Recentemente visualizados
Efetue login para ver a lista de itens
Preferidos
Efetue login para ver a lista de itens
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcyjną w nadchodzącym tygodniu.
Każda praca jest niepowtarzalną historią, która czeka, aby zostać odkryta i doceniona. Wejdź w dialog z artystyczną wyobraźnią i wzbogać swoje życie o nowe doznania estetyczne.
W prezentowanej pracy artysta wykorzystał główkę lalki, która należała do jednego z najbardziej lubianych przez niego elementów. Została ona umieszczona na fragmencie zwierzęcego futra – kolejnego wielokrotnie powracającego elementu w asamblażach Władysława Hasiora. Tytułowy blask dosłownie oddany został poprzez element złotej stylowej ramy o kartuszowej formie i błękitnej, udającej lśniący jedwab tkaniny. Wykorzystując skrawki przedmiotów zaczerpniętych z codziennego życia, artysta tworzył niezwykle złożone treściowo kompozycje rzeźbiarskie, przełamujące tradycyjne rozumienie tego czym jest sztuka.
Władysław HASIOR (1928-1999), "Blask anioła" (1985)
Praca porusza tematykę ludzkich relacji, emocji podczas codziennej sytuacji. Stanisław Rolicz maluje postacie ludzkie, które są lekko odrealnione, odległe w sensie emocjonalnym, co nadaje jego dziełom niepowtarzalny charakter i prowokuje interpretacje. Bogate zastosowanie koloru potęguje i tak silną ekspresję.
Stanisław Rolicz (1913 Mandżuria - 1997 Sopot), "Kijówka koło Rudziszek pod Wilnem", 1940
Artysta pokazywał miasta z różnych perspektyw, czasem ukazując je w dynamiczny sposób, a czasami skupiając się na charakterystycznych budynkach czy detalach architektonicznych. Obraz emanuje energią miejskiego życia, kompozycja jest żywą, kolorową i dynamiczną sceną miejską.
Edward Dwurnik (1943 Radzymin - 2018 Warszawa), Barbakan Krakowski, 1999
Tempera wywodzi się z bardzo podobnego obrazu w Museo di San Marco we Florencji, którego atrybucja definitywnie świadczy na korzyść Pier Matteo d'Amelia. Dobrze zachowane detale świadczą o kunszcie wykonania, a drobne rysy i pęknięcia dodają charakteru, szczególnie w zestawieniu z resztkami złoceń.
Piermatteo d'Amelia (neimodi_di) (Amelia ok. 1445-Amelia? ok. 1510), Dziewica z Dzieciątkiem
Praca pokazuje wysoce rozwinięte umiejętności Magdaleny Abakanowicz kształtowania i „czytania” tkaniny, umiejętności kształtowania powierzchni w relief, obserwacji, jak zachowują się ruchome fragmenty włosia, jak wreszcie może ta konstruowana powierzchnia nabrzmiewać i pękać, ukazując szczeliny.
Magdalena Abakanowicz (1930 Falenty pod Warszawą - 2017 Warszawa), "Brun Carre", 1971
Piękny wazon z unikatowym zestawieniem kolorystycznym, brzusiec w tonowanym błękicie, ciemniejącym do granatowego przy podstawie, szyjka i wlew - przejściowe kolory czerwone i pomarańczowe, wycisk na brzuścu ze skarabeuszem w kolorze butelkowej zieleni.
WAZON SKARABUSZ Eryka Trzewik Drost Jan Sylwester Dorst HSA Staszic