Wymiary: 74 x 60,5 cm
sygnowany p.g.: 'Muter'
opisany na krośnie malarskim numerem: '34'; dwie papierowe nalepki Galerie Gmurzynska w Kolonii
Pochodzenie
spuścizna po artystce
Galerie Gmurzynska, Kolonia
kolekcja prywatna, Europa
Wystawiany
Salon Jesienny, Paryż, listopad 1934
Literatura
Damien Ramia, Le Salon d'Automne, "La Croix," nr. 15867, 10.11.1934, s.nlb.
Biogram
Kształciła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet w Warszawie. W 1901 roku osiadła na stałe w Paryżu. Studia artystyczne kontynuowała w Académie de la Grande Chaumiere i Académie Colarossi. Od 1902 roku uczestniczyła w Salonach Paryskich. Była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką; uczestniczyła w ekspozycjach polskiej sztuki w Towarzystwie Artystów Polskich (1914) i Galerie du Musée Crillon (1922). W latach 1911-14 podróżowała do Hiszpanii, w 1915 i 1919 zwiedzała Szwajcarię. Wiele miesięcy spędziła w Bretanii i w południowych rejonach Francji. Mela Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla. Malowała urokliwe pejzaże i widoki miejskie, sceny rodzajowe oraz portrety.