Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane

Igraszki z percepcją

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcyjną w nadchodzącym tygodniu

Dzieło niefiguratywne, może być sugestywne, pobudzające wyobraźnię, sprzyjające zabawie w skojarzenia. Poniższe przykłady pokazują, że również dzieła figuratywne i pejzaże są pełne odniesień i intensywnie poruszają wyobraźnię. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcji odbywających się lub kończących w nadchodzącym tygodniu. Poniżej przedstawiamy wybór pozycji, które mogą Państwa zainteresować.

09 marca, 18:00, Galeria Vratislavia

Zsyntetyzowana, zgeometryzowana forma i wąska, ciemna tonacja kolorystyczna zdominowana przez brązy i szarości to jedna z cech charakterystycznych twórczości Halickiej z okresu silnego wpływu estetyki kubizmu. Warto zwrócić uwagę na prace tej ciekawej artystki.

Alicja HALICKA (1889-1974), Martwa natura z gitarą , 1914

09 marca, 19:30, Galeria Xanadu

Interesujący, nieoczywisty obraz. Kompozycja pod względem konceptualnym daje wiele możliwości interpretacji. Interesujący kadr, forma zawieszenia centralnego elementu w powietrzu, jakim jest stół, dodaje mistycyzmu, podobną funkcję pełni światłocień. Pozycja ta z pewnością przyciągnie uwagę i wywoła ożywione dyskusje.

Maria Sadowska, Gra, 2009

10 marca, 19:00, FACE TO FACE ART

Piękny drzeworyt, idealny dla miłośników grafiki. Warto przyjrzeć się wspaniale dopracowanym szczegółom i idealnej kompozycji, dynamicznej w swojej formie. Praca będzie świetnie wyglądała w wielu wnętrzach oraz przypadnie do gustu zwolennikom mniej oczywistych pejzaży.

Mieczysław Miscewy, Molo w Sopocie

10 marca, 19:00, Libra

Jej osobista i prowokująca do traumy sztuka wyróżniała się na tle innych współczesnych jej twórców. W wywodzącej się z surrealizmu twórczości artystka często podejmowała tematy związane z sytuacją polityczną lub historią. Jest jedną z ciekawszych polskich artystek.

Erna ROSENSTEIN (1913 - 2004), Bez tytułu, 1954

10 marca, 19:30, Paint Gallery

Piękny, niezwykle realistyczny pejzaż. Kolorystyka obrazu wprowadza nieco abstrakcyjny, wręcz filmowy nastrój, co ciekawe koresponduje z detalami. Bardzo istotna dla całej kompozycji jest tło i pogoda, która nastraja pejzaż burzliwie, sprawia, że kompozycja jest dynamiczna i interesująca.

Erazm Wilczkiewicz, Łódka

10 marca, 19:30, Pragaleria

Obraz dla lubiących ironię i estetykę karykatury. Dużą zaletą tej pozycji jest minimalizm połączony z intensywnymi barwami, które silnie oddziałują na wyobraźnię odbiorcy. Artysta łódzką szkołę realistów, której celem było min stworzenie przeciwwagi do sztuki abstrakcyjnej i podkreślenie znaczenia sztuki figuratywnej, jednakże praca ta jest przykładem, w którym realizm zostaje przełamany mniej oczywistymi środkami.

Józef SKROBIŃSKI (1910-1979), Spotkanie na szczycie

11 marca, 19:00, Artessia Dom Aukcyjny

Duży wpływ na rozwój stylu artystycznego Piaseckiego miała przyjaźń z Jerzym Kossakiem. Piasecki często odwiedzał Kossakówkę i wykonywał podmalówki do obrazów Kossaków. Jego prace odznaczają się dokładnym odwzorowaniem strojów z epoki. Dla lubiących historyczne motywy i klasyczne sceny rodzajowe pozycja warta zainteresowania.

Leszek Piasecki (1928-1990), Pożegnanie przed dworkiem

11 marca, 19:30, Kwadrat Art

Obraz posiada niesamowitą tonację i kolorystykę. Podkreślenie detali, wykonanych najczęściej w czerni dało dodatkowo wyrazisty efekt w połączeniu zresztą kompozycji. Pozycja ta będzie z pewnością jednym z bardziej wyróżniających się elementów we wnętrzu lub wręcz najbardziej wyrazistym, aczkolwiek ze względu na walory artystyczne warto zwrócić swoją uwagę właśnie na nią.

Szymon Tarabura, Saturday night

12 marca, 21:00, La Vie Skin

Początkowo jego sztukę określano mianem nowej figuracji, jednak obrazy Fogtta nie odcinają się zupełnie od abstrakcji. Styl artysty nawiązuje do impresjonizmu. Wibrujące plamy barwne tworzą iluzje trójwymiarowych krajobrazów.

Andrzej Fogtt, Nad Bugiem

14 marca, 22:00, Bohema Nowa Sztuka

Kompozycja bardzo atrakcyjna pod względem estetycznym. Wyraźnie nawiązuje do surrealizmu. Oprócz wizualnych wrażeń interesująca jest także koncepcja i połączenie pomiędzy postacią stojącą na brzegu a centralną częścią obrazu.

Andrzej Wroński, Panna młoda, 2010

keyboard_arrow_up