drzeworyt barwny, bawełniany papier welinowy B.F.K. Rives;
ok. 25,5 x 17 cm (odcisk), ok. 33 x 26,2 cm (arkusz);
sygn. p. d.: Dali (niebieskim tuszem);
okrągła sucha pieczęć z napisem w otoku p. d.: FORTI ARTE MODENA;
na odwrocie napis drukiem: PURGATORIO TAV. 22
Estymacja 5 000 - 7 000
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Barcelona
Wydawca:
Arti e Scienze Salani, Florencja, 1964.
Literatura:
- Field, Albert: s. 196.
- Michler, Ralf, Löpsinger, Lutz W., II: s. 109, nr 1093.
Ilustracje do „Boskiej Komedii” Dantego Alighieri powstały w latach 50. XX wieku. Obejmowały prace wykonane techniką akwareli (trzydzieści trzy do każdej części poematu i po jednej wstępnej). Miały być ozdobą jubileuszowego wydania z okazji 700-lecia urodzin pisarza. Choć rząd włoski zrezygnował z tego zlecenia, Dali nie tylko ukończył swoje dzieło, ale i przygotował graficzne wersje w technice drzeworytu (wspólnie z Raymondem Jacquetem i Jeanem Taricco). Bogactwo niuansów kolorystycznych wymagało żmudnego przygotowywania nawet czterdziestu matryc dla jednej ilustracji. Wyjątkowy zestaw kompozycji opowiada historię wędrówki do piekła, czyśćca i raju przedstawioną z charakterystyczną dla Salvadora Dalego surrealistyczną wyobraźnią. Wydłużone sylwetki, odważne, malarskie interpretacje, elementy makabry sprawiają, że XIV-wieczne arcydzieło literatury sugestywnie przemawia do współczesnego odbiorcy.
Zuletzt angesehen
Bitte melden Sie sich an, um die Liste der Lose zu sehen
Favoriten
Bitte melden Sie sich an, um die Liste der Lose zu sehen