T. 6, z. 17: XI 1902. s. [153]-312, 312a-312h, tabl. 1. brosz.
Egz. nierozcięty i nieobcięty. Krawędzie okł. nadkruszone, poza tym stan dobry. Winieta okładkowa Edwarda Okunia. Na tabl. światłodruk z akwaforty Cypriana Norwida "Le musicien inutile" ("Skrzypek niepotrzebny"). Zaw. m.in.: L. Staff "Pod słońcem", F. Nietzsche "Z psychologii sztuki", E. Leszczyński "Ahaswer", A. Graf "Sonet". Na początku dołączono prospekt z "Głosami o pierwszym roczniku Chimery" i spisem treści zeszytów 13-15.
Czas. BJ 2, 11. Zeszyty jednego z najważniejszych pism literacko-artystycznych przełomu wieków. Okładki i ilustracje wykonali najwybitniejsi artyści Młodej Polski (m.in. E. Okuń, F. Siedlecki, J. Mehoffer, F. Ruszczyc), teksty wyszły spod pióra m.in. W. Berenta, B. Leśmiana, Z. Nałkowskiej, J. Kasprowicza, S. Żeromskiego, S. Przybyszewskiego, L. Staffa, S. Wyspiańskiego. "Chimera" - "Sztandarowe pismo polskiego modernizmu [...]. Wyrafinowanie estetyczne łączyła z niezwykle wysokim poziomem graficznym" (EP 93). Z protokołu jury Wystawy Drukarskiej 1905/1906 r.: "Z wydawnictw reprezentowanych na wystawie, pierwsze miejsce zajmuje "Chimera" [...]. Jest to jedyne wydawnictwo periodyczne w Polsce, które dbałością o artystyczny układ całości, o całą stronę ilustracyjną, papier, czystość druku, stoi na poziomie najwyższych wymagań współczesnych zarówno artystycznych, jak i technicznych" (cyt. za: J. Sowiński "Sztuka typogr. Młodej Polski"). Komplet stanowiło 10 tomów (30 zeszytów) ukazujących się w latach 1901-1907.