Wymiary: 160 x 280 cm
sygnowany i opisany p.d. (cyrylicą)
pierwsza część sygnowana, datowana i opisana na odwrociu: 'TOMASZ DOMINIK | "MOSKWA" (a) |
OLEJ, PŁÓTNO 1989 | 160 x 280 cm'
druga część sygnowana, datowana i opisana na odwrociu: 'TOMASZ DOMINIK | "MOSKWA" (b) |
OLEJ, PŁÓTNO 1989 | 160 x 280 cm'
Pochodzenie
Galeria Elżbiety Lavastre, Nicea
Literatura
Elżbieta Lavastre Art Gallery, katalog wystawy, Nicea, 1990
Biogram
Najstarszy syn Tadeusza Dominika. Początkowo nie miał zamiaru rozwijać talentu plastycznego, planując karierę muzyczną. Uczył się jednocześnie w liceum i szkole muzycznej, ćwiczył grę na fortepianie, potem sięgnął po gitarę basową; grał w zespole, pisał teksty, komponował. Po nieudanym egzaminie na historię sztuki, postanowił jednak zostać studentem warszawskiej ASP, gdzie wykładał jego ojciec. Dyplom otrzymał w 1980 roku w pracowni Jacka Sienickiego. Po przełomowym dla Polski roku 1989, do 1993 roku działał w zarządzie Okręgu Warszawskiego ZPAP i pracował twórczo. Następnie rozpoczął pracę w branży reklamowej. Jego charakterystycznym stylem jest kojarzony z angielskim "pattern painting" - malowanie znaków graficznych pokrywających równomiernie powierzchnie obrazu. Źródłem inspiracji są często mapy, plany miast, fragmenty przypominające graffiti. Od polowy lat 90-tych, twórczość Tomasza Dominika wzbogaciła technika komputerowa.