"Szary Balonolot", 2022
Olej/płótno
Wymiar w ramie 41x47cm
Wymiar bez ramy 24x30cm
Sygnatura dolny prawy róg
Token NFT wraz z plikiem graficznym sygnowany przez Artystę
TECHNOLOGIA ECO (zmniejszony ślad węglowy): ERC-1155
Blockchain: Ethereum
Adres Portfela: 0x77a51602aC8f779b1bd36948FDA16Fb5A578D778
Smart contract:0x495f947276749Ce646f68AC8c248420045cb7b5e
Metaverse Galeria:
https://spatial.io/s/Diamondscraft-Gallery-6284b641bf651d0001db1e03?share=2956066674922826879
W fantastycznym świecie Radosława Jaśnikowskiego szczególnie ważne miejsce zajmują machiny latające. Tak też jest w przypadku „Nieomylnego oka nawigatora”, gdzie wydrążone w skale miasto podnoszone jest przez wielki balon uruchamiany przez silniki gazowe. Na centralną pozycję wybija się wielkie, czujnie obserwujące oko – oko nawigatora, któremu nic nie umknie, i które wszystko zarejestruje. Nie wiemy, kim jest nawigujący, on tylko patrzy. Balon przemierza bezkresne pejzaże z wyśnionych krain. Jedyny ślad, jaki po sobie pozostawia to dym. Obraz „Nieomylne oko nawigatora” był wystawiany w Muzeum Realizmu Magicznego w Willi Ochorowiczówka w Wiśle. Jarosław Jaśnikowski jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych artystów z nurtu realizmu magicznego. W malarstwie Jaśnikowskiego zauważa się spory wpływ sztuki Salvadora Dalego czy też polskich mistrzów takich jak: Wojciech Siudmak, czy Rafał Olbiński, jednak tematyka podejmowana w obrazach Jaśnikowskiego jest odważną próbą wizualizacji problemów dnia codziennego i spojrzeniem na nasz świat pod innym kątem, a zarazem ukazania jego wersji alternatywnej. By uzyskać taki efekt, artysta swobodnie nagina sztywne prawa fizyki, stając na przekór utartym stereotypom. Jego wręcz psychodeliczna wizja czasami może przerażać oglądającego, jednak po głębszym wniknięciu w owy świat alternatywny dostrzegamy w nim wiele bliskich nam elementów z dnia codziennego. Jaśnikowski poza malarstwem surrealistycznym ma również w swoim dorobku wiele obrazów o tematyce science fiction i fantasy. Obrazy Jaśnikowskiego są przepełnione niesamowitymi pojazdami przemierzającymi bezkresną pustkę. Jarosław Jaśnikowski – dzieła fantastyczne. Wszystkie dzieła Jarosława Jaśnikowskiego utrzymują się w stylu surrealizmu, pełnym elementów nierzeczywistych. Dotyczy to zarówno samego pejzażu, jak i wypełniających go elementów – – architektury, pojazdów. Każdy z nich teoretycznie składa się ze znanych nam części połączonych jednak w niespotykany i pozornie nielogiczny sposób. Zazwyczaj steampunkowe konstrukcje dominują nad światem, przytłaczając go swoim ogromem i wielością mechanizmów. Rzucają wyzwanie otaczającej je rzeczywistości, wciąż pozostając w izolacji od reszty świata. To wielkie machiny stają się głównym bohaterem większości płócien. Postaci ludzkie nie należą do stałych elementów obecnych w jego kompozycjach. Jeżeli już się pojawiają, są zniekształcone, o ciałach zdeformowanych w nienaturalny sposób, przywodzący na myśl średniowieczne bestiariusze. Prace w większości zdominował nastrój samotności oraz oniryczno-surrealistycznego bezkresu. Postać najczęściej zatapia się w przestrzeni, której perspektywa nie jest ściśle określona i często gubi się w nadrealnej rzeczywistości mającej za nic obowiązujące prawa fizyki.