Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane
11

Bartosz Kokosiński, Bez tytułu, 2022

add Twoja notatka 
Opis pozycji
Estymacje: 1 897 - 2 529 EUR
żywica, płótno, 80,3 x 51,2 cm sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 80,3 x 51,2 cm/Bartosz/Kokosiński/2022/żywica, płótno

Bartosz Kokosiński (ur. 1984) — malarz i twórca instalacji malarskich oraz video. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 2009 r. uzyskał dyplom w pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka i prof. Witolda Stelmachniewicza. Należał do krakowskiej grupy Silnia. Jego prace znajdują się w kolekcji m.in. Muzeum Narodowego w Gdańsku, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie, Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, PKO Banku Polskiego, Galerii Bielskiej BWA w Bielsko Białej oraz w wielu kolekcjach prywatnych w Polsce i za granicą. Bartosz Kokosiński jest wielokrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Czterokrotnie triumfował w rankingu młodych polskich artystów „Kompas Młodej Sztuki”. Jego prace były pokazywane na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą.

Wybrane wystawy indywidualne:

2022 Czarno to widzę, Galeria Monopol, Warszawa

2021 Pozostaję tym samym, choć się zmieniłem, Baszta Czarownic, Słupsk

2020 Niedokończone historie, Fundacja KZMRZ, Kazimierz Dolny

2019 Bye Bye Budapest!, Galeria 1111, Budapeszt, Węgry
2017 Czad, Galeria Krynki, Krynki
Pastelowy osiedlowy, Galeria Monopol, Warszawa
Wspólnota wyobrażeń o gęstości, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
2016 Moment ścinający kołek, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Bank Pekao
Project Room, Warszawa
Zgrzyt, Galeria BWA, Gorzów Wielkopolski
Materia dysfunkcyjna, Knoll Gallery Budapest, Budapeszt, Węgry
Materia dysfunkcyjna, Knoll Gallery Vienna, Wiedeń, Austria
2015 Nic nie jest prawdziwe, ale wszystko możliwe, Galeria Wieża Ciśnień, Konin
Termokoloryzacja, Lubelska 30/32 U-42, Warszawa
Opary, ABC Gallery, Poznań
2014 Pęknięcie, Knoll Gallery Budapest, Budapeszt, Węgry
Pęknięcie, Knoll Gallery Vienna, Wiedeń, Austria
2013 Perwersyjne odchody myśli (Thomas Bernhard), Galeria Promocyjna, Warszawa
Obrazy pożerające rzeczywistość, Klub Polskich Nieudaczników, Berlin, Niemcy
Gorączka, ABC Gallery, Poznań
2012 Niekontrolowane treści, Młode Forum Sztuki, Lublin
(Nie)porządek rzeczy, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków
2011 Niektóre obrazy nie chcą być namalowane, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice
(no) body (no) soul (no) art, Galeria Kameralna, Słupsk
2010 W formie, Muzeum Miejskie Sztygarka, Dąbrowa Górnicza
Na początek – koniec, Galeria Nova, Kraków
2007 Wstyd przed powtórzeniem, Galeria Nova, Kraków


Wybrane wystawy zbiorowe:

2020 Inselkunst 2020: Bartosz Kokosinski i Philipp Eyrich, Centrum Kultury Dom Krakowski, Norymberga, Niemcy Herbarium novum. Efflorescentiae, Galeria Miejska BWA, Bydgoszcz
2019 Knoll Gallery Budapest ma 30 lat, Knoll Gallery, Budapeszt, Węgry
Nazywam się Czerwień, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Czarna żółć, Galeria Kameralna, Słupsk
Dotknij sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
Lato w mieście, Galeria Monopol, Warszawa
Natura w sztuce, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Kraków
2018 Jak Cybis?, Galeria Muzeum Śląska Opolskiego, Opole
Życie jest podwórkiem, w ramach festiwalu 13.inSPIRACJE, TRAFO Trafostacja Sztuki, Szczecin
Nagła śmierć głównego bohatera, KUBIK art space, Budapeszt, Węgry
Prace obojętne, wystawa z Andrzejem Szewczykiem, Galeria Sztuki im. Jana Tarasina,
Kalisz
Powietrze i inne rzeczy potrzebne nam do życia, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
Kunszt. 100 lat polskiej rzeźby, Muzeum Sztuki Bourse, Ryga, Łotwa
2017 Co z tą abstrakcją?, Fundacja Stefana Gierowskiego, Warszawa
Kunstwerk Leben, Center for Persecuted Arts, Solingen, Niemcy
Cudowne lata, Kokosiński / Matyszewskim, Galeria Biała, Lublin
#biblioteka, Centrum Kultury Zamek, Poznań
2016 Wreszcie we własnym domu. Dom polski w transformacji, 8. edycja festiwalu Warszawa w Budowie, budynek dawnej drukarni ul. Nowogrozka 84/86, Warszawa
Poszukując wolności. Polskie malarstwo współczesne, Muzeum Narodowe, Kijów, Ukraina
Medycyna w sztuce, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Kraków
2015 Two Sticks, Think Tank lab Trienniale, Międzynarodowy Festiwal Rysunku Współczesnego Muzeum Architektury, Wrocław
42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2015”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
Obiektów dla Obrazu już nie ma, Galeria Monopol, Warszawa
Potęga abstrakcji, Muzeum Sztuki Współczesnej, Mińsk, Białoruś
Szaberland, wystawa w ramach przeglądu sztuki Survival13, Koszary Oddziałów Prewencji Policji, Wrocław
Kryjówka, Galeria Labirynt, Lublin
(Nie) dotykaj! Haptyczne aspekty sztuki polskiej po 1945 roku, CSW Znaki Czasu, Toruń
Otwarta kolekcja, Muzeum Narodowe — Muzeum Sztuki Współczesnej, Szczecin
Wciąż w ruchu, Galeria E.M., Drachten, Holandia
2014 Granice malarstwa, w ramach cyklu wystaw Artefakty, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Przemyśl
Miłość własna. Czyli artyści kochają siebie, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Czeski Papież, Galeria MeetFactory, Praga, Czechy
Niezgodnie z instrukcja, Galeria Sztuki Współczesnej, Opole
Tomek Baran, Bartosz Kokosiński, Monika Smyła, allerArt, Bludenz, Austria
2013 41. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2013”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
Damage has been done, Kokosiński / Juszkiewicz, Galeria EL, Elbląg
Urwanie głowy, Kokosiński / Juszkiewicz, Zona Sztuki Aktualnej, Szczecin
Mleczne zęby, BWA, Katowice
2012 Curators Network, projekt z Ewą Juszkiewicz, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Kraków
Malarstwo o obrazach - Roman Siwulak, Obrazy o malarstwie - Bartosz Kokosiński, Galeria Malarstwa ASP, Kraków
2011 3. Festiwal Sztuki Młodych „Przeciąg”, Zachęta Sztuki Współczesnej, Szczecin
10. konkurs Gepperta, BWA Awangarda, Wrocław
6. Triennale Młodych w Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
6. Biennale Młodych „Rybie Oko 6”, Galeria Kameralna, Słupsk
Kinderspiele, Zbiornik Kultury, Kraków
2008 blankly, perfect summer, VertexList, Nowy York, USA
2007 Jeune Création Européenne, Montrouge, Francja
2006 Wystawa malarstwa z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Kunststation Kleinsassen, Niemcy

osiągnięcia artystyczne:


2019 Grant Funduszu Wyszehradzkiego, Bratysława, Słowacja
Stypendium Młoda Polska, Warszawa
Stypendium z Funduszu Popierania Twórczości, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Warszawa
2018 1. miejsce w rankingu młodych polskich artystów „Kompas Młodej Sztuki”, Warszawa
2017 1. miejsce w rankingu młodych polskich artystów „Kompas Młodej Sztuki”, Warszawa
2016 1. miejsce w rankingu młodych polskich artystów „Kompas Młodej Sztuki”, Warszawa
2015 Wyróżnienie regulaminowe w 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2015”, Bielsko-Biała
Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Warszawa
Stypendium Artystyczne Miasta Stołecznego Warszawy, Warszawa
2014 1 miejsce ex aequo z Ewą Juszkiewicz w rankingu młodych polskich artystów „Kompas Młodej Sztuki”, Warszawa
2013 Nagroda Marszałka Województwa Śląskiego dla młodych twórców, Katowice
41. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2013”, Bielsko-Biała :
- wyróżnienie regulaminowe
- wyróżnienie redakcji „ARTLUK”
- wyróżnienie redakcji kwartalnika „EXIT”
- wyróżnienie redakcji portalu „OBIEG”
Wyróżnienie w I Międzynarodowym Konkursie Malarskim „Modessqe”, Warszawa
Wyróżnienie w 9 Triennale „Małych Form Malarskich”, Wozownia, Toruń
2012 Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego, Katowice
Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Warszawa
2010 Nagroda Kwartalnika Artystycznego EXIT w konkursie „Promocje”, Galeria Sztuki, Legnica
2009 Stypendium Naukowe Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, Kraków
2001-2009 Stypendium Rady Miasta, Dąbrowa Górnicza
2007 Stypendium Sapere Auso, Kraków
Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Warszawa
2006 Nagroda Fundacji Elizabeth Greenshields, Montreal, Kanada
2002/2003 Stypendium Prezesa Rady Ministrów, Warszawa
2002 Stypendium Ministra Kultury, Warszawa

rezydencje:

2019 Bartok Quarter / Fundacja Artystyczna Eleven Blokk, Budapeszt, Węgry
2016 MeetFactory, Praga, Czechy

inne działania:

2018 Portale, wystawa czasowa w przestrzeni miejskiej, Fundacja Nowa Przestrzeń Sztuki, Busko-Zdrój
2014 Litania, Festiwal IN OUT, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk
Up, metamatic:taf, Ateny, Saloniki, Grecja
Niebezpieczne formy, SOON_ 11, Fundacja Rodziny Staraków, Spectra Art Space, Warszawa
2007 Udział w 1st International Intermedia Festiwal and Workshop, Debreczyn, Węgry
Aukcja
AUKCJA NEW MASTERS
gavel
Data
05 października 2022 CEST/Warsaw
date_range
Cena wywoławcza
1 475 EUR
Estymacje
1 897 - 2 529 EUR
Cena sprzedaży
Sprzedaż warunkowa
1 770 EUR
Cena końcowa bez opłaty aukcyjnej
1 475 EUR
Przebicie
120%
Wyświetleń: 118 | Ulubione: 2
Aukcja

Piękna Gallery

AUKCJA NEW MASTERS
Data
05 października 2022 CEST/Warsaw
Przebieg licytacji

Licytowane będą wszystkie pozycje

Opłata aukcyjna
20.00%
OneBid nie pobiera dodatkowych opłat za licytację.
Podbicia
  1
  > 100
  2 000
  > 200
  5 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
  20 000
  > 2 000
  50 000
  > 5 000
  100 000
  > 10 000
 
Regulamin

Regulamin aukcji

WARUNKI OGÓLNE


a. Organizatorem aukcji jest dom aukcyjny Piękna Gallery, prowadzony w ramach działalności spółki Very Good Idea Sp. z o.o., ul. Emilii Plater 10, 00-669 Warszawa, NIP 5252611958.


b. Przedmiotem aukcji są dzieła sztuki lub inne obiekty kolekcjonerskie przyjęte na zasadzie komisu lub będące własnością domu aukcyjnego.


SYSTEM LICYTACJI


a. Aukcja jest prowadzona przez osobę upoważnioną po stronie domu aukcyjnego zwaną dalej aukcjonerem. Aukcjoner decyduje o wysokości postąpienia.


b. W większości przypadków cena wywoławcza jest minimalną kwotą, za którą można nabyć obiekt.


c. Niektóre obiekty posiadają cenę gwarancyjną. Jest to cena minimalna dla sprzedaży danego obiektu. W przypadku gdy w trakcie licytacji cena gwarancyjna nie zostanie osiągnięta, zostaje zawarta transakcja warunkowa. W takim przypadku, dom aukcyjny w ciągu 5 dni przekaże oferentowi informację, czy właściciel obiektu zgodził się przystąpić do transakcji w zaproponowanej kwocie. Jeżeli nie, oferent ma prawo zakupu obiektu za minimalną kwotę sprzedaży podaną właściciela.


d. Zakończenie licytacji następuje w momencie uderzenia młotkiem przez aukcjonera. W razie zaistnienia sporu w trakcie licytacji, aukcjoner rozstrzyga spór lub ponownie przeprowadza licytację obiektu.


e. Nabywcą staje się osoba oferująca najwyższą cenę. Gdy zakończenie licytacji następuje na poziomie lub powyżej ceny wywoławczej i nie kończy się transakcją warunkową, oznacza to, że umowa kupna-sprzedaży została zawarta.


PRZYSTĄPIENIE DO AUKCJI


a. Do uzyskania możliwości udziału w licytacji niezbędna jest rejestracja. Można dokonać jej osobiście w siedzibie domu aukcyjnego przed aukcją lub wcześniej za pośrednictwem telefonu lub internetu. W przypadku skorzystania z możliwości rejestracji za pomocą internetu, prosimy o upewnienie się, iż dom aukcyjny Piękna Gallery otrzymał zlecenie.


b. Do rejestracji konieczny jest dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość. Dom aukcyjny nie pobiera vadium.


UDZIAŁ W AUKCJI


a. Zlecenie stałe – poprzez pozostawienie informacji o kwocie, do wysokości której pracownik Piękna Gallery będzie licytował w Państwa imieniu, gwarantując jednocześnie nabycie obiektu za najniższą możliwą kwotę.


b. Telefonicznie – pracownik Piękna Gallery zadzwoni do Państwa pod wskazany numer telefonu na chwilę przed rozpoczęciem licytacji wybranych obiektów. Piękna Gallery nie ponosi odpowiedzialności w przypadku problemów z połączeniem z podanym numerem.


c. Za pośrednictwem internetu - poprzez portal OneBid.pl oraz Artinfo.pl


PŁATNOŚCI


a. Do wylicytowanej kwoty doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 20%.


b. W przypadku obiektów oznaczonych gwiazdką (*) do ceny końcowej (tj. wylicytowanej kwoty wraz z opłatą aukcyjną) doliczana jest opłata z tytułu „droit de suite” w wysokości do 5%, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z1994r. Nr24, poz.83)


c. Opłata aukcyjna obowiązuje również w sprzedaży poaukcyjnej, w przypadku gdy obiekt nie został sprzedany na aukcji.


d. Należność za wylicytowany obiekt, należy wpłacić wciągu 7 dni od daty aukcji w siedzibie domu aukcyjnego lub na konto bankowe: Santander Bank Polska S.A., 06 1090 2590 0000 0001 3065 6852.


e. Przekroczenie wyznaczonego terminu grozi naliczeniem odsetek ustawowych za okres opóźnienia w zapłacie.


f. W przypadku nieuregulowania płatności dom aukcyjny może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, co będzie się wiązać z poniesieniem przez dłużnika dodatkowych kosztów postępowania sądowego.


g. Dom Aukcyjny na życzenie klienta wystawia fakturę VAT Marża.


OBIEKTY


a. Dom aukcyjny zastrzega sobie prawo do wycofania obiektu z aukcji bez konieczności podania przyczyny.


b. Dom aukcyjny daje gwarancję opinii co do autorstwa i innych cech obiektu opisanych w katalogu. W przypadku niezgodności pomiędzy opisem a stanem faktycznym, nabywca może powiadomić o tym dom aukcyjny, a następnie zwrócić obiekt w terminie 14 dni od daty aukcji, żądając zwrotu zapłaconej kwoty. Zakwestionowanie opisu katalogowego musi być udokumentowane wiarygodnymi ekspertyzami.


c. Dom aukcyjny rzetelnie sporządza opisy obiektów. Jeżeli chodzi o informacje dotyczące stanu zachowania, zaleca jednak osobiste oględziny obiektu, bądź zasięgnięcie informacji od pracownika domu aukcyjnego.


d. Dom aukcyjny nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne i prawne zakupionych obiektów.


e. Prawo własności do wylicytowanego obiektu przechodzi na nabywcę z chwilą zapłaty pełnej wylicytowanej kwoty powiększonej o 18% opłaty aukcyjnej (oraz *„droit de suite” jeżeli obowiązuje).


f. Odbiór wylicytowanych obiektów jest możliwy po dokonaniu pełnej zapłaty i musi nastąpić w terminie do 7 dni od daty aukcji. W innych przypadkach przechowywanie obiektów odbywa się na koszt i ryzyko nabywcy.


PRZYPOMINAMY


a. Muzea wpisane do Państwowego Rejestru Muzeów mogą skorzystać z prawa pierwszeństwa oraz z prawa pierwokupu po cenie wylicytowanej, pod warunkiem, że zgłoszą to najpóźniej w momencie zakończenia licytacji wybranego obiektu.


b. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami wywóz dzieł sztuki starszych niż 55 lat oraz o wartościach przekraczających limity określone w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami za granicę kraju wymaga zgody odpowiednich władz.





*podlega opłacie droit de suite


O aukcji

Oferta Aukcji NEW MASTERS to staranny, autorski wybór 30 najciekawszych artystów młodego i średniego pokolenia. Wśród nich znaleźli się twórcy o ugruntowanej pozycji oraz tacy, którzy zaczynając właśnie swoją drogę, proponują świeże i intrygujące spojrzenie. 

  • Zapraszamy do udziału w aukcji osobiście w siedzibie galerii (rejestracja do godziny 18.15 w dniu aukcji)
  • Przyjmujemy zlecenia stałe i telefoniczne
  • Proponujemy udział za pośrednictwem portali Onebid.pl oraz Artinfo.pl.

WYSTAWA PRZEDAUKCYJNA: 23 września - 5 października 2022
godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek 11.00 - 19.00
1 i 2.10. (sobota i niedziela) 2022 11.00-19.00

FAQ
O sprzedawcy
Piękna Gallery
Kontakt
Piękna Gallery
room
ul. Emilii Plater 10
00-669 Warszawa
phone
+48224001688
Godziny otwarcia
Poniedziałek
11:00 - 19:00
Wtorek
11:00 - 19:00
Środa
11:00 - 19:00
Czwartek
11:00 - 19:00
Piątek
11:00 - 19:00
Sobota
Zamknięte
Niedziela
Zamknięte
Klienci kupujący dzieła tego artysty kupowali także
keyboard_arrow_up