Wymiary: 98,8 x 68,5 cm (arkusz)
numerowany ołówkiem wewnątrz kompozycji l.d.: '979/1500', drukowany na papierze Guarro, okrągła sucha pieczęć pod kompozycją p.d.: „FUTBOL CLUB BARCELONA 1899”; przy dolnej krawędzi typograficznie, l.d.: 'LA POLIGRAFIA, S. A. – BARCELONA (PRINTED IN SPAIN)', p.d.: 'DEP. LEGAL: B. 21.343 - 1974', wydawca: Futbol Club Barcelona, Barcelona, druk: La Polígrafia, S.A., Barcelona
Stan zachowania
praca nieoprawiona
Literatura
Cramer V nr 931
Biogram
Kataloński malarz, rzeźbiarz i ceramik. Jego dzieła interpretuje się jako przynależące do surrealizmu, jako wyraz powrotu do dzieciństwa i jako „piaskownice dla podświadomości”. Początkowo pod wpływem dzieł V. von Gogha i fowistów malował portrety i pejzaże. W 1919 r. był w Paryżu, gdzie malował kubistyczne martwe natury i pejzaże. Od 1924 r. związany z ruchem dadaistycznym, a następnie z surrealizmem. Na jego twórczość wywarły wpływ obrazy P. Klee. Indywidualny styl artysty stojący na pograniczu surrealizmu i romantycznej abstrakcji, przepełniony jest atmosferą poetyckiej metamorfozy i fantazji. Operował znakami symbolicznymi, odznaczającymi się czystym, nasyconym kolorytem. Oprócz malowania obrazów zajmował się też malarstwem ściennym, ceramiką, grafiką i rzeźbą.