Wymiary: 210 x 144 cm
sygnowany, datowany p.d.: '1984. | E. DWURNIK.' i opisany l.d.: 'CYKL: SPORTOWCY' oraz ś.d.: 'CZERWONY KRZYŻ'
sygnowany, datowany, opisany i numerowany na odwrociu: '984 | 1984 | E. DWURNIK | NR: XV-193-984 | CZERWONY KRZYŻ | 210x144'
nalepka Van Abbe Museum na krośnie malarskim
Pochodzenie
kolekcja prywatna, Polska
Wystawiany
Edward Dwurnik. Obrazy, rysunki i rzeźby, Stedelijk Van Abbemuseum, Eindhoven, 16.02-29.03.1985
Literatura
Dwurnik. Spis prac malarskich, red. P. Dwurnik, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2001, wydane jako dodatek do katalogu wystawy „Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy” (08.09-07.10.2001), Cykl XV. „Sportowcy”, poz. 193, nr 984, nlb.
Sportowcy 1972-1992, red. Pola Dwurnik, Warszawa 2011, poz. kat. 193, s. 356-357 (il.), 511 (spis)
Biogram
Studiował na wydziale malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom zdobył w pracowni prof. Eugeniusza Eibischa w 1970 roku. W 1966 roku stworzył najliczniejszy cykl jakim był "Podróże Autostopem". W latach 80. malarstwo Dwurnika stało się ekspresyjne i dramatyczne. W latach 90. tworzył kontynuację "Podróży Autostopem" czyli "Błękitne miasta", "Diagonalne", "Błękitne" i "Wyliczanka". W 1981 roku otrzymał nagrodę im. Cypriana Kamila Norwida, w 1983 Nagrodę Kulturalną Solidarności oraz nagrodę Coutts and Co International Private Banking w Zurychu. Brał udział w Documenta 7 w Kassel w 1982, Nouvelle Biennale de Paris w 1985 i w XIX Biennale Sztuki w Sao Paulo w 1987.