akwaforta, akwatinta (widoczny odcisk blachy), 79x78 cm w świetle passe-partout, sygn. i numerowana odręcznie ołówkiem p.d.: ANUSZKIEWICZ 1979, l.d.: 91/95
Grafika Richarda Anuszkiewicza przedstawiająca dwa kwadraty, jeden nałożony na drugi, jest doskonałym przykładem minimalistycznego Op Artu. Pastelowa kompozycja charakteryzująca się niewielką zmianą koloru, zewnętrznego kwadratu na wewnętrzny, jest lekka i subtelna.
Nakład: 95 sztuk, Atelier: Deli Sacilotto, Atelier Editions, Inc. Nowy Jork
Anuszkiewicz uważany jest za jednego z twórców Op artu. W latach 1948-53 uczył się w Cleveland Institute of Art. Następnie wraz z Josefem Albersem ukończył wydział Sztuki i Architektury na Yale University. Na początku swojej drogii twórczej artysta zrealizował serię dużych, malowanych obiektów z drewna, o różnych kształtach, bezpośrednio wchodzących w przestrzeń. Dzięki niewielu zabiegom, między innymi, poprzez zróżnicowanie grubości pionowych linii jednej barwy, położonych na skontrastowanym, prawie monochromatycznym tle, Anuszkiewicz doprowadzał do przestrzennego promieniowania koloru. Prace te, których źródłem była między innymi "Świątynia Złotej Czerwieni", zostały skonstruowane inaczej niż wcześniejsze abstrakcyjne obrazy bez wykorzystywania typowej dla tego kierunku iluzji optycznej i jej percepcji. Anuszkiewicz w swych kompozycjach najczęściej używa podstawowych figur geometrycznych, tworząć iluzję ruchu abstrakcyjnych obrazów.