Wymiary: 169 x 143,5 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'FANGOR 1961 | BLUE & BLACK 10'
dwie pieczęcie: 'Kolekcja Fibak | Monte Carlo' na krośnie malarskim
Pochodzenie
Gres Gallery, USA, Waszyngton, Stany Zjednoczone
kolekcja Toma Slicka, San Antonio, Stany Zjednoczone
Sotheby's, Nowy Jork, Stany Zjednoczone, 2013
kolekcja prywatna, Warszaw
Biogram
W czasie okupacji studiował prywatnie u Tadeusza Pruszkowskiego i Felicjana Szczęsnego Kowarskiego. Uzyskał dyplom w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w 1946. Na festiwal Młodzieży i Studentów w Warszawie wraz z Henrykiem Tomaszewskim zaprojektował dekorację przestrzenną w plenerze. Odtąd prace malarskie były realizowane w relacji do przestrzeni poza obrazem - jak w słynnym “Studium przestrzeni" z 1958 roku, poprzedzającym światowe realizacje environments. Instalacje malarskie z lat 50. i 60., złożone z kolorowych kontrastujących kręgów i fal, dotykały problemów optycznych i były bliskie sztuce op-art. Ukoronowaniem tego okresu była indywidualna wystawa w Guggenheim Museum w Nowym Jorku (1970). Prowadził działalność pedagogiczną na uniwersytetach w Anglii i USA. Jego prace znajdują się w największych kolekcjach na świecie.