Wymiary: 73 x 56 cm
sygnowany i datowany u dołu: 'A. Strumiłło 68R'
na odwrociu nalepka X Biennale Sztuki w São Paulo oraz nalepka z opisem pracy
Pochodzenie
kolekcja prywatna, São Paulo
Wystawiany
X Biennale Sztuki w São Paulo, Pavilhão da Bienal, Park Ibirapuera, São Paulo, 27.09-14.12.1969
Literatura
X Bienal de São Paulo, katalog wystawy, Fundação Bienal de São Paulo, São Paulo 1969, poz. kat. 58, s. 150, online: https://issuu.com/bienal/docs/nameacb494 [dostęp: 10.05.2024]
A Polônia na X Bienal de Săo Paulo, katalog wystawy, red. Maria Matusińska, Warszawa 1969, poz. kat. 45, nlb
Biogram
Zajmował się grafiką, rzeźbą, fotografią, poezją i pisarstwem. Tworzył w Maćkowej Rudzie na Suwalszczyźnie. W latach 1945-47 studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi pod kierunkiem m.in. Władysława Strzemińskiego. Gdy uczelnia zmieniła profil na bardziej nastawiony na sztukę użytkową, przeniósł się do Krakowa. Na Wydziale Malarstwa tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych w 1950 roku otrzymał dyplom. Należał do Grupy Samokształceniowej kierowanej przez Andrzeja Wróblewskiego. Wówczas tworzył w duchu socrealizmu. W latach 1949-1953 Strumiłło asystował Eugeniuszowi Eibischowi na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz Tadeuszowi Grygielowi i Adamowi Rychtarskiemu w PWSSP w Łodzi. Później przeprowadził się do Warszawy gdzie rozpoczął współpracę z Polską Izbą Handlową. Projektował w tym okresie liczne pawilony wystawiennicze. Odwiedził Europę, Azję, Ameryka Północną oraz kraje Dalekiego Wschodu. W latach 1977-1980 pracował na stanowisku profesora krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W latach 1982-1984 Strumiłło piastował stanowisko kierownika pracowni graficznej przy sekretariacie ONZ w Nowym Jorku.Późniejsza twórczość Strumiłły jest niezwykle bogata i kształtowała się pod wpływem niezliczonych podróży artysty po całym niemal świecie. Był artystą o szerokiej wyobraźni, a w swojej twórczości poruszał wątki poetycko-metaforyczne, abstrakcyjne oraz o egzystencjalnej wymowie.