dwie odbitki żelatynowo-srebrowe, vintage print/papier 15,5 x 16 cm w świetle passe-partout (każda odbitka)
sygnowana, datowana i opisana pod fotografią białym pisakiem na passe-partout: „NAGŁE SFRUNIĘCIE PELERYNKI”| 1974 | A. PARUZEL
WYSTAWIANA:
- Szczekał na mnie wnuk psa, który szczekał na Strzemińskiego, Mazowieckie Centrum Sztuki „Elektrownia”, Radom, 2019
- Video instalacje, Stowarzyszenie Twórców Kultury, Łódź, 1978
- Situations video - photografiques, Galeria Lara Vincy, Paryż, 1977
Prace, takie jak „Nagłe sfrunięcie pelerynki" (1974) ukazują nie tylko analityczne podejście do medium i próbę pełnego opisu rzeczywistości, ale ujawniają upływ czasu i miłość losu, co układa się w osobną postawę lirycznego konceptualisty". (Stanisław Ruksza, Spacery z Andrzejem Paruzelem, Sylwetki [w:] Kwartalnik rzeźby Orońsko, kwiecień-wrzesień, 2019, s.83, repr.) Stanisław Ruksza - autor artykułu-przewodnika po twórczości artysty, wskazuje na różne jej etapy. Podkreśla wrażliwość artysty, który oprócz problemów egzystencjalnych dostrzega również „efemeryczność" zdarzeń. Sam zaś artysta mówi o sobie, że jest „kolekcjonerem wrażeń". Prezentowana fotografia znakomicie ukazuje podejście fotografującego do zastanej sytuacji.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Uczestnik działalności Warsztatu Formy Filmowej. Twórca instalacji wideo, filmów, fotografii eksperymentalnej.
Zuletzt angesehen
Bitte melden Sie sich an, um die Liste der Lose zu sehen
Favoriten
Bitte melden Sie sich an, um die Liste der Lose zu sehen