Wymiary: 24 x 32 cm
sygnowany i datowany na odwrociu: 'MTL 2004"
Biogram
Od 1994 żyje i pracuje w Bellinzonie, Ticino, Szwajcaria. W latach 1980–1985 studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowniach Andrzeja Dłużniewskiego i Henryka Wiśniewskiego, w 1985 dyplom z wyróżnieniem pt. „Święto”, w którym rozpatruje estetyczne i filozoficzne znaczenie ceremonii i świąt. W 1985–1986 studiowała w „Goetheanum”, w Dornach, Szwajcaria. Jej debiut artystyczny – wystawa pt. „Żywność na święto”, zorganizowana w 1988 roku przez Andrzeja Bonarskiego (tekst do katalogu Stanisław Cichowicz) była znaczącym wydarzeniem artystycznym w Polsce. Jej pierwsze rzeźby pokazywane w 1990 w Galerii Dziekanka w Warszawie (obecnie w kolekcji Pinakothek der Moderne, Monachium) antycypowały tendencje we współczesnej rzeźbie. W latach 90. brała udział w wielu programach stypendialnych w kraju i za granicą: nagroda w duecie z Markiem Kijewskim Konstrukcji w Procesie, Łódź (1990), stypendium MKiS w Hiszpanii (1991), rezydencja w Sammlung Lenz Schönberg, Austria (1993); rezydencja w studio Rosemarie Trockel, Köln (1993); stypendium w Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko (1993), rezydencja Artest, Szwajcaria (1993). Między 2002 a 2004 brała udział w krytykach semestralnych w pracowni Petera Zumthora w Accademia di Architettura, Mendrisio, Szwajcaria, w 2009–2011 pracowała nad projektem „Seduction as Art”, pierwotnie planowanym jako doktorat u Waltera Kuglera w Social Sculpture Unit, Brooks University, Oxford i sfinalizowanym niezależnie w wystawie „The Shell Collector”. Artystka w swojej sztuce często posługuje się w sposób ironiczny i żartobliwy teoriami naukowymi i filozoficznymi, nadając im nowe znaczenia. Charakterystyczne dla jej prac jest niekonwencjonalne użycie materiałów przemysłowych oraz minimalistyczny, redukcyjny styl. W 1994 poślubiła Fiorenzo Lafranchi(wł.), szwajcarskiego wydawcę i edukatora, w 1995 urodził się ich syn Olek Mario Dada.