Technosapiens 2.0, ceramika, podstawa betonowa, wym.: 43 x 22 x 31cm, sygn.: T.2.0 pieczątka autorska 2021
BIO ARTYSTY:
Łukasz Wodyński urodził się w 1985 r. w Bydgoszczy. W 2000 r. rozpoczął naukę w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy na kierunku grafiki. W 2005 obronił dyplom w pracowni Franciszka Otto. Od 2005 r. kontynuował kształcenie na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu - kierunek malarstwo sztalugowe ze specjalnością malarstwa w architekturze. W 2010 r. obronił z wyróżnieniem dyplom z malarstwa w pracowni prof. Piotra Klugowskiego. W 2011 r. współtworzył w Toruniu Fundację Rozwoju i Aktywności Twórczej "Les Artes" ( 01.01.2011 - 01.09.2011 Członek Zarządu ), w której prowadził warsztaty z technik rysunkowych i malarskich. Współpracuje także z różnymi artystami ilustrując wydawnictwa, tworcząc wideo oraz projekty dźwiękowo wizualne na żywo.
Twórczość Wodyńskiego jest wielowarstwowa. Przedewszystkim skupia się wokół tematu człowieka i związanego z nim głębokiego podłoża egzystencjalnego, emocjonalnego i duchowego. Dotyka także problemów ponowoczesnego świata uzmysławiając skalę wyzwań, z jakimi przyszło mu się mierzyć. Zwraca uwagę na szereg zagrożeń dla dalszego rozwoju cywilizacyjnego kładąc nacisk na metafizyczną wartość jednostki jako niepowtarzalnej istoty bytu. Poprzez język wizualny artysta poszukuje analogii i połaczeń między światem rzeczywistym, technologią a duchowością. Twórczość stanowi dla niego pole badań nad przenikaniem rzeczywistości efemerycznej, emocjonalnej i uczuciowej z namacalną, materialną oraz alternatywną, cyfrową.
Oprócz klasycznych technik wizualnych jak rysunek, malarstwo, rzeźba artysta używa wszelkiego rodzaju technik nowych mediów jak instalacja, dźwiek, fotografia cyfrowa oraz wideo. Realizuje także projekty Live Acts (stanowiące syntezę performance oraz sztuk wizualnych wykorzystując do tego własne ciało). Po mimo ekspresyjnej formy nawiązującej do nurtu nowej figuracji czy akcjonizmu wiedeńskiego Wodyński czerpie z języka sztuki renesansowej oraz barokowej stosując min. laserunek (technikę wielowarstwowego malarstwa), zabiegi tenebryzmu i luminizmu.