Wymiary: 61 x 61 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Francis R Hewitt | "TREASURE TROVE" | 24" x 24" ACRYLIC ON | CANVAS BOARD | MAY 1965 LONDON'
Pochodzenie
D. Wigmore Fine Art Inc.
kolekcja instytucjonalna, Polska
DESA Unicum, 2015
kolekcja Grażyny Kulczyk
Wystawiany
Black/White and Gray Paintings 24" Square, Anonima Gallery, Nowy Jork, styczeń 1966
Anonima Group, Institute of Contemporary Arts, Londyn, luty 1966
Anonima Group. Obrazy czarno-białe i szare, Galeria Foksal, Warszawa, lipiec 1966
Literatura
Obrazy czarno-białe i szare, katalog wystawy, Galeria Foksal, Warszawa, 1966, poz. kat. 10, s. 17 (lista prac)
Praca w archiwum Anonima Group pod rokiem 1964, dostęp online: https://www.anonimagroup.org/works/1964 [dostęp: 13.11.2023]
Biogram
Artysta zdobył wyższe wykształcenie w Carnegie Institute of Technology w Pittsburghu w latach 1954-58. Odbywał zajęcia w pracowni litograficznej, gdzie asystentem był Ed Mieczkowski, połączyło ich zamiłowanie do rysunku. W 1960 roku, wspólnie z Ernstem Benkertem stworzyli artystyczny kolektyw Anonima Group. Naukę kontynuował w Oberlin College, gdzie w klasie Charlesa Parkhursta odbył kurs z historii koloru, mający znaczący wpływ na jego późniejszą twórczość. Między 1960 a 1964 uczęszczał wraz z Mieczkowskim na kurs rysunku technicznego w Cleveland Institute of Art, podjął jednocześnie studia z zakresu estetyki i psychologii percepcji. W drugiej połowie lat 60. wiele podróżował po Europie, odwiedzając między innymi Paryż, Warszawę, Kraków i Zagrzeb. Jeden z jego obrazów znalazł się na słynnej op-artowej wystawie - "The Responsive Eye" w MoMA w 1965 roku. Po powrocie do Nowego Jorku, kontynuował współpracę z Anonima Group oraz podjął pracę naukową w Pratt Institute. Na początku lat 70. przeniósł się do Vermont, gdzie wykładał na tamtejszym uniwersytecie do 1992 roku. Tego samego roku, na trzy miesiące po śmierci artysty odbyła się monumentalna, retrospektywna wystawa jego prac w Robert Hull Fleming Museum w Vermont. Prace Hewitta znajdują się w zbiorach m.in. Cleveland Museum of Art w Museum of Modern Art w Caracas i Muzeum Sztuki w Łodzi. W 1966 roku prace artystów z Anonima Group zostały wystawione w warszawskiej Galerii Foksal na wystawie "Obrazy czarno-białe i szare". Prezentująca w komunistycznej Polsce tak radykalne wystawy Galeria Foksal, uważana była za jedno z najważniejszych miejsc sztuki awangardowej na świecie.