T. 9, z. 25-27: IX-X 1905. s. 164, 164a-164d, tabl. 1; [165]-340; [4], [341]-520. razem opr. pł. złoc., zdob. z epoki z zach. okł. brosz.
Opr. lekko zabrudzona, poza tym stan dobry. Oprawa: białe płótno z wyzłoc. tytułem na środku przedniej okł., na grzbiecie dwa szyldziki: 1. złoc. tytuł wydawnictwa na czerwonym polu i 2. numer tomu na polu niebieskim, obcięcie zdobione. Komplet zeszytów stanowiących tom 9. Barwne winiety okładkowe Edwarda Okunia (z. 25 i 27) i Józefa Mehoffera. Na tablicy reprodukowano drugi frontispis do "Widma" Henryka de Groux. Zaw. m.in.: S. Wyspiański "Pociecho moja ty", S. Żeromski "Powieść o udałym Walgierzu", W. Berent "Źródła i ujścia Nietzscheanizmu"; S. Żeromski "Powieść o udałym Walgierzu", W. Berent "Źródła i ujścia Nietzscheanizmu" G. d'Annunzio "Franczeska z Rimini"; C. Norwid "Fortepian Szopena", S. Żeromski "Powieść o udałym Walgierzu", W. Tatarkiewicz "Melancholia", H. Zbierzchowski "Kamienny bóg".
Czas. BJ 2, 11. Zeszyty jednego z najważniejszych pism literacko-artystycznych przełomu wieków. Okładki i ilustracje wykonali najwybitniejsi artyści Młodej Polski (m.in. E. Okuń, F. Siedlecki, J. Mehoffer, F. Ruszczyc), teksty wyszły spod pióra m.in. W. Berenta, B. Leśmiana, Z. Nałkowskiej, J. Kasprowicza, S. Żeromskiego, S. Przybyszewskiego, L. Staffa, S. Wyspiańskiego. "Chimera" - "Sztandarowe pismo polskiego modernizmu [...]. Wyrafinowanie estetyczne łączyła z niezwykle wysokim poziomem graficznym" (EP 93). Z protokołu jury Wystawy Drukarskiej 1905/1906 r.: "Z wydawnictw reprezentowanych na wystawie, pierwsze miejsce zajmuje "Chimera" [...]. Jest to jedyne wydawnictwo periodyczne w Polsce, które dbałością o artystyczny układ całości, o całą stronę ilustracyjną, papier, czystość druku, stoi na poziomie najwyższych wymagań współczesnych zarówno artystycznych, jak i technicznych" (cyt. za: J. Sowiński "Sztuka typogr. Młodej Polski"). Komplet stanowiło 10 tomów (30 zeszytów) ukazujących się w latach 1901-1907.