Józef Wasiołek(1921-2008) ✤
Kwiaty w wazonie sygn.l.d. J. WASIOŁEK
olej, płótno, 55x38 cm
Józef Wasiołek(1921-2008) ✤
Kwiaty w wazonie sygn.l.d. J. WASIOŁEK
olej, płótno, 55x38 cm
Licytowane będą tylko wybrane pozycje, które zostały wcześniej zgłoszone. Aby zgłosić pozycje należy kliknąć przy wybranej pozycji na przycisk ZGŁOŚ DO LICYTACJI
1 | |||
> | 50 | ||
500 | |||
> | 50 | ||
1 000 | |||
> | 100 | ||
2 000 | |||
> | 200 | ||
5 000 | |||
> | 500 | ||
10 000 | |||
> | 1 000 | ||
20 000 | |||
> | 2 000 | ||
50 000 | |||
> | 5 000 | ||
∞ | |||
Regulamin Domu Aukcyjnego Rynek Sztuki Sp. z o.o.
Postanowienia ogólne
1. Właścicielem Galerii i Domu Aukcyjnego (DA) używających nazwy
„Rynek Sztuki” jest firma Rynek Sztuki sp. z o.o., REGON 470511222, NIP
725-001-33-84, KRS 0000202940, z kapitałem zakładowym 102.600 PLN, z siedzibą w
Łodzi, adres: 90-266 Łódź, ul. Wschodnia 69, tel. 42 630 4779, strona
internetowa - www.ryneksztuki.eu.
2. Korespondencja dotycząca funkcjonowania firmy, galerii i
przeprowadzanych aukcji, powinna być kierowana na adres: Rynek Sztuki sp. z
o.o., ul. Wschodnia 69, 90-266 Łódź, zaś w przypadku korespondencji e-mail na
adres: [email protected].
3. Znak firmowy i nazwa własna Rynek Sztuki są zastrzeżone
patentem nr 173301.
4.
Regulamin dotyczy wszystkich klientów dokonujących zakupów i/lub korzystających
z usług firmy i może być zmieniony, co zostanie zaznaczone w jego treści, na
stronie www.ryneksztuki.eu. Zmiany w regulaminie obowiązują od momentu ich
opublikowania.
5. Obiekty oferowane przez firmę Rynek Sztuki sp. z o.o. można
kupować w galeriach mieszczących się w Łodzi na parterze i I pietrze kamienicy przy
ul. Wschodniej 69, na aukcjach publicznych organizowanych tamże oraz przez
sklep internetowy korzystając ze strony www.ryneksztuki.eu.
6. Oferowane do sprzedaży w Galerii i DA obiekty zostały zbadane
przez współpracujących z firmą ekspertów zgodnie z ich wiedzą i doświadczeniem,
a opisy obiektów zamieszczane w ofercie Galerii i Domu Aukcyjnego są zgodne ze
stanem faktycznym.
7. Klient dokonujący zakupu otrzymuje jako potwierdzenie
zawarcia transakcji paragon z kasy fiskalnej, a na życzenie wystawiana jest
faktura VAT-Marża. W celu jej otrzymania należy o tym poinformować w momencie
zawierania transakcji i podać dane do faktury: pełna nazwa firmy (lub imię,
nazwisko i adres zamieszkania w przypadku osoby fizycznej) i NIP.
Nabywca dzieła staje się jego właścicielem po wpłaceniu całej należności.
8. Reklamacje należy składać pod adres jak w p.2. Klientom
kupującym poza galerią (przez telefon lub internet) przysługuje 14 dniowy
termin odstąpienia od umowy, liczony od daty otrzymania towaru, nie dotyczy to
zakupów na aukcjach (D.U. z dn.24.06.2014, poz.827, Art.38, p.11). Po tym
terminie przysługuje Kupującemu prawo rękojmi zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta
(D.U. z dn.24.06.2014, poz.827). Reklamowany towar należy odesłać przesyłką
pocztową na własny koszt.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni liczonym od dnia zwrotu obiektu.
9. Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. nie udziela żadnych informacji
zarówno o Klientach jak i Nabywcach bez uprzedniego wyrażenia przez nich zgody.
Informacje przekazywane przez osoby deponujące działa sztuki do sprzedaży
komisowej jak i kupujące mają charakter poufny i są przechowywane zgodnie z
obowiązującymi zasadami ochrony danych osobowych.
10. Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. jest podmiotem upoważnionym do
wystawiania właściwych dokumentów, tj. oceny i wyceny, umożliwiających wywóz
dzieł sztuki poza granice Polski i UE. Dla osób kupujących obiekty w Galerii
lub na aukcjach organizowanych przez firmę ww. dokumenty wystawiane są
bezpłatnie. Ich okres ważności wynosi 3 miesiące.
11. Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. jest zobowiązana do zbierania
danych osobowych (miejsce zamieszkania i cechy identyfikacyjne dokumentu
tożsamości) klientów dokonujących zakupów obiektów w cenie powyżej 10.000 Euro
i płacących gotówką (Dz.U. 2018, poz. 723) oraz w przypadku zakupu zabytków o
wartości powyżej 10.000 PLN (imię i nazwisko oraz PESEL w przypadku osoby
fizycznej; Dz.U. z 4.12.2017 r. poz. 2249). Powyższe dane gromadzone są w
Księdze Ewidencyjnej Zabytków Przyjętych lub Oferowanych do Zbycia i Wydanych
Ekspertyzach obowiązującej od
2017 roku (Dz.U. jw.).
12. Firma
Rynek Sztuki sp. z o.o. stosuje standardy ochrony danych osobowych zgodnie z
ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r.
poz. 1000).
REGULAMINY
AUKCJI
I.
Postanowienia wstępne
1. Organizatorem aukcji jest firma Rynek Sztuki sp. z o.o. (DA).
2. Udział w aukcji oznacza, że jej uczestnik zapoznał się z Regulaminem
aukcji i akceptuje wszystkie jego warunki, szczególnie dotyczące zasad
licytacji i płatności za wylicytowane obiekty. Uczestnicy aukcji, bez względu
na formę udziału w niej, czyli licytujący osobiście, telefonicznie i on-line
muszą się przed jej rozpoczęciem zarejestrować, co wiąże się z koniecznością
podania następujących danych Klienta: imię i nazwisko, adres, telefon, e-mail,
które mają charakter poufny i są dostępne tylko na użytek DA. W przypadku
Klientów uczestniczących w licytacji poprzez telefon lub on-line DA nie ponosi
odpowiedzialności za problemy wynikające z przyczyn technicznych utrudniających
lub uniemożliwiających połączenie. DA ma prawo do odmówienia rejestracji
Klienta i nie dopuszczenia go do udziału w licytacji.
3. Aukcje odbywają się w terminach podanych w harmonogramie,
dostępnym na stronie www.ryneksztuki.eu. Przedmiotem aukcji są obiekty będące
własnością DA lub powierzone mu przez komitentów. Zgodnie z ich oświadczeniami
są one wolne od wad prawnych i ograniczeń prawno-rzeczowych.
4. Aukcja prowadzona jest zgodnie z polskimi przepisami.
Prowadzący aukcję, zwany aukcjonerem ma prawo do wycofania obiektu z licytacji
bez podania przyczyn, decyduje o wysokości ceny wywoławczej i postąpieniu
(przebiciu) w czasie licytacji. W przypadku dwóch jednocześnie
wpływających ofert rozstrzyga o ich kolejności; zasadniczo pierwszeństwo mają
oferty zgłaszane przez osoby licytujące osobiście, znajdujące się w Sali
aukcyjnej.
5. Szacunkową, rynkową wartość obiektów wystawionych na
licytację określa podana w ofercie estymacja, w formie przedziału cenowego.
Licytacja rozpoczyna się od ceny wywoławczej podanej w ofercie lub innej
zaproponowanej przez aukcjonera. Cena wywoławcza może być niższa niż cena
gwarancyjna, za którą nie można kupić obiektu, ale w takim przypadku aukcjoner
informuje o tym fakcie przed rozpoczęciem licytacji.
6. DA zapewnia, że oferowane na aukcji obiekty zostały zbadane
przez współpracujących z nim ekspertów zgodnie z ich wiedzą i doświadczeniem
oraz, że opisy obiektów są zgodne ze stanem faktycznym. Na życzenie klienta do
zakupionych obiektów dołączany jest atest potwierdzający jego oryginalność,
wystawiany przez eksperta zajmującego się daną kategorią sztuki (malarstwo,
grafika i rzemiosło artystyczne). Atesty, dołączane do zakupionych obiektów,
wydawane są bezpłatnie. Firma, zarówno w przypadku sprzedaży aukcyjnych jak i
przez galerie, udziela 5 letniej gwarancji na zgodność obiektu z opisem w
ofercie.
II.
Warunki zakupu dzieła sztuki w Domu Aukcyjnym podczas aukcji
1. Nabywca może zapoznać się z ofertą prezentowaną w siedzibie
DA co najmniej pięć dni przed aukcją. Jest ona także dostępna na stronie DA -
www.ryneksztuki.eu i ewentualnie stronach firm współpracujących jak
www.artinfo.pl, www.artprice.com i www.onebid.pl.
2. Wstęp na aukcje jest wolny i nie obowiązuje wpłata wadium. Osoby
zainteresowane udziałem w aukcji proszone są przed licytacją o dokonanie
rejestracji i pobranie numerów identyfikacyjnych.
3. Wartość obiektu w ofercie aukcyjnej określona jest przez
estymację (podaną w przedziale od dolnej do górnej granicy, w PLN). Obiekt może
posiadać cenę gwarancyjną a jej wysokość jest informacją poufną, znaną tylko
pracownikom DA.
4. Licytacja rozpoczyna się od ceny wywoławczej i prowadzona
jest w górę. Chęć zakupu dzieła należy zgłosić poprzez podniesienie numeru
otrzymanego po rejestracji lub zgłoszenia telefonicznego i on-line pracownikom
firmy. W aukcji można brać udział telefonicznie lub przez internet za
pośrednictwem portali onebid.pl i artinfo.pl. Firma nie ponosi
odpowiedzialności za problemy techniczne powodujące brak połączenia
telefonicznego lub internetowego w czasie licytacji.
5. W przypadku licytacji najwyższa oferta cenowa zgłoszona przez
Nabywcę powtarzana jest trzykrotnie, a następnie uderzenie młotka ogłasza
zawarcie transakcji. Od tej chwili Nabywca zobowiązany jest do wykupienia
dzieła. W przypadku ofert równorzędnych pierwszeństwo ma ta złożona przez osobę
obecną na sali aukcyjnej.
6. Po zakończeniu aukcji istnieje możliwość zgłaszania ofert zakupu na
obiekty niesprzedane, ale aukcjoner rozpatruje tylko te powyżej minimalnej
kwoty estymacji.
7. Do każdej wylicytowanej kwoty o wartości do 100.000 PLN doliczana
jest opłata domu aukcyjnego w wysokości 20% obejmująca podatek VAT marża, w
przypadku obiektów o wartości od 100.000 PLN poczynając, w górę, opłata wynosi
15%. Jeżeli to wymagane, do ceny wylicytowanej obiektów oznaczonych symbolem „✤” doliczana będzie dodatkowo opłata 5 % z
tytułu prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia tzw. droit de suite (Ustawa z dnia 4 lutego
1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych z tytułu odsprzedaży oryginału
utworu).
8. Wykupienie
dzieła następuje po aukcji, najdalej siedem dni po jej zakończeniu. Płatności
można dokonać gotówką, kartą płatniczą lub przelewem. W ostatnim przypadku
odbiór dzieła następuje po wpłynięciu należności na konto DA. Możliwe jest też
wpłacenie 10% zadatku, wtedy Nabywca zobowiązany jest do zapłacenia pozostałej
należności w terminie 7 dni od jego otrzymania przez DA lub innym, ustalonym
przez strony. W tym czasie dzieło pozostaje w depozycie DA. Nieodebranie dzieła
w ww. terminie oznacza przepadek zadatku i ponowne skierowanie go do sprzedaży.
Płatności mogą być
dokonywane w PLN i Euro na następujące konta bankowe firmy
Rynek
Sztuki sp. z o.o. 90-266
Łódź, ul. Wschodnia 69
w PLN: 14 1750
1093 0000 0000 0206 2852
w Euro (IBAN): PL 90 1750 1093 0000 0000 2138 8734
SWIFT/BIC: PPABPLPK
9. Nabywca staje się właścicielem wylicytowanego obiektu po wpłaceniu
całej należnej kwoty (obejmującej opłatę domu aukcyjnego i dds) na konto firmy
w wymaganym terminie. W przypadku niewywiązania się przez Nabywcę z zawartej z
domem aukcyjnym umowy kupna-sprzedaży zostaną podjęte działania prowadzące do
wyegzekwowania należności łącznie z wszczęciem postępowania sądowego.
10. Na życzenie Nabywcy DA wystawia
bezpłatnie dokument potwierdzający nabycie dzieła (Potwierdzenie Zakupu) lub
atest potwierdzający autentyczność. Klient może też zamówić pisemną opinię u
eksperta. Jej koszt wynosi na ogół 2,5% wartości dzieła, jednak nie mniej niż
500 zł (do uzgodnienia z właściwym ekspertem).
11. Nabywcy przysługuje 14 dniowy termin reklamacji liczony od
dnia dostarczenia towaru. Reklamacje można składać listownie na adres: Rynek
Sztuki sp. z o.o., ul. Wschodnia 69, 90-266 Łódź, lub e-mail:
[email protected]. W tym czasie możliwe jest zwrócenie dzieła i zwrot
pieniędzy, ale jedynie pod warunkiem udowodnienia, że atrybucja dokonana przez
eksperta DA budzi zastrzeżenia. DA nie ponosi odpowiedzialności za stan prawny
i fizyczne wady ukryte dzieł sztuki. Rozpatrywane są tylko reklamacje klientów
domu aukcyjnego, wobec osób trzecich dom DA nie ponosi odpowiedzialności za
wady fizyczne i prawne zakupionych obiektów.
12. DA zastrzega sobie prawo do wycofania dzieła z licytacji bez
podania przyczyn.
13. W przypadku dzieł wylicytowanych i zapłaconych a
nieodebranych w ustalonym przez strony terminie DA nalicza opłatę za
magazynowanie w wysokości 2 PLN dziennie.
14. Zgodnie z obowiązującym prawem Klientom kupującym na aukcji
publicznej nie przysługuje 14 dniowy termin odstąpienia od umowy (D.U. z
dn.24.06.2014, poz.827, Art.38, p.11).
15. W przypadku zakupu dzieł sztuki o większych gabarytach
istnieje możliwości dostarczenia ich do Klienta na terenie aglomeracji łódzkiej;
usługa jest bezpłatna.
16. Dzieła sztuki zakupione przez Klientów spoza Łodzi,
mieszkających w Polsce, są im wysyłane przesyłkami kurierskimi za dodatkową
opłatą w wysokości 40 PLN. Przy zakupach powyżej 3000 PLN i wysyłce w obrębie Rzeczpospolitej
koszty dostawy pokrywa DA. Możliwe jest łączenie zakupów. Koszty przesyłki
zagranicznej, bez względu na jej wartość opłaca Kupujący a DA zaproponuje
optymalne warunki dostawy. W przypadku dzieł sztuki oprawionych w ramy z
szybami wysyłka jest możliwa tylko po demontażu szyb. Jeżeli Kupujący wyrazi
życzenie przesłania obiektu wraz z szybą DA nie ponosi odpowiedzialności za
ewentualne uszkodzenia dzieła w czasie transportu.
W przypadku obiektów pozagabarytowych (dla większości firm
kurierskich w sytuacji kiedy jeden bok jest dłuższy niż 120 cm) i/lub
delikatnych, łatwych do uszkodzenia, których nie można wysłać przesyłką
kurierską, Nabywca odbiera je organizując transport we własnym zakresie. Jego
warunki należy uzgodnić z przedstawicielem firmy.
17. W
przypadku obiektów wysyłanych za granicę, a zakupionych w DA, Kupujący
otrzymuje bezpłatnie dokumenty oceny i wyceny dzieł sztuki. Dla krajów spoza
Unii Europejskiej (w tym Wielkiej Brytanii) DA załatwia też odprawę celną, ale
jej koszty ponosi Kupujący. Jeżeli na eksport wymagana jest zgoda wojewódzkiego
konserwatora zabytków DA nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne trudności z
wysłaniem obiektu, z tego powodu wynikające.
18.
Zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (ustawy z dn. 10.05.2018 i
14.12.2018, wraz z poprawkami) osoby biorące udział w aukcji wyrażają zgodę na
przechowywanie i przetwarzanie ich danych osobowych przez DA w celach
związanych z działalnością DA.
19.
Wszelkie spory wynikające z uregulowań prawnych zamieszczonych w niniejszym
Regulaminie rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby DA.
III.
Warunki zakupu dzieła w Domu Aukcyjnym Rynek Sztuki podczas Aukcji Promocyjnych
1. Nabywca może zapoznać się z ofertą prezentowaną w Sali
aukcyjnej Domu Aukcyjnym (DA) co najmniej pięć dni przed aukcją. Oferta jest
też prezentowana na stronie: www.ryneksztuki.eu oraz może być prezentowana na
stronach firm pośredniczących w sprzedaży jak www.onebid.pl. www.artinfo.pl i
www.artprice.com.
2. Wstęp na aukcje jest wolny i nie obowiązuje wpłata wadium.
Osoby zainteresowane udziałem w aukcji proszone są przed licytacją o dokonanie
rejestracji i pobranie numerów identyfikacyjnych.
3. Jeżeli aukcjoner nie podał inaczej cenę przedstawioną w
ofercie aukcyjnej należy traktować jako wywoławczą i odpowiadającą cenie
gwarancyjnej. W praktyce oznacza to, że dzieło można nabyć za cenę wywoławczą
plus opłata DA wynosząca 20% (zawiera podatek VAT).
4. Obiekty licytowane są zgodnie z kolejnością w ofercie. Oferta
cenowa zgłoszona przez Nabywcę powtarzana jest trzykrotnie, a następnie
uderzenie młotka ogłasza zawarcie transakcji. Od tej chwili Nabywca zobowiązany
jest do wykupienia dzieła. W aukcji można brać udział także telefonicznie lub
przez internet za pośrednictwem portali, z którymi współpracuje Rynek Sztuki.
Firma nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne powodujące brak
połączenia telefonicznego lub internetowego w czasie licytacji.
5. Do każdej wylicytowanej kwoty doliczana jest opłata aukcyjna w
wysokości 20%. Wykupienie dzieła następuje po aukcji, w formie zapłaty gotówką,
kartą płatniczą lub przelewem. W ostatnim przypadku odbiór dzieła następuje po
wpłynięciu należności na konto DA. Możliwe jest też wpłacenie 10% zadatku,
wtedy Nabywca zobowiązany jest do zapłacenia pozostałej należności w terminie 7
dni lub innym ustalonym przez strony. W tym czasie dzieło pozostaje w depozycie
DA. Nabywca staje się właścicielem dzieła po wpłaceniu całej należności do kasy
lub na konto DA.
Nieodebranie dzieła w ustalonym terminie oznacza przepadek zadatku i ponowne
skierowanie obiektu do sprzedaży.
6. DA nie ponosi odpowiedzialności za stan prawny i fizyczne
wady ukryte dzieła sztuki.
7. DA zastrzega sobie prawo do wycofania dzieła z licytacji bez
podania przyczyn.
8. DA nie udziela żadnych informacji zarówno o Klientach jak i
Nabywcach bez uprzedniego wyrażenia przez nich zgody.
9. W przypadku dzieł wylicytowanych i zapłaconych a
nieodebranych w ustalonym terminie DA nalicza opłatę za magazynowanie w
wysokości 2 PLN dziennie.
10. W przypadku dzieł wylicytowanych i niezapłaconych w ustalonym
terminie, w przypadku nieskutecznych wezwań do zapłaty, DA zastrzega sobie
możliwość dochodzenia realizacji transakcji na drodze prawnej, poprzez
reprezentującą jego interesy kancelarię prawniczą. Koszty egzekucji należności
obciążają Klienta. Informacja o zaległościach może też zostać umieszczona w
Krajowym Rejestrze Długów.
11. W przypadku zakupu dzieł sztuki o większych gabarytach
istnieje możliwości dostarczenia ich do Klienta na terenie aglomeracji łódzkiej;
usługa jest bezpłatna.
IV. Warunki zakupu dzieła podczas aukcji internetowych
1.
Organizatorem aukcji jest firma Rynek Sztuki sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi,
adres: 90-266 Łódź, ul. Wschodnia 69, www.ryneksztuki.eu; kontakty: [email protected], tel. 42 630 4779 lub 509 922 593.
2.
Przedmiotem aukcji są obiekty będące własnością firmy Rynek Sztuki sp. z o.o.
lub powierzone jej przez komitentów. Zgodnie z ich oświadczeniami są one wolne
od wad prawnych i ograniczeń prawno-rzeczowych oraz stanowią ich własność, bądź
mają oni prawo do ich rozporządzania. Obiekty nie są objęte postępowaniem
sądowym i skarbowym, są wolne od zajęcia i zastawu, a także jakichkolwiek
roszczeń osób trzecich.
3.
Wszystkie wystawione do sprzedaży obiekty posiadają określoną cenę wywoławczą i
są opisane zgodnie ze stanem faktycznym.
4.
Rynek Sztuki sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wycofania dzieła z licytacji
bez podania przyczyn.
5.
Udział w licytacji mogą brać wszystkie osoby pełnoletnie po założeniu konta na
portalu aukcyjnym onebid.pl i akceptujące niniejszy regulaminu aukcji oraz
reguły obowiązujące użytkowników portalu onebid.pl.
6. Do każdej wylicytowanej kwoty doliczana jest opłata domu aukcyjnego w
wysokości 20% obejmująca podatek VAT marża. Jeżeli to wymagane, do ceny
wylicytowanej obiektów oznaczonych symbolem „✤” doliczana jest dodatkowo 5% opłata z
tytułu prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia, tzw. droit de suite (Ustawa
z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych z tytułu
odsprzedaży oryginału utworu).
7.
Wylicytowana, najwyższa cena, w przypadku aukcji online, zostaje potwierdzona
zakończeniem czasu licytacji i jest podstawą do naliczenia kwoty sprzedaży
dzieła (wylicytowana kwota + 20% opłata domu aukcyjnego + 5% dds, jeżeli
wymagane); zakończenie licytacji oznacza zawarcie umowy kupna-sprzedaży z domem
aukcyjnym, dotyczącej wylicytowanego obiektu. Dom aukcyjny nie ponosi
odpowiedzialności za utrudnienia w licytacji wynikające z problemów
technicznych.
8.
Nabywca zobowiązany jest do wykupienia wylicytowanego obiektu w ciągu 7 dni od
zakończenia aukcji.
9.
Płatności należy dokonywać przelewami w PLN lub Euro na konta firmy wskazane na
stronie internetowej. W przypadku płatności na miejscu, można je realizować
kartami płatniczymi lub gotówką, zgodnie z obowiązującymi przepisami dyrektywy
AML.
10.
Nabywca staje się właścicielem wylicytowanego obiektu dopiero po zapłaceniu
całej kwoty brutto i 5% dds, jeżeli wymagane.
11. W
zakresie stosowanej terminologii kwota wylicytowana jest kwotą netto zaś wraz z
opłatą domu aukcyjnego kwotą brutto.
12. W
razie niewywiązywania się z umowy przez kupującego firma Rynek Sztuki sp. z
o.o. może naliczyć opłatę magazynową w kwocie 2 zł netto za każdy dzień zwłoki
z odebraniem dzieła, odstąpić od umowy sprzedaży lub skierować sprawę do
egzekucji, łącznie z postępowaniem sądowym. W ostatnim przypadku wszystkie,
wynikające z postępowania procesowego koszty ponosi Kupujący.
13.
Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady
fizyczne i prawne zakupionych obiektów, a reklamacje będą rozpatrywane wg
przepisów obowiązującego prawa.
14.
Zakupione obiekty mogą zostać odebrane osobiście w siedzibie firmy lub wysłane
pocztą kurierską, na wskazany przez Kupującego adres. Przy zakupach powyżej
3000 PLN dzieła są wysyłane przesyłkami kurierskimi na koszt firmy. Nie dotyczy
to przesyłek zagranicznych, w tym przypadku koszty transportu pokrywa w całości
Kupujący. Eksport poza granice EU wymaga odprawy celnej, która organizowana
jest przez firmę, ale opłaca ją Kupujący. Warto wiedzieć, że jednostkowa opłata celna wnoszona jest od przesyłki, która może zawierać
nie tylko jeden, ale kilka lub kilkanaście obrazów czy grafik. Dokumenty
wywozowe (Ocena i Wycena) wykonywane są przez firmę i na jej koszt.
W przypadku obiektów pozagabarytowych (dla większości firm
kurierskich w sytuacji kiedy jeden bok jest dłuższy niż 120 cm) i/lub
delikatnych, łatwych do uszkodzenia, których nie można wysłać przesyłką
kurierską, Nabywca odbiera je organizując transport we własnym zakresie. Jego
warunki należy uzgodnić z przedstawicielem firmy.
15. Firma nie udostępnia danych kontaktowych do artystów, których dzieła były wystawione na aukcji i chroni dane osobowe Klientów, zgodnie z przepisami RODO.
16. W sprawach nieunormowanych niniejszym, szczegółowym, regulaminem odnoszącym się tylko do aukcji internetowych, ma zastosowanie Regulamin Aukcji na stronie www.ryneksztuki.eu, zakładka Aukcje -> Regulaminy.
Łódź, 01.01.2023 r.
Do ceny wylicytowanej doliczana jest 20% opłata manipulacyjna domu aukcyjnego.
Do ceny wylicytowanej obiektów
oznaczonych symbolem „✤” doliczana będzie
dodatkowo opłata 5 % z tytułu prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania
wynagrodzenia tzw. droit de suite (Ustawa
z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych z tytułu
odsprzedaży oryginału utworu).