druk artystyczny, papier; 51 x 51 cm;
na odwrocie pieczątka: Étude CHAPELLE PERRIN FROMANTIN | ATELIER
BERLEWI | VERSAILLES.
W 1923 roku Henryk Berlewi opracował teorię „Mechanofaktury”, która
zakładała odrzucenie iluzji przestrzeni na rzecz zrytmizowanych, dwuwymiarowych
płaszczyzn. Idąc śladem przedstawicieli holenderskiego neoplastycyzmu
m.in. Pieta Mondriana oraz artystów określanych mianem
konstruktywistów, których przedstawicielem był m.in. Kazimierz Malewicz
zdecydował, że kompozycja obrazu powinna być budowana w oparciu
o podstawowe figury geometryczne i trzy barwy: czarną, białą i czerwoną.
Równocześnie zakładał mechaniczny wybór figur użytych w obrazie.
Henryk Berlewi chciał podkreślić szybko postępujący rozwój techniki oraz
wykorzystać ją w sztukach plastycznych. W 1925 roku założył Biuro Reklama-
Mechano korzystające z opracowanej przez niego metody budowy
kompozycji.
Ostatnio oglądane
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Ulubione
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji