23

Jan Astner, "Transhuman portraits"

add Your note 
Lot description
Estimations: 350 - 467 EUR | 1 500 - 2 000 PLN

60x50 cm, sangwina aktyl papier


Jan Astner

Ukończył studia na Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych  i Architekturę na Politechnice Warszawskiej w pracowniach Franciszka Maśluszczaka, profesora Andrzeja Bieńkowskiego oraz profesora Jacka Sempolińskiego. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką komputerową oraz fotografią. Ostatnie projekty są wynikiem fascynacji percepcją wielozmysłową. Obrazy są częścią wyobrażenia wynikającego z idei syntezy metafor – abstrakcyjne połączenie doświadczeń zmysłowych wpływa na indywidualne odczucia każdego odbiorcy. Wystawiał w Europie i USA, a także uczestniczył w letnich projektach autorskich w galerii w Smoden, Szwecja, w Izabelinie, Polska. Od 25 lat zajmuje się doradztwem związanym z budowaniem i zarządzaniem marką. Mieszka i pracuje w Izabelinie, w Polsce oraz w Jerez de la Frontera, w Hiszpanii. Swoje prace tworzy w seriach, które główny nacisk kładą na człowieka i jego relacje w erze posthumanizmu i transhumanizmu do otaczającego go świata. Tworząc w “ process painting” i używając własnych technik akrylowych, ekspresyjnie wyraża interesujące go tematy: Voluptuous Towns – wrażenia z odwiedzonych  miast, ukazanych jako miejsca, gdzie toczy się życie, nie architektura czy przestrzeń odgrywa tu kluczową rolę, ale uczucia i doświadczenia ściśle związane z socjo-kulturową przestrzenią, która wywarła wpływ na autora, Sybaritic Poses – analiza interakcji pomiędzy zewnętrznym i wewnętrznym światem człowieka, tak w materialnej, jak i w zmysłowej i psychologicznej sferze, Transhuman Portraits – refleksja nad zmianami ludzkiego ciała, nad upiększaniem i modyfikacją, Synesthetic Landscapes – wielozmysłowy pretekst angażujący w indywidualną percepcję. Które ze smaków są przedstawione na obrazie? Które barwy dźwięków można usłyszeć? Jaki jest związek pomiędzy dotknięciem i kolorem? Etc. Jego sztuka, to bardzo osobiste, przywołujące indywidualne, niepowtarzalne związki i współistniejące doświadczenia przekazywane w sposób naturalny, delikatny, prosty i łatwo przyswajalny.

Poza Polską jego prace są prezentowane i z powodzeniem sprzedawane w Tuluzie, Paryżu, Brukseli, Antwerpii, Amsterdamie, Maladze, Lizbonie i Luksemburgu.

„Trans” czyli „od” ...

Raczej studia niż portrety. Wizerunki z odhumanizowanej, zrekonfigurowanej technologią przyszłości w której twarzy, w naszym pojęciu, w naszym postrzeganiu, już nie będzie?

Wszystkie są szkicami czegoś, co już nie jest twarzą, jest jakby fazą przejściową, tranzytem ku tej innej, nieznanej nam, rzeczywistości.

Kilka loków, zaznaczenie ust, oczu, albo kompletne roztopienie się ludzkich rysów w kształtach prawie geometrycznych. Niektóre z tych odzwierciedleń, owalne, albo prawie okrągłe, wydają się moim zdaniem nosić w sobie znamiona spokoju, a może tylko pogodzenia się, rezygnacji... Ale większość jest krzykiem przerażenia, rozpaczy, niemo wyrywającym się ze zniekształconych transformacją ust.

Serie różnią się dramatyzmem. Kolory rysunku techniczne, metaliczne, połyskliwe zestawione z matowością tła. Czasami tło nawiązuje dosłownie do ludzkiego ciała, ludzkiej skory i linii papilarnych, czyli tego co czyni nas odmiennymi od siebie, co czyni nas – na razie - indywiduami.  A od tego tła odrywają się demony kreślone aksamitem rozkosznych barw. Szybują, może odrywają się w bólu i trwodze, od tego co znane, ludzkie, dostępne percepcji...

Nie wnikam w samą filozofię transhumanizmu. Ale te twarze, albo to, co z nich zostało, napawa mnie pewną zadumą. Jeśli kroczymy w tym kierunku, a właściwie, ponieważ kroczymy w tym kierunku: bezpłciowości, braku emocji, przejściu humanum w formę inną, na razie dla nas niemożliwą do wyobrażenia, a z założenia tej filozofii, wyższą, to chyba stopniowo stworzymy, przynajmniej niektórzy z nas, alternatywną rzeczywistość wirtualną, w której wrócimy do...siebie.

A Xamit

----

Transhuman Portaits / Visions

Transhumanists want to improve and prolong human life by the use of new technologies and scientific achievements. Improving and beautifying the body is widely available. Constant progress also allows us to develop

our senses and intellectual abilities. However, do we know where it leads us? Will it really make us happier? The simplicity of form and the technique of making portraits contrast with the technological advancement necessary to improve our body. The form of works shows that the result of the modification may be different from expectations.


Dimensions: 60x50
Auction
Mikołaj jest koneserem.
gavel
Date
29 November 2019
date_range
Start price
0 EUR
Estimations
350 - 467 EUR
1 500 - 2 000 PLN
Hammer price
-
schedule
Item is not available any more

Current offer: Jan Astner

Views: 29 | Favourites: 0
Auction
Galeria Ether

Galeria Ether

Mikołaj jest koneserem.
Date
29 November 2019
Lots bidding

All lots are listed to bid

An offer submitted 5 minutes before the end of the time will extend the bidding time of the lot for another 5 minutes minutes

Buyer's premium
20.00%
OneBid does not charge additional fees for the bidding.
Bid increments
  1
  > 10
  500
  > 50
  1 000
  > 100
  5 000
  > 200
 
Terms and Conditions
  1. Przedmiotem Aukcji są dzieła sztuki zgłoszone do sprzedaży przez ich właścicieli. Zgodnie z oświadczeniami powierzone obiekty stanowią ich własność, bądź też mają oni prawa do rozporządzania nimi, a ponadto nie są one objęte jakimikolwiek postępowaniem sądowym i skarbowym, są wolne od zajęcia i zastawu, a także jakichkolwiek roszczeń osób trzecich.
  2. Organizatorem  Aukcji jest Galeria Ether, ul. Kopernika 36/40, 00-328 Warszawa, zwana dalej Aukcjonerem.
  3. W siedzibie galerii dostępne są do obejrzenia wszystkie przedmioty wystawione na Aukcji, tam też będą do odebrania.
  4. Aukcja jest prowadzona zgodnie z polskimi przepisami prawnymi za pośrednictwem platformy internetowej OneBid.
  5. Opisy zawarte w katalogu aukcji mogą być uzupełnione lub zmienione przez Aukcjonera lub osobę przez niego wskazaną przed rozpoczęciem licytacji. 
  6. Wszystkie obiekty na Aukcji posiadają wyznaczoną cenę wywoławczą. Jest to zarazem cena minimalna, poniżej której Aukcjoner nie może sprzedać obiektu.
  7. Do wylicytowanej kwoty należy doliczyć 20% opłaty aukcyjnej - jest to cena końcowa wylicytowanego przedmiotu, którą należy zapłacić w ciągu 7 dni od zakończenia licytacji.
  8. W razie opóźnienia nabywcy w zapłacie, Aukcjoner po bezskutecznym upływie dodatkowo wyznaczonego terminu na zapłatę, może odstąpić od umowy z nabywcą.
  9. Prawo własności do wylicytowanego obiektu i jego odbiór następuje po zapłaceniu przez nabywcę całości wylicytowanej kwoty wraz z opłatą aukcyjną.
  10. Aukcjoner nie oferuje usługi wysyłki zakupionych przedmiotów, jednak na życzenie Kupującego może wysłać je na jego koszt. Aukcjoner nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia obiektu w czasie transportu.
About the Auction


FAQ
About the Seller
Galeria Ether
Contact
room
?
?
phone
-
Customers who bought the works of this artist also bought
keyboard_arrow_up
add