Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane
29

THE KRASNALS (rok założenia: 2008), Jews / Marcel Proust / Marcello Mazarella / Time Regained, 2016

add Twoja notatka 
Opis pozycji
Estymacje: 1 415 - 1 887 EUR
olej, płótno; 50 x 50 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: Jews / "Marcel Proust / Marcello Mazarella / Time Regained" / 2016 / The Krasnals.
Obraz eksponowany na wystawie:
- The Krasnals, Jews / Żydzi, Galeria Fibak, Warszawa 13.05. - 06.06 2016.

Anonimowa grupa artystów krytycznie odnosząca się do aktualnych zjawisk w sztuce współczesnej, do politycznej poprawności w sferze społecznej, politycznej, również w obrębie samej sztuki. Humor czasami ciężki do przełknięcia i dwuznaczność nie pozwalająca ściśle określić opcji, które popierają, powodują kontrowersje w wielu środowiskach. Główne miejsce działalności The Krasnals to ich blogi (polski i angielski), gdzie regularnie publikują posty, najczęściej ze swoimi obrazami i tekstami komentującymi zjawiska, które ich nurtują, fascynują lub mierzwią. Prace w kolekcjach m. in.: MOCAK - Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, Muzeum Śląskie w Katowicach, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie.
„Żydzi, projekt The Kranals jest zbiorem kilkudziesięciu obrazów równych rozmiarów, przedstawiających znanych Żydów. Wszystkie sceny na obrazach pochodzą z filmów kina europejskiego i amerykańskiego z ostatnich 80-ciu lat. A zatem - projekt powstający jako naturalna konsekwencja słynnych Nazistów Uklańskiego - ukazuje oblicza słynnych postaci znane dość powszechnie - ale za sprawą wielkiego ekranu. Tworzy to specyficzną jakość, dyskusyjną jeśli chodzi o połączenie prawdy historycznej, autentyczności z niesionym przekazem wiedzy, emocji, różnego rodzaju wartości których nie jesteśmy w stanie tu dokładnie sprecyzować. W końcu chodzi o przekaz wizualny - który wbijając w nowy kontekst otwiera nowe zaskakujące pole dla umysłowych improwizacji. Opatrzenie się z filmowymi obliczami niesie pewną nutę perwersyjnego więc zamieszania, przywiązania godzącego się z przesunięciem autentyczności, realistycznej prawdy na dalszy plan, kosztem fascynującej, podanej nam przed oczy opowieści, narzędziami pop-kultury (…).
Naturalnie bardzo duża część bohaterów związana jest z Holocaustem, tematem zagłady, tematem zła, tematem humanizmu i historii. Ale na drugim biegunie są też postaci kontrowersyjne, gdzie bohater oceniany jest nie zawsze pozytywnie - jak Wilk z Wall Street czy żydowski bankier w Planie Doskonałym. No i kluczowy rozdział - słynne postaci. Naukowcy, ludzie kultury, sztuki, szaleńcy, zapaleńcy, nieokiełznani pasjonaci… którym zawdzięczamy to i owo na naszym etapie rozwoju cywilizacyjnego (…). Piotr Uklański, na podobnej zasadzie tworzył i badał swoich Nazistów - kumulując ich oblicza z kadrów filmowych. Mówi się o nim, że jest mistrzem plagiatu.
To samo zarzuca się The Krasnals, którzy w tym przypadku tworzą plagiat niejako z plagiatu mistrza. The Krasnals podtrzymują teorię, iż wrzucanie starego w nowy kontekst otwiera nowe, fascynujące obszary. Niekończący się recycling. Paradoksalnie, nawiązując do Nazistów Uklańskiego i wprowadzając pewną analogię w kwestii równych rozmiarów, bohaterów filmowych, prace The Krasnals lądują w tym samym czasie na przeciwnym biegunie. Podczas gdy w przedstawieniach Nazistów bohaterowie są jakby zunifikowani, jakby sklonowani według jednego wzorca, Żydzi namalowani przez The Krasnals przedstawiają szerokie, można by rzec nieograniczone spektrum osobowości, losów, charakterów, treści, a także różnorakiej czystej fascynującej estetyki wizualnej (…).
W obrazach przewija się różnorodność: historii, losów, charakterów, bogactwo emocji i wartości. Połączone jedynie pochodzeniem. W pewnym sensie jest to rewers Nazistów - gdzie bohaterowie podlegali unifikacji, równemu blaskowi fleshów. Wiadomo że hasło „Żydzi” automatycznie kieruje umysł w wir kontrowersji, całej masy stereotypów związanych z antysemityzmem, niechęcią wobec Żydów, którzy grają główne role we wszelkich teoriach spiskowych. The Krasnals nie mają zamiaru spełniać tu roli sędziów i kogokolwiek z czegokolwiek rozliczać, raczej występują w roli obserwatora czy etnologa analizując pewne niezwykle fascynujące zjawisko, przepuszczając je przez filtr filmu i artystycznej improwizacji.”
(źródło: materiały prasowe, The Krasnals, galeriafibak.com)
„(…) Na jakiej podstawie weszło w życie prawo, które można by określić: "Sztuka, która nie podoba się publiczności jest kontrowersyjna, a ta która nie podoba się krytykom jest złą sztuką" (The Krasnals) Gdyby takimi definicjami mieli przejmować się artyści, historia sztuki uboższa by była o niejedno nazwisko. Taki np. Andy Warhol…
"Nadaję komunikat dla mas. Moje obrazy podobają się zwyczajnym ludziom. Ludzie inteligentni dopiero po latach docenili szkołę abstrakcyjnego ekspresjonizmu, przypuszczam więc, że trudno intelektualistom uznać to, co robię, za sztukę." (…) Dlatego właśnie zapraszamy wszystkich do krainy zakazanej dla sztuki współczesnej.
Do krainy, gdzie poważni artyści mają wstęp wzbroniony. (…) Wizytówka obecnej elity nas nie przekonuje, dlatego w tym momencie skłaniamy się po raz kolejny w historii w stronę pewnej formy pop artu, komunikatu dla wszystkich, dla zwykłych ludzi, dla mas. (…)”
(źródło: krasnals2.rssing.com)
Aukcja
Teraz Nowoczesne / Sztuka XXI wieku - 3 edycja
gavel
Data
26 kwietnia 2017 CEST/Warsaw
date_range
Cena wywoławcza
943 EUR
Estymacje
1 415 - 1 887 EUR
Cena sprzedaży
2 087 EUR
Cena końcowa bez opłaty aukcyjnej
1 769 EUR
Przebicie
221%
Wyświetleń: 96 | Ulubione: 0
Aukcja

Rempex

Teraz Nowoczesne / Sztuka XXI wieku - 3 edycja
Data
26 kwietnia 2017 CEST/Warsaw
Przebieg licytacji

Licytowane będą tylko wybrane pozycje, które zostały wcześniej zgłoszone. Aby zgłosić pozycje należy kliknąć przy wybranej pozycji na przycisk ZGŁOŚ DO LICYTACJI

Opłata aukcyjna
18.00%
OneBid nie pobiera dodatkowych opłat za licytację.
Podbicia
  1
  > 100
  5 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
  100 000
  > 2 000
  200 000
  > 5 000
  500 000
  > 10 000
 
Regulamin
O aukcji
FAQ
O sprzedawcy
Rempex
Kontakt
Dom Aukcyjny Rempex (Sztuka dawna)
room
ul. Karowa 31
00-324 Warszawa
phone
+48 669 222 259
Godziny otwarcia
Poniedziałek
11:00 - 19:00
Wtorek
11:00 - 19:00
Środa
11:00 - 19:00
Czwartek
11:00 - 19:00
Piątek
11:00 - 19:00
Sobota
Zamknięte
Niedziela
Zamknięte
Klienci kupujący dzieła tego artysty kupowali także
keyboard_arrow_up