T. 7, z. 19, 20/21: IV, V-VI 1904. s. 152; [4], [153]-452, tabl. 2. razem opr. pł. złoc., zdob. z epoki z szyldzikami, z zach. okł. brosz.
Opr. lekko zabrudzona, poza tym stan dobry. Oprawa: białe płótno z wyzłoc. tytułem na środku przedniej okł., na grzbiecie dwa szyldziki: 1. złoc. tytuł wydawnictwa na czerwonym polu i 2. numer tomu na polu niebieskim, obcięcie zdobione. Komplet zeszytów stanowiących tom 7. Barwne winiety okładkowe Józefa Mehoffera i Edwarda Okunia. Na tabl. barwna litografia Jana Stanisławskiego "Sad ukraiński" oraz faksymile cynkotypiczne Aubrey'a Beardsleya "Jak królowa Ginewra została mniszką". Zaw. m.in.: T. Miciński "Wieczni wędrowcy", B. Leśmian "Legendy tęsknoty", Z. Nałkowska "W ogrodzie", K. Baudelaire "Cudzoziemiec. Any where out of the world", A. Rimbaud "Po potopie"; F. Nietzsche "Dytyramby Dionizyjskie", W. Butter Yeats "Księżniczka Kasia", B. Leśmian "Legendy tęsknoty II i III", T. Miciński "Różany obłok", K. Lewandowski "Kaktusy".
Czas. BJ 2, 11. Zeszyty jednego z najważniejszych pism literacko-artystycznych przełomu wieków. Okładki i ilustracje wykonali najwybitniejsi artyści Młodej Polski (m.in. E. Okuń, F. Siedlecki, J. Mehoffer, F. Ruszczyc), teksty wyszły spod pióra m.in. W. Berenta, B. Leśmiana, Z. Nałkowskiej, J. Kasprowicza, S. Żeromskiego, S. Przybyszewskiego, L. Staffa, S. Wyspiańskiego. "Chimera" - "Sztandarowe pismo polskiego modernizmu [...]. Wyrafinowanie estetyczne łączyła z niezwykle wysokim poziomem graficznym" (EP 93). Z protokołu jury Wystawy Drukarskiej 1905/1906 r.: "Z wydawnictw reprezentowanych na wystawie, pierwsze miejsce zajmuje "Chimera" [...]. Jest to jedyne wydawnictwo periodyczne w Polsce, które dbałością o artystyczny układ całości, o całą stronę ilustracyjną, papier, czystość druku, stoi na poziomie najwyższych wymagań współczesnych zarówno artystycznych, jak i technicznych" (cyt. za: J. Sowiński "Sztuka typogr. Młodej Polski"). Komplet stanowiło 10 tomów (30 zeszytów) ukazujących się w latach 1901-1907.