Wymiary: 48 x 62,5 cm
sygnowany i datowany p.d.: 'M. G. Wywiórski 1905'
na krośnie malarskim dwie fragmentarycznie zachowane nalepki wystawowe Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim w Warszawie, opisy numeryczne
Pochodzenie
kolekcja prywatna, Polska
Wystawiany
Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim, Warszawa, 1906
Literatura
Janina Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, s. 423
Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1906, Warszawa 1907, s. 16
Biogram
Studia artystyczne odbył w latach 1883-1887 w Monachium u Karla Rauppa i Nikolausa Gysisa, a także w pracowniach Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego. Od 1904 roku działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych i Stowarzyszenia Artystów. Wystawiał w Poznaniu, Krakowie, Warszawie i we Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Współpracował przy tworzeniu kilku panoram: z Julianem Fałatem, Wojciechem Kossakiem, Antonim Piotrowskim i Janem Stanisławskim przy realizacji "Berezyny"; z Janem Styką - przy malowaniu "Bema w Siedmiogrodzie"; z Wojciechem Kossakiem, Józefem Ryszkiewiczem i Zygmuntem Rozwadowskim - przy komponowaniu "Bitwy pod piramidami". Dominującym tematem w twórczości artysty były realistycznie traktowane pejzaże ze szczególnym uwzględnieniem efektów luministycznych.