Obraz olejny na tekturze przedstawiający rycerzy
Wymiary: 55x43 cm
Prace Amleto Pannocchia (Lari, 1911 - Rzym, 1987)
Dom Aukcyjny De Francesco prezentuje zestaw prac artysty Amleto Pannocchia, które odzwierciedlają przede wszystkim jego najnowszą produkcję. Prace olejne na kartonach i płótnach prezentują dojrzałe wykorzystanie medium i mistrzostwo w dostrzeganiu licznych przejść tonalnych tego samego koloru.
Liczne partie są obecne, w tym figuratywne należące do "poliptyku" paladynów, a także postacie kobiece i martwe natury. Niektóre abstrakcyjne partie zamykają kapsułę Ampleto Pannocchia, poetyckiego i innowacyjnego artysty o czystym i potężnym języku.
Życie Ampleto Pannocchia jest samo w sobie dziełem sztuki, wahającym się między potrzebą wyrażenia siebie poprzez gest graficzny a wolą samookreślenia po osiągnięciu dojrzałości. Urodzony w Lari, syn anarchistycznego szewca i młodej dziewczyny z wyższej burżuazji, pięknej i eleganckiej, ich nierozerwalna miłość zaowocowała kilkorgiem dzieci, z których Ampleto był pierworodnym podczas pandemii cholery.
Później jego ojciec poszedł na wojnę i wrócił z jeszcze bardziej zakorzenionymi anarchistycznymi przekonaniami. Ampleto wszedł do warsztatu, malutki, gdzie był świadkiem licznych rozmów ojca, a młodość spędził w sklepach, porcie i latem w domu dziadków, słuchając bardziej "uczonych" rozmów wypełnionych cytatami z wielkich klasyków literatury. Słyszał, znał i czytał o Orlando Furioso, Armidzie i Don Kichocie, próbując nadać każdemu z nich cechy zaczerpnięte z postaci z jego rzeczywistości. Pojawiają się kowboje, robotnicy portowi i stragany z owocami, ze zmieniającymi się kolorami i ostrymi, czystymi kształtami bardziej przypominającymi rzeźby w skałach niż płynne portrety pociągnięciami pędzla.
Jego nauczyciel sztuki, ksiądz z college'u, do którego wstąpił z rezerwą (ze względu na postawę polityczną ojca) i z którego wkrótce został wydalony, dostrzegł w nim jasną i czystą ekspresyjną siłę, która rozgrzewała artystyczne salony neofowizmu i niemieckiego ekspresjonizmu. Jego nauczyciel przepowiedział mu świetlaną przyszłość w świecie sztuki, w co młodemu Ampleto trudno było uwierzyć. Ale twórczy popęd był w nim niewątpliwie silny, powodując prawdziwy obrazowy stan wyjątkowy, który doprowadził go do przedstawienia otaczającej go rzeczywistości, nawet kredą na chodnikach miasta Lari.
Pewnego dnia, brudny i niechlujny, ale całkowicie pochłonięty swoimi pracami, zamknął oczy z blondynką i wdzięczną dziewczyną, elegancką, która zatrzymała się na jego pracach, doceniając ich cechy. To spotkanie, które przez długi czas nie zaowocowało prawdziwą znajomością, zaszczepiło w nim nową determinację do zaistnienia. Pracował jako litograf w warsztacie Belforte pod kierunkiem Zanacchiniego, słynnego grawera. Niezadowolony, rozpoczął okres moralnej wędrówki, przechodząc od małżeństwa bez przekonania do zleceń w Cinecittà, zarówno jako scenograf, jak i aktor.
Podczas pobytu w Rzymie ponownie spotkał miłość swojego dorastania, ale tym razem miała na imię Mirella. Nigdy więcej się nie rozstali. Rozpoczyna się najbardziej dojrzała faza artystyczna, z konfrontacjami z właścicielami galerii i rynkiem sztuki wyższej klasy Rzymu wczesnych lat siedemdziesiątych, stymulującymi jego anarchiczną przeszłość. Jego produkcja artystyczna wzbogaciła się o prawdziwe poliptyki, tworzone wokół tematu. Znamy "krzyżowców", "paladynów" i wreszcie, od 1973 roku, "czerwoną bitwę". Jego obrazowa produkcja obejmuje trzy podstawowe kolory: czerwony, zielony i niebieski, które czasami mieszają się w zależności od przedstawianego tematu. Na jego poliptykach pojawiają się nie tylko rycerze i postacie ze starożytnej i współczesnej mitologii, ale także mieszkańcy i patroni tawern, portów i rynków. Proste dziewczęta, studenci i tancerze.