Pesquisa avançada Pesquisa avançada

Dyskretny urok malarstwa

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcyjną w nadchodzącym tygodniu

Wielu z nas chętnie wraca do klasycznego malarstwa dawnego, ale docenia także współczesne malarstwo czerpiące z dorobku dawnych mistrzów. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcji odbywających się lub kończących w nadchodzącym tygodniu. Poniżej przedstawiamy wybór pozycji, które mogą Państwa zainteresować.

Józef JAROSZYŃSKI (1835-1900), Przeprawa przez rzekę
27 lutego, 20:00, Galeria Plac Zamkowy

Józef Jaroszyński ujął w kompozycji szeroki kadr krajobrazu. Nie pominął przy tym detali, które wraz ze stonowaną kolorystyką budują nastrój obrazu. Umieszczenie postaci w prawym dolnym rogu jest interesującym zabiegiem, który zachęca do dokładnego przyjrzenia się każdemu fragmentowi obrazu. Kropką nad i jest zdobiona rama, która pogłębia walory pracy.

Józef JAROSZYŃSKI (1835-1900), Przeprawa przez rzekę

Daniel Krysta ( 1976 ), BL375, 2022
28 lutego, 19:00, Black Art

Niesamowicie ciekawa praca, która zachwyca swoim realizmem, wręcz fotograficzną dokładnością. Wysoki poziom estetyczny obrazu kontrastuje z jego tematem. Schodząca farba, zardzewiałe fragmenty robią wrażenie, a ciężkość i chłód metalu dają się wyraźnie odczuć. Interesujące jest także rozmieszczenie motywu koła w różnych jego formach i rozmiarach.

Daniel Krysta ( 1976 ), BL375, 2022

Karol Opałacz, Wiła
28 lutego, 20:30, Kwadrat Art

Jest to obraz z historią i to sądząc po widoku zza okna dosyć mroczną. Zwyczajne wnętrze, minimalistycznie zaaranżowane, z wyraźnymi oznakami upływu czasu wybija się na pierwszy plan, tworząc iluzję normalnego życia. Lekka pustka i uporządkowany wystrój sygnalizują jednak coś niepokojącego, co odbiorca zauważy, patrząc na fragment zza okna. Ciekawe zderzenie dwóch rzeczywistości, które prowokuje do refleksji.

Karol Opałacz, Wiła

Jacek MALCZEWSKI (1854-1929), U studni, 1912
01 marca, 19:00, Warszawski Dom Aukcyjny

Skrupulatne wymodelowanie tła i gra odcieniami zdradzają wrażliwość Malczewskiego na piękno rodzimego krajobrazu. Artysta kilkukrotnie wykorzystywał motyw studni, która, dając wodę, jest źródłem życia. W tym przypadku nie widzimy jednak samej studni, ale postacie, które się przy niej zebrały. Przedstawienie to zanurzone jest w aurze tajemniczości. Pewny jest wspaniały warsztat artysty.

Jacek MALCZEWSKI (1854-1929), U studni, 1912

Malarz nieokreślony (XIX w. - XX w.), Paleta z portretami kobiety i mężczyzny
01 marca, 19:30, Pragaleria

Wykorzystując oryginalny sposób malowania obrazów na palecie, artyści akcentowali istotę warsztatu malarskiego. Stanowiło to w historii sztuki swoisty manifest przynależności artystycznej i w pewnym okresie niezwykłą tendencję. Rzadko spotykany format z pewnością przyciągnie uwagę, a portrety kobiety i mężczyzny nie rozczarują, gdyż są wykonane ze starannością, rzeczywiście uwypuklając dobry warsztat malarski.

Malarz nieokreślony (XIX w. - XX w.), Paleta z portretami kobiety i mężczyzny

Wlastimil HOFMAN (1881-1970), 'Marysieńka' (1952)
02 marca, 18:30, Krakowski Dom Aukcyjny®

Przykład klasycznego portretu autorstwa Wlastimila Hofmana, gdzie na pierwszym planie widzimy postać, a w tle roztacza się szeroki pejzaż. Obraz przedstawia portret córki Jana Freundlicha, znajomego malarza. Pomimo wyraźnie delikatnej twarzy i stonowanej gamy barwnej w trafny sposób oddaje indywidualne cechy fizjonomiczne dziewczynki.

Wlastimil HOFMAN (1881-1970), "Marysieńka" (1952)

Zbylut Grzywacz (1939 Kraków - 2004 Kraków), 'Corrida-Pegaz' z cyklu 'Wołowy', 1977
02 marca, 19:00, DESA Unicum

Obecne w dziełach artysty aktualne treści społeczne i polityczne kształtują ich „interwencyjny” charakter. Deformacja i przerysowanie styka się w kompozycji z realistycznymi środkami wyrazu. Obraz, jak większość prac artysty na długo zapada w pamięć i nie pozostawia nikogo obojętnym.

Zbylut Grzywacz (1939 Kraków - 2004 Kraków), "Corrida-Pegaz" z cyklu "Wołowy", 1977

Beata Topolińska, Występ, 2008
03 marca, 19:30, Art In House

Artystka uwieczniła moment występu albo sądząc po zachowaniach postaci chwilę przed jego rozpoczęciem. Stworzyła interesujący portret, który zachwyca m.in. gamą kolorystyczną, różnorodną dzięki pięknym, ludowym strojom. Zarówno w sposobie budowania światłocienia, formie, jak i perspektywie widać cechy nowoczesnego malarstwa. Przez to obraz będzie pasował do wielu wnętrz.

Beata Topolińska, Występ, 2008

keyboard_arrow_up