porcelana, farby naszkliwne, złocenia; drobne retusze złoceń, przetarcia - ubytki farby na tunice bogini;
wys.24 cm; podstawa (nieregularny owal) 23 x 19,5 cm; sygn. kobaltem podszkl. berło i litera H poniżej, ceglasty druk: jabłko królewskie z krzyżem i litery KPM, wyciski: 6991, h.
Berlin, Królewska Manufaktura Porcelany (KPM), 2 - 3 ćw. XIX w.
Na podłużnym (owalnym) cokole ze złoconymi rocaillami grupa pięciu postaci w strojach antykizujących, zakomponowana dwustronnie. Pośrodku półnaga bogini w tunice siedząca na rocaillowej muszli, z jabłkiem w lewej dłoni i złotą gałązką w prawym ręku; za boginią, niżej -
siedzący półnagi młodzieniec w sandałach, z łukiem i rogiem myśliwskim zawieszonym na taśmie, z psem obok. Przed boginią dwa zwrócone ku sobie i obejmujące się putta, jedno z kołczanem opartym na udzie, drugie - z kwiatem w dłoni, stojące uskrzydlone putto (Amor?) z płonącą
pochodnią (podobną do rogu) w dłoniach i para gołąbków. Czytelność sceny mitologicznej odwołującej się do podobnego przedstawienia miśnieńskiego (?) zakłóca m.in. atrybut w dłoni Diany - jabłko, łączone Afrodytą (Wenus). Swobodne operowanie detalem
(np. atrybutami) stwarzające alegoryczne aluzje w odczytywaniu znaczenia XIX-wiecznych grup porcelanowych(także berlińskich) zdarzało się dość często.
Zuletzt angesehen
Bitte melden Sie sich an, um die Liste der Lose zu sehen
Favoriten
Bitte melden Sie sich an, um die Liste der Lose zu sehen