biskwit porcelany; 41,5 cm, średn. podstawy ok. 18 cm;
sygn. wgłębna (ryta) od frontu, przy krawędzi podstawy: podwójne L w ligaturze i: A- Moreau.
Francja, Sevres?, wg rzeźby z brązu Auguste’a Moreau, kon. XIX w. - XIX/XX w.
Para nagich dzieci; na skalistej podstawie siedzi dziewczynka o półdługich włosach upiętych w koczek i podwiązanych wstążką, z bukiecikiem w dłoni i w draperii wokół bioder,
z rzuconymi na nią różyczkami; odchylona w bok, unosi ku twarzy lewą dłoń, zasłaniając się przed pochylonym ku niej uskrzydlonym puttem z pochodnią dłoni, obejmującym ją
i próbującym pocałować. Grupa znanego rzeźbiarza francuskiego, pracującego głównie
w brązie, znana z powtórzeń realizowanych w biskwicie porcelany (oferowana tu realizacja z nieautentyczną zapewne sygnaturą manufaktury w S?vres) oraz w białym marmurze, uzupełnianych także oprawą podstawy z brązu złoconego.
Grupa figuralna określana jako „Kupidyn i Psyche”, „Para aniołków” lub „Pocałunek rozkwitającej miłości” (Love Blowing Kisses).
Ostatnio oglądane
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Ulubione
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji