Wymiary: 98 x 147 cm
sygnowany, datowany i opisany u dołu: 'Cykl: W-WA PL. TEATRALNY NR: 50 XI | 749 | E. DWURNIK | 1982'
Pochodzenie
zakup bezpośrednio od artysty
kolekcja prywatna, Wielka Brytania
Wystawiany
Wystawa Malarstwa Edwarda Dwurnika, Biuro Wystaw Artystycznych, Płock, 1982
Edward Dwurnik. Malarstwo, Galeria Sztuki BWA, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin, 1982
Edward Dwurnik. Kuvia Puolasta, Alvar-Aalto Museo, Jyvaskylan Talvi, 1983
Malarstwo. Edward Dwurnik, Galeria Nowa Brama, Słupsk, lipiec-sierpień 1985
Edward Dwurnik, Biuro Wystaw Artystycznych, Rzeszów, 1985
Edward Dwurnik, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, grudzień 1985-styczeń 1986
Literatura
Dwurnik. Spis prac malarskich, red. P. Dwurnik, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2001, wydane jako dodatek do katalogu wystawy „Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy” (08.09-07.10.2001), poz. 50
Biogram
Studiował na wydziale malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom zdobył w pracowni prof. Eugeniusza Eibischa w 1970 roku. W 1966 roku stworzył najliczniejszy cykl jakim był "Podróże Autostopem". W latach 80. malarstwo Dwurnika stało się ekspresyjne i dramatyczne. W latach 90. tworzył kontynuację "Podróży Autostopem" czyli "Błękitne miasta", "Diagonalne", "Błękitne" i "Wyliczanka". W 1981 roku otrzymał nagrodę im. Cypriana Kamila Norwida, w 1983 Nagrodę Kulturalną Solidarności oraz nagrodę Coutts and Co International Private Banking w Zurychu. Brał udział w Documenta 7 w Kassel w 1982, Nouvelle Biennale de Paris w 1985 i w XIX Biennale Sztuki w Sao Paulo w 1987.