Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane
Rynek Sztuki star_border

195 Aukcja Dzieł Sztuki

dashboard
Ilość pozycji
97
event
Data
03/03/2018, 12:00 CET/Warsaw
show_chart
Estymacje
344 450 - 486 940 PLN
gavel
Lista wynikowa
Przebieg licytacji

Licytowane będą tylko wybrane pozycje, które zostały wcześniej zgłoszone. Aby zgłosić pozycje należy kliknąć przy wybranej pozycji na przycisk ZGŁOŚ DO LICYTACJI

Opłata aukcyjna
18.00%
OneBid nie pobiera dodatkowych opłat za licytację.
Podbicia
  1
  > 50
  500
  > 50
  1 000
  > 100
  2 000
  > 200
  5 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
 
O aukcji

Sala aukcyjna Rynku Sztuki
ul. Wschodnia 69, Łódź

Regulamin

I. Postanowienia wstępne


1. Organizatorem aukcji jest firma Rynek Sztuki sp. z o.o.(DA).

2. Aukcje odbywają się w terminach podanych w harmonogramie, dostępnym na stronie www.ryneksztuki.eu. Przedmiotem aukcji są obiekty będące własnością DA lub powierzone mu przez komitentów. Zgodnie z ich oświadczeniami są one wolne od wad prawnych i ograniczeń prawno-rzeczowych.

3. Aukcja prowadzona jest zgodnie z polskimi przepisami. Prowadzący aukcję, zwany aukcjonerem ma prawo do wycofania obiektu z licytacji bez podania przyczyn, decyduje o wysokości ceny wywoławczej i postąpieniu (przebiciu) w czasie licytacji.

4. Szacunkową, rynkową wartość obiektów wystawionych na licytację określa podana w ofercie estymacja, w formie przedziału cenowego. Obiekt może posiadać cenę gwarancyjną (utajnioną), której przekroczenie w czasie licytacji skutkuje zawarciem transakcji. Jeżeli cena gwarancyjna nie zostanie przekroczona aukcjoner podaje najniższą możliwa kwotę, za którą obiekt można nabyć. Jeżeli zostanie zaakceptowana transakcja jest zawarta, jeżeli nie obiekt uważany jest za niesprzedany. Licytacja może rozpoczynać się od ceny wywoławczej, która może być niższa niż cena gwarancyjna i za którą nie można kupić obiektu.

5. DA zapewnia, że oferowane na aukcji obiekty zostały zbadane przez współpracujących z nim ekspertów zgodnie z ich wiedzą i doświadczeniem oraz, że opisy obiektów są zgodne ze stanem faktycznym. Na życzenie klienta do zakupionych obiektów dołączany jest atest potwierdzający jego oryginalność wystawiany przez eksperta zajmującego się dana kategorią sztuki (malarstwo, grafika i rzemiosło artystyczne). Atesty dołączane do zakupionych obiektów wydawane są bezpłatnie.

 

II. Warunki zakupu dzieła sztuki w Domu Aukcyjnym podczas aukcji

 

1. Nabywca może zapoznać się z ofertą prezentowaną w siedzibie DA co najmniej pięć dni przed aukcją. Jest ona także dostępna na stronie DA - www.ryneksztuki.eu i ewentualnie stronach firm współpracujących jak www.artinfo.pl, www.artprice.com i www.onebid.pl.

2. Wstęp na aukcje jest wolny i nie obowiązuje wpłata wadium.

3. Wartość obiektu w ofercie aukcyjnej określona jest przez estymację (podaną w przedziale od dolnej do górnej granicy, w PLN). Obiekt może posiadać cenę gwarancyjną a jej wysokość jest informacją poufną, znaną tylko pracownikom DA.

4. Licytacja rozpoczyna się od ceny wywoławczej i prowadzona jest w górę. Chęć zakupu dzieła należy zgłosić poprzez podniesienie ręki, przesłanie zgłoszenia internetem albo danie innego, widocznego znaku aukcjonerowi.
W aukcji można brać udział także telefonicznie lub przez internet za pośrednictwem portalu Onebid.pl. Firma nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne powodujące brak połącznia telefonicznego lub internetowego w czasie licytacji.

5. W przypadku licytacji najwyższa oferta cenowa zgłoszona przez Nabywcę powtarzana jest trzykrotnie, a następnie uderzenie młotka ogłasza zawarcie transakcji. Od tej chwili Nabywca zobowiązany jest do wykupienia dzieła.

6. Po zakończeniu aukcji istnieje możliwość zgłaszania ofert zakupu na obiekty niesprzedane, ale aukcjoner rozpatruje tylko te powyżej minimalnej kwoty estymacji.

7. Do każdej wylicytowanej kwoty doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 18% obejmująca należność z tytułu praw autorskich - droit de suite. Podatek VAT liczony od marży jest wliczony w ww. prowizję i co za tym idzie nie jest doliczany do wylicytowanej kwoty odrębnie. Dzieło uważa się za sprzedane po wpłaceniu całej należnej kwoty do kasy lub na konto firmy.
Wykupienie dzieła następuje po aukcji, najdalej siedem dni po jej zakończeniu. Płatności można dokonać gotówką, kartą płatniczą lub przelewem. W ostatnim przypadku odbiór dzieła następuje po wpłynięciu należności na konto DA. Możliwe jest też wpłacenie 10% zadatku, wtedy Nabywca zobowiązany jest do zapłacenia pozostałej należności w terminie 7 dni od jego otrzymania przez DA lub innym, ustalonym przez strony. W tym czasie dzieło pozostaje w depozycie DA. Nieodebranie dzieła w ww. terminie oznacza przepadek zadatku i ponowne skierowanie go do sprzedaży.

8. Na życzenie Nabywcy DA wystawia bezpłatnie dokument potwierdzający nabycie dzieła (Potwierdzenie Zakupu) lub atest potwierdzający autentyczność. Klient może też zamówić pisemną opinię u eksperta. Jej koszt wynosi na ogół 2,5% wartości dzieła, jednak nie mniej niż 500,-zł (do uzgodnienia z właściwym ekspertem).

9. Nabywcy przysługuje 14 dniowy termin reklamacji liczony od dnia dostarczenia towaru. Reklamacje można składać listownie na adres: Rynek Sztuki sp. z o.o., ul. Wschodnia 69, 90-266 Łódź, lub e-mail: [email protected]. W tym czasie możliwe jest zwrócenie dzieła i zwrot pieniędzy, ale jedynie pod warunkiem udowodnienia, że atrybucja dokonana przez eksperta DA jest błędna.

10. DA nie ponosi odpowiedzialności za stan prawny i fizyczne wady ukryte dzieł sztuki.

11. DA zastrzega sobie prawo do wycofania dzieła z licytacji bez podania przyczyn.

12. W przypadku dzieł wylicytowanych i zapłaconych a nieodebranych w ustalonym przez strony terminie DA nalicza opłatę za magazynowanie w wysokości 1 PLN dziennie.

13. Zgodnie z obowiązującym prawem Klientom kupującym na aukcji publicznej nie przysługuje 14 dniowy termin odstąpienia od umowy (D.U. z dn.24.06.2014, poz.827, Art.38, p.11).

14. W przypadku zakupu dzieł sztuki o większych gabarytach istnieje możliwości dostarczenia ich do Klienta. Na terenie aglomeracji łódzkiej usługa jest bezpłatna.

15. Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. jest zobowiązana do zbierania danych osobowych (miejsce zamieszkania i cechy identyfikacyjne dokumentu tożsamości) klientów dokonujących zakupów obiektów w cenie powyżej 15.000 Euro (Dz.U. z 2000 r. nr 116, poz.1216 z późniejszymi zmianami) oraz w przypadku zakupu zabytków o wartości powyżej 10.000 PLN (imię i nazwisko oraz PESEL w przypadku osoby fizycznej (Dz.U. z 4.12.2017 r. poz. 2249). Powyższe dane gromadzone są w Księdze Ewidencyjnej Zabytków Przyjętych lub Oferowanych do Zbycia i Wydanych Ekspertyzach obowiązującej od 2017 roku (Dz.U. jw.).

 

III. Warunki zakupu dzieła w Domu Aukcyjnym Rynek Sztuki podczas Aukcji Promocyjnych

 

1. Nabywca może zapoznać się z ofertą prezentowaną w Domu Aukcyjnym (DA) co najmniej pięć dni przed aukcją.

2. Wstęp na aukcje jest wolny i nie obowiązuje wpłata wadium. Osoby zainteresowane udziałem w aukcji proszone są przed licytacją o dokonanie rejestracji i pobranie numerów identyfikacyjnych.

3. Cenę przedstawioną w ofercie aukcyjnej należy traktować jako wywoławczą i odpowiadającą cenie gwarancyjnej. W praktyce oznacza to, że dzieło można nabyć za cenę wywoławczą.

4. Obiekty licytowane są zgodnie z kolejnością w ofercie. Oferta cenowa zgłoszona przez Nabywcę powtarzana jest trzykrotnie, a następnie uderzenie młotka ogłasza zawarcie transakcji. Od tej chwili Nabywca zobowiązany jest do wykupienia dzieła.
W aukcji można brać udział także telefonicznie lub przez internet za pośrednictwem portalu Onebid.pl. Firma nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne powodujące brak połącznia telefonicznego lub internetowego w czasie licytacji.

5. Do każdej wylicytowanej kwoty doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 15%. Wykupienie dzieła następuje po aukcji, w formie zapłaty gotówką, kartą płatniczą lub przelewem. W ostatnim przypadku odbiór dzieła następuje po wpłynięciu należności na konto DA. Możliwe jest też wpłacenie 10% zadatku, wtedy Nabywca zobowiązany jest do zapłacenia pozostałej należności w terminie 7 dni lub innym ustalonym przez strony. W tym czasie dzieło pozostaje w depozycie DA. Dzieło uważa się za sprzedane po wpłaceniu całej należności do kasy lub na konto DA.
Nieodebranie dzieła w ustalonym terminie oznacza przepadek zadatku i ponowne skierowanie obiektu do sprzedaży.

6. DA nie ponosi odpowiedzialności za stan prawny i fizyczne wady ukryte dzieła sztuki.

7. DA zastrzega sobie prawo do wycofania dzieła z licytacji bez podania przyczyn.

8. DA nie udziela żadnych informacji zarówno o Klientach jak i Nabywcach bez uprzedniego wyrażenia przez nich zgody.

9. W przypadku dzieł wylicytowanych i zapłaconych a nieodebranych w ustalonym terminie DA nalicza opłatę za magazynowanie w wysokości 1 PLN dziennie.

10. W przypadku dzieł wylicytowanych i niezapłaconych w ustalonym terminie, w przypadku nieskutecznych wezwań do zapłaty, DA zastrzega sobie możliwość dochodzenia realizacji transakcji na drodze prawnej, poprzez reprezentującą jego interesy kancelarię prawniczą. Koszty egzekucji należności obciążają Klienta. Informacja o zaległościach może też zostać umieszczona w Krajowym Rejestrze Długów.

11. W przypadku zakupu dzieł sztuki o większych gabarytach istnieje możliwości dostarczenia ich do Klienta. Na terenie aglomeracji łódzkiej usługa jest bezpłatna.


Zobacz więcej expand_more

keyboard_arrow_up