Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane
21

Barbara Munzer, Tributte to Macintosh, 2020 (praca specjalna)

add Twoja notatka 
Opis pozycji
Estymacje: 639 - 1 064 EUR

60x60 biały metal, Inspicracja Mackintosh (Charles Rennie), praca nie prezentowana publicznie.

Sygnowana, dołączony certyfikat autentyczności podpisany przez artystkę.

Kolorystyka ze względu na elementy metalowe może się delikatnie różnić.

Barbara Munzer urodziła się w Łodzi i tam ukończyła studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych. Dyplom - w zakresie ubioru i biżuterii w 1965 roku.
Po studiach malowała obrazy i projektowała grafikę użytkową,wkrótce zaczęła też projektować i wykonywać biżuterię i rekwizyty do filmu, telewizji i domów mody. Powstały wtedy całe zestawy ozdób do kolekcji „Mody Polskiej” (udział w pokazach w latach 1968 , 1970-75) i „Telimeny” (udział w pokazach w latach 1969-73).
Uczestniczyła w wielu wystawach zbiorowych, w kraju i zagranicą, miała szereg pokazów autorskich m. in. w Łodzi, Warszawie, Krakowie, Płocku, Amsterdamie, Arnhem, Bochum Dusseldorfie, Essen, Borken. Z czasem, zafascynowana ulotnym pięknem natury, zaczęła utrwalać w metalu kruche owady (motyle, pająki, ważki) w coraz większych rozmiarach, nadając im imiona znanych postaci ze świata muzyki i literatury. Tak powstał świat owadów zaklętych w obiektach przestrzennych.
Potem tworzy nowe wizje z metalu - szaty, świat mody kobiecej różnych epok i krajów. W sukniach tych oddaje urok i charakter słynnych postaci kobiecych.
Okazało się, że jej biżuteria może być nie tylko atrakcją pokazu mody lecz także doskonale zdobić wnętrza.
Prace Barbary Munzer znajdują się w Muzeum Mazowieckim w Płocku oraz w kolekcjach prywatnych, w kraju i zagranicą.

A oto co sama mówi o swoich pracach („Mój artystyczny życiorys” – katalog do Wystawy- Warszawa, 1989 rok.): „Ze wszystkich form ozdobnych najbardziej upodobałam sobie naszyjnik…(który) z czasem osiągnął rozmiary tak imponujące, że zawieszony na ścianie zaczął żyć własnym życiem. Odnalazłam swój własny język i nowe możliwości głębszego wypowiedzenia się w tej dziedzinie. Tak narodziły się ważki, pawie, motyle – OBIEKTY PRZESTRZENNE.
Przekora podpowiada mi tworzyć rzeczy, które w naturze są kruche i delikatne, z materiałów twardych, krańcowo przeciwstawnych naturze. Wcale nie czuję się obrażona i negatywnie sklasyfikowana, gdy mówią, że moje prace to czysta secesja. Uwielbiam złotnictwo Rene Laliquea i Carla Farbergea, wnętrza Mackintoscha, rysunki i obrazy Beardsleya, Klimta, Muchy. Uwielbiam klimat tego czasu – fin de siecleu- w którym narodziły się: Art. Nouveau, femme fatale, kobieta- ważka, kobieta-paw, kobieta-sfinks, atmosfera tajemniczości, arabeska linii, kolor witraży. Może stąd w moich pracach przewaga imion kobiecych: Maria Stuart, Sarah Bernhardt, Madame Pompadour.”
Aukcja
Aukcja Wiosenna przerwa - forma w przestrzeni, kolor w interpretacji
gavel
Data
01 kwietnia 2022 CEST/Warsaw
date_range
Cena wywoławcza
553 EUR
Estymacje
639 - 1 064 EUR
Cena sprzedaży
brak ofert
Pozycja nie jest już dostępna
Wyświetleń: 25 | Ulubione: 0
Aukcja

Galeria Kontrowersyjna

Aukcja Wiosenna przerwa - forma w przestrzeni, kolor w interpretacji
Data
01 kwietnia 2022 CEST/Warsaw
Przebieg licytacji

Licytowane będą wszystkie pozycje

Opłata aukcyjna
18.00%
OneBid nie pobiera dodatkowych opłat za licytację.
Podbicia
  1
  > 100
  2 000
  > 200
  5 000
  > 500
 
Regulamin
O aukcji
FAQ
O sprzedawcy
Galeria Kontrowersyjna
Kontakt
Galeria Kontrowersyjna
room
Kozłów Biskupi, ul. Północna 17D
96-513 Nowa Sucha
phone
+48516706999
Klienci kupujący dzieła tego artysty kupowali także
keyboard_arrow_up