Szydłowski Stefan, Wspomnienie Teraźniejszości Wojciech Fangor, Katalog wystawy Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2015, Fundacja Promocji Twórczości Wojciecha Fangora/Fangor Foundation, s. 208, wymiary 22 x 26 cm, oprawa twarda, stan dobry.
Zamieszczona w książce reprodukcja z manifestem Fangora i Zamecznika z 1960 roku rzuca wiele światła nie tylko na rozdział twórczości związanej ze Studium przestrzeni, ale również na jego pulsujące energią prace z okresu tzw. Pozytywnej Przestrzeni Iluzyjnej. To obrazy z tego cyklu zawisły w roku 1970 na indywidualnej wystawie w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku. Wracając do manifestu – intryguje mnie fragment: Magia przestrzeni i jej odbiór w czasie nasuwa porównanie z muzyką. Elementy ułożone w rytmach i frazach, które przychodzą i odchodzą, mijają lecz trwają w naszej pamięci, możliwość budowania kompozycji wielowątkowej oraz wiele innych cech przypomina muzykę jako sztukę spełniającą się w czasie. Wydaje się zresztą, że badania nad stereofonią zapowiadają wprowadzenie do muzyki obok czasu również i czynnika przestrzeni- fragment recenzji Dariusza Hermana.