Wymiary: 76 x 63 cm
sygnowany l.d.: 'GWOZDECKI'
na odwrociu trudno czytelne notatki, na krośnie malarskim nalepki aukcyjne, na ramie fragmentarycznie zachowana, papierowa nalepka z drukowanym opisem
Pochodzenie
kolekcja prywatna, Stany Zjednoczone
Shannon's, Milford, Connecticut, Stany Zjednoczone, październik 2014
kolekcja prywatna, Polska
DESA Unicum, marzec 2015
kolekcja prywatna, Polska
DESA Unicum, maj 2018
kolekcja prywatna, Polska
Biogram
Studiował ok. 1889 roku u Stanisława Grocholskiego - studia artystyczne malarza były chaotyczne i często przerywane kłopotami finansowymi. Przez pewien okres czasu uczył się i Konrada Krzyżanowskiego i prawdopodobnie ok. roku 1900 w ASP w Krakowie. W 1903 roku otrzymał stypendium na wyjazd do Paryża, gdzie rozpoczął studia nad rzeźbą w pracowni H. Ponscarme'a i osiadł tam na stałe.Wystawiał regularnie na paryskich salonach - w okresie 1904 - 34. W Polsce odbyły się wystawy indywidualne malarza w Poznaniu, Lwowie i Krakowie (1908 r.). od 1916 roku przebywał na zmianę w paryzu i Nowym Jorku, gdzie w 1922 roku kilkanaście prac. Początkowo w twórczości artysty widać odnaleźć można wpływy symbolizmu, ekspresjonizmu, później francuskiego fowizmu. W latach dwudziestych jego twórczość zdominowały portrety o dysharmonijnych barwach i miękkim konturze, nadające przedstawieniu wyraz stylizacji. Był także grafikiem oraz autorem serii artykułów o sztuce publikowanych w czasopismach lwowskich. Leon Chwistek wspominająć wystawę paryską 1913 roku, na której eksponowane były prace Gwozdeckiego, pisał: 'Jeśli chodzi o sztukę nowożytną, to ona dała mi mało wielkich wzruszeń. Muszę jednak przyznać, że Salon Jesienny z 1913 r. w Paryżu, gdzie był kolosalny występ kubizmu z olbrzymimi płótnami Picabii, z Archipenką, Picassem i naszym Gwozdeckim, a oprócz tego kilka wspaniałych Matisse'ów, wstrząsnął mnie do głębi'.