Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane
129

Jan WIJNANTS (1631/32 - 1684), Pejzaż z rzeką, grupą myśliwych i pasterzem owiec

add Twoja notatka 
Opis pozycji
Estymacje: 30 963 - 41 284 EUR
deska dębowa, olej, 33,5 x 43,5 cm;
sygn. l.d.: J. Wynants
Na odwrociu widoczne resztki lakowych pieczęci, oraz, z prawej strony, czarną farbą, numer 127(3)? (zapewne kolekcjonerski), naniesiony wzdłuż krawędzi, bokiem.
" ... Był synem haarlemskiego handlarza dziełami sztuki, również Jana, i z tego powodu bywał czasem określany jako Jan Wijnants młodszy. [...] Wiele dokumentów świadczy, że nie wiodło mu się najlepiej [...]. Przez całe
swoje życie Wijnants malował pejzaże diun otaczających Haarlem. Obrazy te operują zasadniczo jednym, wspólnym wzorem, podporządkowanym wyidealizowanemu układowi (aranżacji). Przyziemnym tematom nadawał
klasyczną formę, w najlepszych zaś dziełach osiągnął niezwykłą godność i monumentalność. Wydaje się, że malował jedynie pejzaże, nigdy zaś dopełniające je postacie. Wśród artystów którzy zapełniali je sztafażem:
myśliwymi, wieśniakami i pasterzami ze zwierzętami, byli Jan Lingelbach i Adriaen van de Velde, który, wedle Houbrakena, był uczniem Wijnantsa. Chociaż nie wiemy, kto był nauczycielem Wijnantsa, wiemy że pobierał
nauki w Haarlemie w latach 1646 - 1650, gdy był nastolatkiem. Jego najwcześniejsze prace przedstawiają zabudowania farmerskie z cegły, wielkie drzewa, i czasem, drób, który malował Dirck Wijntrack (ok. 1625 - 1678).
Póśniejsze pejzaże zdradzają wpływ Jacoba van Ruisdaela, zwłaszcza motywy pierwszoplanowe: złamane, ścięte, uschłe, dziwnie powykręcane drzewo. Również podobne elementy występują w twórczości Philipsa
Wouwermana. W wielu pracach dopatrywano się klimatu typowego dla italianistów, ze względu na ciepły koloryt, urzekające światło a także kopiastość diun, które interpretowano jako góry. Przypuszczano że Wijnants odbył
podróż do Italii, jednak brak jakichkolwiek dokumentów, które by to potwierdzały, zaś jego życiorys skłania raczej do przyjęcia że kraju nigdy nie opuszczał.[...]
Dość chłodny koloryt tworzy wrażenie przestrzeni pełniej powietrza, w której ruchliwe światła i cienie potęgują nastrój spokoju i harmonii pomiędzy naturą i wtopionymi w nią ludśmi. Cechy stylistyczne pozwalają
przypuszczać, że postacie zostały namalowane przez Adriaena van de Velde. Obrazek ten powstał zapewne w latach sześćdziesiątych lub na początku lat siedemdziesiątych XVII wieku, podobnie jak obrazki o ma łym
formacie przechowywane w zbiorach The National Gallery w Londynie (nr inw. 883, 884, 972) i należy do grupy dzieł szczególnie atrakcyjnych " (cytaty z ekspertyzy obrazu M. Kluk).
Aukcja
255 Aukcja Dzieł Sztuki i Antyków
gavel
Data
11 lipca 2018 CEST/Warsaw
date_range
Cena wywoławcza
27 523 EUR
Estymacje
30 963 - 41 284 EUR
Cena sprzedaży
-
Pozycja nie jest już dostępna
Wyświetleń: 75 | Ulubione: 0
Aukcja

Rempex

255 Aukcja Dzieł Sztuki i Antyków
Data
11 lipca 2018 CEST/Warsaw
Przebieg licytacji

Licytowane będą tylko wybrane pozycje, które zostały wcześniej zgłoszone. Aby zgłosić pozycje należy kliknąć przy wybranej pozycji na przycisk ZGŁOŚ DO LICYTACJI

Opłata aukcyjna
18.00%
OneBid nie pobiera dodatkowych opłat za licytację.
Podbicia
  1
  > 100
  5 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
  100 000
  > 2 000
  200 000
  > 5 000
  500 000
  > 10 000
 
Regulamin
O aukcji
FAQ
O sprzedawcy
Rempex
Kontakt
Dom Aukcyjny Rempex (Sztuka dawna)
room
ul. Karowa 31
00-324 Warszawa
phone
+48 669 222 259
Godziny otwarcia
Poniedziałek
11:00 - 19:00
Wtorek
11:00 - 19:00
Środa
11:00 - 19:00
Czwartek
11:00 - 19:00
Piątek
11:00 - 19:00
Sobota
Zamknięte
Niedziela
Zamknięte
Jan Wijnants star
keyboard_arrow_up