4. BELLEGARDE DE, Jean-Baptiste Morvan, L'Office de la Semaine-Sainte, à l'usage De la Maison du Roy. A Paris. De l’Imprimérie de Jacques Colombat Premier Imprimeur ordinaire du Roy et de la Maison de Sa Majeste (…).
Paryż 1733, Jacques-François Collombat, XX s. +654 s. +1 k.
Brewiarz na użytek króla Ludwika XV, Jego Domu i Dworu. Ewangelie, liturgia i refleksje opatrzone wyjaśnieniami i komentarzami na cały Wielki Tydzień. Dzieło zawiera liturgię mszy, modlitwy na cały dzień, teksty czytań ze Starego i Nowego Testamentu z refleksjami i komentarzami ojca Bellegarde, z wykorzystaniem Ojców Kościoła. Tekst ułożony według Wielkiego Tygodnia, dzień po dniu od Niedzieli Palmowej do Poniedziałku Wielkanocnego. Książka wydana przez osobistego drukarza króla, który zajmował się pracą tylko na rzecz władcy uzupełniając zbiory Jego Gabinetu, czyli osobistej biblioteki z najbardziej prestiżowymi pozycjami, będącymi zawsze pod ręką w rezydencji władcy. Dzieło z herbem Ludwika XV jest cennym polonikiem. Jego małżonką była bowiem Maria Leszczyńska (1703-1768), córka króla Polski, księcia Lotaryngii i Baru, Stanisława Leszczyńskiego. Traktat posiada dwie piękne ryciny frontispisu. Na pierwszej z lewej alegoria hołdu składanego przez parę królewską samemu Bogu, symbolizowanemu przez trójkąt, w otoczeniu Aniołów. Z lewej strony klęczy królowa Maria Leszczyńska, zaś z prawej król Ludwik XV. Pomiędzy małżonkami umieszczone są zaś insygnia królewskie. Prawy frontispis z ofiarą Baranka, herbem Burbonów i postacią królewską i duchownym, lwem i bykiem symbolizuje wierność dynastii Kościołowi Katolickiemu. Ponadto starodruk posiada 4 składające się z kilku scen ryciny będące ilustracją do tekstu. Pierwsza przedstawia wjazd Chrystusa do Jerozolimy, druga Ostatnią Wieczerzę, trzecia Ukrzyżowanie, zaś ostatnia Zmartwychwstanie.
Oprawa z epoki, pełna bordowa skóra typu „maroquin” w średnim stanie z minimalnymi przetarciami i ubytkami na rogach; na obu okładkach złoty herb Ludwika XV, ponadto pozłacane obramowanie na krawędziach; na odwrocie ślad po profesjonalnej konserwacji na krawędzi; grzbiet tłoczony i pozłacany z liliami burbońskimi i tytułem; stan wewnętrzny średni, gdzieniegdzie z plamami i śladami po zalaniu, ale zupełnie suchymi; wszystkie brzegi kart pozłacane; ekslibris odręczny na wyklejce Claude Tavet Allevard z 1846 r.; ogólnie stan średni.