Avansert søk Avansert søk
7

Mela Muter (1876 Warszawa - 1967 Paryż), Widok na Fort Świętego Andrzeja i Pałac Papieski w Villeneuveles-Avignon

add Din notat 
Beskrivelse av objektet
Estimeringer: 87 963 - 92 593 EUR
Ekstra gebyr: +5% / 3% Droit de suite
olej, płyta, 54,5 × 65 cm
sygn. p. g.: „Muter”

„[...] Obrazy p. M. Muterowej znalazły się na poczesnym miejscu, w pierwszej sali. [..] pejzaże z Południa żyją własnym życiem niezwykle skupionem, jędrnem i bolesnem w swem napięciu, a przecież bez śladu rezygnacji czy biernej rozpaczy [...]”.
E. Woroniecki, Artyści polscy w Paryskim Salonie, „Tygodnik Ilustrowany” 1924, nr 7, s. 100
Po wybuchu II wojny światowej Mela Muter opuściła Paryż i udała się na południe Francji. Początkowo zamieszkała w Villeneuve-lès-Avignon, a następnie w Avignon. Tam osiadła przy ulicy Velonterie 12. Pracowała w szkole dla dziewcząt College Saint-Marie, gdzie uczyła rysunku, literatury, historii sztuki. Avignion staje się dla artystki bardzo bliski. Po zakończonej wojnie Melania wróciła do Paryża, jednak latem powraca do Avignonu. Tutaj też władze miasta ofiarowały artystce mieszkanie przy Quai de la Linge 24, położone u stóp pałacu i ogrodów papieskich. W samym Avignionie artystka miała swoje indywidualne wystawy, między innymi w 1948 i 1958 roku.
Prowansalskie widoki Avignionu i okolic w twórczości Melani pojawiają się bardzo często. Artystka w szczególności ukochała widoki ukazujące XIV wieczny Fort Świętego Andrzeja w Villeneuve-lès-Avignon, czego przykładem jest prezentowany obraz. Praca nosi wszelkie charakterystyczne cechy malarstwa Melani. Grubo kładziona warstwa farby nadaje pracy rzeźbiarskiego charakteru. Chropowata faktura, nieomal wychodząca z ram prac, żyje, pulsuje. Mela nie skupia się na wiernym odtworzeniu danego krajobrazu. Syntetycznie ujmuje jego elementy. W kompozycji uwagę zwracają również namalowane drzewka oliwne, tłoczące się na u dołu kompozycji, które to Melania traktowała z taką samą uwagą co ludzkie modele: „Ale ja najbardziej kocham drzewo oliwne. Żadne drzewo nie jest tak bardzo ludzkie jak ono [...]; takie wrażliwe, gdy drżą jego drobne listki przy najmniejszym podmuchu wiatru”. („Kolekcja Bolesława i Liny Nawrockich, Mela Muter (Maria Melania Mutermilch) 1876–1967”, Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Warszawie, grudzień 1994 – luty 1995, Warszawa 1994, s. 35.)
Auksjon
Kunstauksjon
gavel
Dato
11 Mai 2024 CEST/Warsaw
date_range
Startpris
83 333 EUR
Estimeringer
87 963 - 92 593 EUR
Salgspris
ingen bud
Visninger: 110 | Favorittobjekter: 2
Auksjon

Sopocki Dom Aukcyjny

Kunstauksjon
Dato
11 Mai 2024 CEST/Warsaw
Auksjonens forløp

Man kan legge inn bud bare på objekter som ble innlevert tidligere. For å levere inn objekter, klikk på knappen LEVER OBJEKT ved siden av det utvalgte objektet

Auksjonsgebyr
20.00%
OneBid mottar ikke ytterligere auksjonsgebyr.
Høyere bud
  1
  > 50
  1 000
  > 100
  2 000
  > 200
  5 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
  30 000
  > 2 000
  100 000
  > 5 000
  200 000
  > 10 000
  500 000
  > 20 000
  1 000 000
  > 50 000
 
Kjøpsbetingelser
Om auksjon
FAQ
Om selgeren
Sopocki Dom Aukcyjny
Kontakt
Sopocki Dom Aukcyjny (Sopot, Sztuka dawna)
room
ul. Bohaterów Monte Cassino 43
81-768 Sopot
phone
+48 58 550 16 05
public
Åpningstider
Mandag
11:00 - 18:00
Tirsdag
11:00 - 18:00
Onsdag
11:00 - 18:00
Torsdag
11:00 - 18:00
Fredag
11:00 - 18:00
Lørdag
11:00 - 15:00
Søndag
Stengt
Kunder som kjøpte verkene til denne artisten kjøpte også
keyboard_arrow_up