Akryl na płótnie, 50 x 40 cm, sygnowany i datowany na odwrocie.
Inspiracją dla obrazu były archiwalne zdjęcia z czasów wojny, ukazujące skorupy świątyń z wypalonymi ołtarzami i nawami, a więc formy będące tragicznym zaprzeczeniem swojej doskonałości. Statyczny, wertykalny w charakterze i wskazujący na gotyckie pochodzenie motyw kościoła stał się więc w przypadku tego obrazu nie tylko pochwałą zmysłu dawnych budowniczych do komponowania architektury sakralnej, ale także ilustracją dla wywodzącego się z płaszczyzny psychoanalizy stanu ducha, budując metaforę owej tajemniczej, pociągającej i zniewalającej sakralnej mocy.
Anna Kołodziejczyk to artystka, kuratorka, wykładowczyni Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu.W latach 1999 – 2005 studiowała na Wydziale Malarstwa i Rzeźby krakowskiej i wrocławskiej ASP na kierunku Malarstwo. W 2007 roku została laureatką Nagrody Prezydenta Wrocławia w Konkursie Malarstwa im. Eugeniusza Gepperta. W 2005 roku zdobyła Grand Prix w konkursie Samsung Art Master. W 2012 roku obroniła pracę doktorską, którą poświęciła zagadnieniu zniszczenia, jako kategorii estetycznej w sztukach wizualnych. Swoje prace realizuje głównie w technice malarstwa olejnego i akrylowego. Od 2010 roku pracuje z tematem architektonicznej ruiny, zwłaszcza w kontekście upadku idei klasycznej europejskiej architektury z przełomu XIX i XX wieku. Autorka tekstów o sztuce. Od 2008 roku współkuratoruje Przeglądowi Sztuki SURVIVAL we Wrocławiu.
Zrealizowała kilkanaście wystaw indywidualnych i kilkadziesiąt zbiorowych w Polsce i za granicą. Jednym z ważniejszych, ostatnich osiągnięć, było uczestnictwo w polsko – japońskim projekcie pt. Power Games, zrealizowanym w Higure w Gallery Tokio, a także w Old Villa w Kyoto, w ramach Think Thank Lab Triennale w 2019 roku.