Pesquisa avançada Pesquisa avançada

Klasyczne skarby sztuki

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcyjną w nadchodzącym tygodniu.

Każda praca jest niepowtarzalną historią, która czeka, aby zostać odkryta i doceniona. Wejdź w dialog z artystyczną wyobraźnią i wzbogać swoje życie o nowe doznania estetyczne.  


Władysław HASIOR (1928-1999), 'Blask anioła' (1985)
Terça-feira, 16 Abril, Krakowski Dom Aukcyjny®

W prezentowanej pracy artysta wykorzystał główkę lalki, która należała do jednego z najbardziej lubianych przez niego elementów. Została ona umieszczona na fragmencie zwierzęcego futra – kolejnego wielokrotnie powracającego elementu w asamblażach Władysława Hasiora. Tytułowy blask dosłownie oddany został poprzez element złotej stylowej ramy o kartuszowej formie i błękitnej, udającej lśniący jedwab tkaniny. Wykorzystując skrawki przedmiotów zaczerpniętych z codziennego życia, artysta tworzył niezwykle złożone treściowo kompozycje rzeźbiarskie, przełamujące tradycyjne rozumienie tego czym jest sztuka.

Władysław HASIOR (1928-1999), "Blask anioła" (1985)

Stanisław Rolicz (1913 Mandżuria - 1997 Sopot), 'Kijówka koło Rudziszek pod Wilnem', 1940
Terça-feira, 16 Abril, DESA Unicum

Praca porusza tematykę ludzkich relacji, emocji podczas codziennej sytuacji. Stanisław Rolicz maluje postacie ludzkie, które są lekko odrealnione, odległe w sensie emocjonalnym, co nadaje jego dziełom niepowtarzalny charakter i prowokuje interpretacje. Bogate zastosowanie koloru potęguje i tak silną ekspresję.

Stanisław Rolicz (1913 Mandżuria - 1997 Sopot), "Kijówka koło Rudziszek pod Wilnem", 1940

Edward Dwurnik (1943 Radzymin - 2018 Warszawa), Barbakan Krakowski, 1999
Quarta-feira, 17 Abril, Sopocki Dom Aukcyjny

Artysta pokazywał miasta z różnych perspektyw, czasem ukazując je w dynamiczny sposób, a czasami skupiając się na charakterystycznych budynkach czy detalach architektonicznych. Obraz emanuje energią miejskiego życia, kompozycja jest żywą, kolorową i dynamiczną sceną miejską.

Edward Dwurnik (1943 Radzymin - 2018 Warszawa), Barbakan Krakowski, 1999

Piermatteo d'Amelia (neimodi_di) (Amelia ok. 1445-Amelia? ok. 1510), Dziewica z Dzieciątkiem
Quinta-feira, 18 Abril, Bertolami Fine Art

Tempera wywodzi się z bardzo podobnego obrazu w Museo di San Marco we Florencji, którego atrybucja definitywnie świadczy na korzyść Pier Matteo d'Amelia. Dobrze zachowane detale świadczą o kunszcie wykonania, a drobne rysy i pęknięcia dodają charakteru, szczególnie w zestawieniu z resztkami złoceń.

Piermatteo d'Amelia (neimodi_di) (Amelia ok. 1445-Amelia? ok. 1510), Dziewica z Dzieciątkiem

Magdalena Abakanowicz (1930 Falenty pod Warszawą - 2017 Warszawa), 'Brun Carre', 1971
Quinta-feira, 18 Abril, DESA Unicum

Praca pokazuje wysoce rozwinięte umiejętności Magdaleny Abakanowicz kształtowania i „czytania” tkaniny, umiejętności kształtowania powierzchni w relief, obserwacji, jak zachowują się ruchome fragmenty włosia, jak wreszcie może ta konstruowana powierzchnia nabrzmiewać i pękać, ukazując szczeliny.

Magdalena Abakanowicz (1930 Falenty pod Warszawą - 2017 Warszawa), "Brun Carre", 1971

WAZON SKARABUSZ Eryka Trzewik Drost Jan Sylwester Dorst HSA Staszic
Sexta-feira, 19 Abril, ART GALLERY

Piękny wazon z unikatowym zestawieniem kolorystycznym, brzusiec w tonowanym błękicie, ciemniejącym do granatowego przy podstawie, szyjka i wlew - przejściowe kolory czerwone i pomarańczowe, wycisk na brzuścu ze skarabeuszem w kolorze butelkowej zieleni.

WAZON SKARABUSZ Eryka Trzewik Drost Jan Sylwester Dorst HSA Staszic


keyboard_arrow_up