 x 11,5 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.d.: '"Uwięziona" 1949', p.d.: 'Stern'
8. "Mieszkańcy getta", 1954, 25 x 21,5 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.d.: '"Mieszkańcy getta" 1954', p.d.: 'Stern Jonasz'
9. "Wysiedlenie III", 1946, 40 x 31 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.d.: '"Wysiedlenie" III 1946', p.d.: 'Stern Jonasz'
10. "Kryjówka w getcie", 1945, 36,5 x 25 cm (w świetle passe-partout), tytuł autorski i datowanie ołówkiem l.d.: '"Kryjówka w getcie" 1945', p.d.: 'Stern Jonasz'
Stan zachowania
prace nieoprawione
Pochodzenie
kolekcja prywatna, Rzym
Biogram
Kształcił się prywatnie u P. Gajewskiego, następnie, pod koniec lat 20 - tych w Krakowie - w Wolnej Szkole Malarstwa i Rysunków L. Mehofferowej oraz w Akademii Sztuk Pięknych u W. Jarockiego, F. Pautscha, T. Axentowicza i S. Kamockiego. W okresie II wojny światowej mieszkał w lwowskim getcie. Działał w konspiracji, uciekał z transportu do obozu zagłady w Bełżcu, uniknął masowego rozstrzelania. W 1945 r. wrócił do Krakowa i związał się ze środowiskiem skupionym wokół Tadeusza Kantora. Działał w odnowionej po wojnie Grupie Krakowskiej (należał do jej przedwojennych założycieli). Na przestrzeni lat 50 i 70 - tych wykładał malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od 1958 r. zajmował się kolażami, do których dołączał rybie szkielety i drobne kości oraz kawałki tkanin; kierował w ten sposób uwagę odbiorców na tematy najważniejsze dla człowieka - śmierci i przemijania.