Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane

Powrót do przyszłości

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcyjną w nadchodzącym tygodniu

Sztuka współczesna ma niesamowitą moc anektowania przeszłych motywów i zarazem wybiegania w przyszłość. Mariaż ten przynosi ciekawe rezultaty. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą aukcji odbywających się lub kończących w nadchodzącym tygodniu. Poniżej przedstawiamy wybór pozycji, które mogą Państwa zainteresować.

Justyna WANAT-TENEROWICZ (ur. 1974), Karmazynowa dama, 2023
30 stycznia, 19:30, Pragaleria

Obraz przyciąga wzrok intensywnymi połączeniami kolorystycznymi. Artystka nie boi się dynamicznych kontrastów i mocnych konturów. Świadczy to o jej niezwykłej wyobraźni i umiejętności jej przetworzenia. Pozytywny aspekt pracy ma także melancholijną stronę. Obraz będzie nie tylko urozmaicał wnętrza, ale także stanie się wspaniałym prezentem.

Justyna WANAT-TENEROWICZ (ur. 1974), Karmazynowa dama, 2023

Jakub Górski, Dark butterfly, 2022
30 stycznia, 20:00, Salonou

Praca nie bez powodu nosi tytuł „Dark butterfly”. Jakub Górski w oryginalny sposób wykorzystał zabieg antropomorfizacji. Na pierwszy rzut oka widoczna twarz wyżłobiona została w kształcie motyla. Patrząc z boku, tzw. profil perdu robi duże wrażenie.

Jakub Górski, Dark butterfly, 2022

Roderyk Wolski, Krokusy, 2022
31 stycznia, 19:00, ToTuart

Oglądanie obrazu daje niesamowitą przyjemność śledzenia dużej ilości linii, kształtów i znaków. Ogromna ilość detali składa się na oryginalną kompozycję. Pomimo intensywnych kolorów, mocnych konturów i różnorodnych wzorów spójna kompozycja została dogłębnie przemyślana przez artystę.

Roderyk Wolski, Krokusy, 2022

Zofia Stryjeńska (1891 Kraków - 1976 Genewa), 'Żniwa', po 1955
31 stycznia, 19:00, DESA Unicum

Przepiękny obraz Zofii Stryjeńskiej. Niesamowity styl artystki jest nie do podrobienia, szczególnie w pracach dotyczących folkloru, ludowości i górali. Artystka przedstawia te tematy w sposób optymistyczny, niezwykle żywiołowy, skutecznie wydobywając ich charakter i zalety. Obraz we wnętrzu będzie przyciągał wiele uwagi i pozytywnie nastrajał.

Zofia Stryjeńska (1891 Kraków - 1976 Genewa), "Żniwa", po 1955

André Renoux, CARRIAGE HOUSE
02 lutego, 18:00, Agra-Art

Artysta maluje, uważnie obserwując elementy architektury, ulic oraz witryn sklepowych. Na obrazach nigdy nie pojawiają się przechodnie. Przenosi to całkowitą uwagę odbiorcy na przedstawiony fragment miasta. Twórca stara się jednak nie pomijać obecności ludzi, która widoczna jest w tkance miejskiej. Kompozycje takie jak ta często przywołują wspomnienia z podróży, pozwalają przenieść się do minionych wydarzeń i miejsc, w tym przypadku do Nowego Jorku.

André Renoux, CARRIAGE HOUSE

Patrycja Kruszyńska-Mikulska, Primavera II, 2022
02 lutego, 19:00, Yegorov Gallery

Piękny kobiecy portret, subtelny, ale wyrazisty. Artystka do perfekcji opanowała sztukę tworzenia różnorodnych plam barwnych. Warto przyjrzeć się wspaniałym przejściom kolorystycznym i doskonale wymodelowanemu światłocieniowi. Warto jednak także a może przede wszystkim zwrócić uwagę na postać, której połączenie sukni z wodą było pięknym, niesamowicie estetycznie przyjemnym zabiegiem. Ciemne włosy i oprawa twarzy dają kontrast tak potrzebny do wydobycia modelki na pierwszy plan.

Patrycja Kruszyńska-Mikulska, Primavera II, 2022

LIASTHSEVICH,
03 lutego, 19:30, Galeria Forbis

Kolejny ciekawy kobiecy portret. Interesujący jest nawet nie sam zabieg wykorzystania lustrzanego odbicia, ale sposób jego przetworzenia. Artystka nie dba o dokładne odwzorowanie, postać w tafli wody można by nawet uznać za druga bohaterkę obrazu. Cała kompozycja jest rozmyta, emanując tajemniczym nastrojem.

LIASTHSEVICH,

Elżbieta Grzybek, W poszukiwaniu utraconych wspomnień, 2015
03 lutego, 19:30, Art In House

Stworzona przez Elżbietę Grzybek kompozycja wygląda niczym scena z filmu lub ilustracja do książki. Wywołuje w odbiorcy nostalgię, zaciekawienie i refleksję. Obwódka obrazu, niewypełniona cała więc ciężko nazwać ją ramą, w intrygujący sposób została wypełniona zapiskami. Kobieta w sukni jak od Diora, nie pasuje swoim rozmiarem do reszty elementów, wyglądając trochę jak dodatek. Artystka nie skupiła się na proporcjach i perspektywie, całość sugeruje oderwanie od rzeczywistości, typowo wrażeniowe przedstawienie.

Elżbieta Grzybek, W poszukiwaniu utraconych wspomnień, 2015

Robert Wiśniewski, Lodowy więzień, 2022
05 lutego, 19:30, Onamoon Gallery

Wspaniałe połączenie realizmu z fantastyką. Pod względem warsztatowym obraz zachwyca wykonaniem, w szczególności różnorodnością fal i sposobem wykreowania wzburzonego oceanu. Cała magia kompozycji tkwi w nagromadzeniu kilkunastu odcieni, perfekcyjnie ze sobą połączonych i wymodelowanych. Ostro zaznaczony statek rysuje się na z jednej strony ofiarę a z drugiej bohatera starcia z dziwnym lodowym potworem.

Robert Wiśniewski, Lodowy więzień, 2022

keyboard_arrow_up