akwarela, papier, wym. 68 x 57 cm
Gruntownie wykształcony architekt, a także malarz Bohdan Konrad Eligard Kelles – Krause (1885 -1945) pochodził z zamożnej rodziny ziemiańskiej. Studia swe rozpoczął w Kijowie, by przez Petersburg, Lwów i Monachium, a potem Paryż, Wiedeń i Kraków trafić do Lublina, z którym związał swe życie zawodowe jako architekt. Jego spuścizna architektoniczna jest dobrze rozpoznana i udokumentowana, malarska – równie ważna dla niego samego jak architektura, nadal czeka na rozpoznanie i opracowanie. Wiadomo, że malarstwo traktował poważnie, że brał udział w wielu wystawach z pozytywnym odbiorem, że kształcił się w Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Monachium, że wiązał się z Secesją Monachijską, a w Paryżu pogłębiał studia i spotykał się z tamtejszą polonią artystyczną. Jednak większość jego prac pozostaje nierozpoznana.Autor w przeważającej większości nie sygnował ani nie datował swych prac. Czas powstania akwareli można jednak w przybliżeniu określić na lata 20 – 30-te XX wieku. Znana są inne realizacje tego tematu, noszące tytuł „Gołębiarz”, z tego samego okresu, a wpływy Rytmistów i Wacława Borowskiego są tu niezaprzeczalne. Na tle lubelskiego środowiska artystycznego twórczość Bohdana Kelles Krause określa go jako artystę awangardowego i poszukującego nowych i nowoczesnych form wyrazu.
Ostatnio oglądane
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Ulubione
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji