T. 6, z. 18: XII 1902. s. [4], [313]-488, tabl. 1. brosz.
Egz. nierozcięty i nieobcięty. Krawędzie okł. nadkruszone, poza tym stan dobry. Winieta okładkowa Józefa Mehoffera. Na tabl. "Fragment z Kantoryi" Luca della Robbia z muzeum florenckiego (drugi fragment w ramach paginacji przy str. 375). Zaw. m.in.: C. Norwid "Ostatnia z bajek", M. Komornicka "Ze szlaków duszy", T. Miciński "Dolina mroku", F. Nietzsche "Z psychologii sztuki". Na początku dołączono prospekt z "Głosami o pierwszym roczniku Chimery" i spisem treści zeszytów 13-15.
Czas. BJ 2, 11. Zeszyty jednego z najważniejszych pism literacko-artystycznych przełomu wieków. Okładki i ilustracje wykonali najwybitniejsi artyści Młodej Polski (m.in. E. Okuń, F. Siedlecki, J. Mehoffer, F. Ruszczyc), teksty wyszły spod pióra m.in. W. Berenta, B. Leśmiana, Z. Nałkowskiej, J. Kasprowicza, S. Żeromskiego, S. Przybyszewskiego, L. Staffa, S. Wyspiańskiego. "Chimera" - "Sztandarowe pismo polskiego modernizmu [...]. Wyrafinowanie estetyczne łączyła z niezwykle wysokim poziomem graficznym" (EP 93). Z protokołu jury Wystawy Drukarskiej 1905/1906 r.: "Z wydawnictw reprezentowanych na wystawie, pierwsze miejsce zajmuje "Chimera" [...]. Jest to jedyne wydawnictwo periodyczne w Polsce, które dbałością o artystyczny układ całości, o całą stronę ilustracyjną, papier, czystość druku, stoi na poziomie najwyższych wymagań współczesnych zarówno artystycznych, jak i technicznych" (cyt. za: J. Sowiński "Sztuka typogr. Młodej Polski"). Komplet stanowiło 10 tomów (30 zeszytów) ukazujących się w latach 1901-1907.