Wymiary: 154 x 227 cm
znak wytwórni l.d.
kilim płochowy; projekt z 1910 roku; motyw zaczerpnięty z obrazu na szkle
Pochodzenie
Kieselbach Gallery, Budapeszt, wrzesień 2020
kolekcja prywatna, Węgry
Wystawiany
Zbiory Muzeum Narodowego w Warszawie (analogiczny egzemplarz)
Made in Zakopane, Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego, Zakopane, 1 lipca - 1 października 2023 (analogiczny egzemplarz)
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi (dwa analogiczne egzemplarze)
Literatura
Podobny egzemplarz reprodukowany:
The Studio, Year Book of Decorative Art, London, Paris, New York, 1914, s. 214
Joanna Hübner-Wojciechowska, Sztuka Skalnego Podhala, Warszawa 2019, s. 205-206
Biogram
Kształcił się w Wiedniu oraz na krakowskiej ASP u Teodora Axentowicza i Leona Wyczółkowskiego. W Paryżu studiował rzeźbę u Antoine Bourdelle'a oraz w Lipsku, w Akademii Sztuk Graficznych (1912-13). Uznany za twórcę nowoczesnego drzeworytu polskiego; po mistrzowsku posługiwał się też akwarelą. Wystawiał razem z formistami. Był współzałożycielem Stowarzyszenia Artystów Plastyków "Rytm". W latach 1922-34 prowadził katedrę grafiki artystycznej w warszawskiej ASP, a od 1932 był profesorem tej uczelni. W twórczości swej chętnie sięgał do folkloru ludowego, szczególnie często do podhalańskiego. Obrazy olejne w dorobku tego artysty to ogromna rzadkość.