Wymiary: 75 x 50 cm (wymiary każdej pracy)
sygnowany i datowany na każdej części p.d.: 'Ewa Partum 1984/97'
Fotografie są pierwszymi i jedynymi odbitkami wykonanymi w 1997 roku ze slajdów dokumentujących performance w 1984 roku. Zostały wykonane z myślą o retrospektywnej wystawie Ewy Partum, która początkowo miała mieć miejsce w „Zachęcie” w Warszawie, a ostatecznie odbyła się w Karlsruhe w 2001 roku. Istnieją też dwa wideo z performance w 1984 roku - jeden egzemplarz znajduje się w kolekcji CSW Znaki Czasu w Toruniu, drugi – w kolekcji Instytutu Sztuki Wyspa. Istnieje również obiekt związany z performancem - łyżwa na lustrzanej tafli, który był pokazywany na retrospektywnej wystawie w Łodzi.
Wystawiany
por. „Pirouette”, Galeria Dialog Berlin, 1984
„Ewa Partum 1965-2000”, Badischer Kunsverein, Karlsruhe, 17.02-16.04.2001
Ewa Partum, „Nic nie zatrzyma idei sztuki”, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź, 21.11.2014-15.02.2015
„Wariatka na strychu”, wystawa zbiorowa, Galeria Ewa Opałka / Fundacja Razem Pamoja, Warszawa, 10.03-23.04.2023
Biogram
Autorka wielu instalacji i akcji w przestrzeni publicznej, performerka, twórczyni filmów i fotografii. Tworzy poezję wizualną, konceptualną. Jako jedna z pierwszych w Polsce zaczęła się zajmować sztuką konceptualną, np.: instalacja "Obecność/Nieobecność" (Sopot, 1965), "Legalność przestrzeni" (Łódź, 1971), "Śniadanie na trawie wg E. Maneta" (Biennale Form Przestrzennych Zjazd Marzycieli Elbląg, 1971). Jej twórczość odegrała w Polsce prekursorską rolę w dziedzinie sztuki konceptualnej, body-artu, sztuki feministycznej i sztuki krytycznej. W latach 70. XX w. prowadziła w Łodzi autorską galerię "Adres" zajmująca się sztuką konceptualną. Brała udział w wielu międzynarodowych wystawach. Jej najbardziej znanym cyklem fotograficznym jest "Samoidentyfikacja" z 1980 roku. Prace Ewy Partum znajdują się m.in. w kolekcji Museum of Modern Art / MoMA / New York, TATE Modern w Londynie, a także w zbiorach muzealnych w Berlinie, Łodzi, Muzeum Narodowym i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Wrocławiu i wielu innych. Jej prace są częścią zbiorów Kolekcji VERBUND Feministyczna Awangarda w Wiedniu.